Νικητές και ηττημένοι των κρίσεων

Νικητής είναι και ο νέος Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Χρήστος Βαΐτσης, ο οποίος για να φτάσει εκεί «συνθηκολόγησε» κατά καιρούς με τέσσερα κόμματα, πλην όμως είναι καλός αξιωματικός με σημαντική πορεία στην ΠΑ. Έτερος νικητής -κανείς δεν το περίμενε- ήταν ο νέος Α/ΓΕΣ, αντιστράτηγος Βασίλειος Τελλίδης, αφού κανείς δεν ανέμενε την αποστρατεία Μανωλά, με μόλις 12 μήνες στη θέση.

Το θέμα της αποστρατείας Μανωλά έφερε με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ Στέφανος Γκίκας, εκφράζοντας την απορία πώς από τη μια ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος εξαγγέλλει θητεία Αρχηγών 2+1 ή 2+2 χρόνων και από την άλλη αποστρατεύει έναν άριστο Αρχηγό στους 12 μήνες… Πάντως και ο αντιστράτηγος Τελλίδης θεωρείται ικανός και μάχιμος αξιωματικός, ο οποίος μάλιστα έχει διατελέσει επί τριετία Ακόλουθος Άμυνας στη Μόσχα.

Στους νικητές, φυσικά, περιλαμβάνονται και οι νέοι Αρχηγοί Στόλου και ΑΤΑ, ο αντιναύαρχος Γεώργιος Γιακουμάκης και ο αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου αντίστοιχα, οι οποίοι ξεπέρασαν τα «εμπόδια» του πρώην Αρχηγού Στόλου Π. Λίτσα (που κάποια στιγμή ακούστηκε ότι θα έπαιρνε τη θέση του Ευάγγελου Αποστολάκη) και του αντιπτέραρχου Γεωργίου Πέτκου, οι οποίοι αμφότεροι αποστρατεύτηκαν.

Στους μεγάλους ηττημένους, λοιπόν, εκτός από τους Λίτσα και Πέτκο, συγκαταλέγονται επίσης ο πρώην υπαρχηγός της ΠΑ, υποπτέραρχος Γεώργιος Δριτσάκος, που η αποστρατεία του δημιούργησε μεγάλη αίσθηση στην ΠΑ, διότι επρόκειτο περί άριστου, από κάθε άποψη, επιχειρησιακού αξιωματικού, με θητεία και στο Λονδίνο, όπως και ο υποπτέραρχος Αθανάσιος Τσαλίκης. Αντίστοιχα στο ΠΝ αίσθηση προκάλεσε η αποστρατεία του πρώην υπαρχηγού ΓΕΝ, υποναύαρχου Παναγιώτη Παστουσέα, ο οποίος «έπαιζε» για Αρχηγός Στόλου στην περίπτωση που ο αντιναύαρχος Λίτσας αναλάμβανε Α/ΓΕΝ. Όμως οι κρίσεις έγιναν μετά τις εκλογές… Καλός αξιωματικός και ο υποναύαρχος Αθανάσιος Μακρής, ο οποίος υπηρετούσε για χρόνια στο ΓΕΕΘΑ και πολλοί περίμεναν να αναλάβει αυτός υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ στη θέση του νεοπροαχθέντα αντιναυάρχου Σπύρου Δημητρίου. Η αποστρατεία Μακρή θεωρήθηκε ως «ήττα» του στρατηγού Κωσταράκου, αφού ο Μακρής ήταν το «δεξί» του χέρι.

Εντύπωση, επίσης, προκάλεσε η προαγωγή σε υποναυάρχους έξι αξιωματικών της τάξεως του 1983, κάποιοι εκ των οποίων εθεωρούντο μετριότητες στο ΠΝ … Στον Στρατό Ξηράς τώρα, οι κρίσεις -με εξαίρεση την αποστρατεία του πρώην Α/ΓΕΣ- χαρακτηρίστηκαν «αναμενόμενες», αν και αποστρατεύτηκαν και κάποιοι πολύ καλοί αξιωματικοί, με μόνο «μειονέκτημα» ότι εφέροντο ως «γαλάζιοι», όπως, για παράδειγμα, ο υποστράτηγος Γιώργος Βούλγαρης…

Σφαγή στην ΕΛΑΣ

Και αν για τις Ένοπλες Δυνάμεις οι κρίσεις ήταν χωρίς ιδιαίτερες αναταράξεις, στην Ελληνική Αστυνομία έγινε ΣΦΑΓΗ. Το 60% των ανωτάτων «καρατομήθηκε», μεταξύ αυτών και οι ταξίαρχοι Ιωάννης Φραγκίσκος (Διευθυντής στη Διεύθυνση Αλλοδαπών) και Παναγιώτης Στάθης (Διευθυντής Ασφάλειας Αττικής και πρώην Διευθυντής της πανίσχυρης Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ με δεκάδες επιτυχίες στο ενεργητικό του). Όπως λένε οι γνωρίζοντες, ο Στάθης πλήρωσε -χωρίς να έχει ουσιαστική εμπλοκή ο ίδιος- την περίπτωση του φιάσκου «Χαϊκάλη». Με άλλα λόγια, λέγεται ότι έβαλε «βέτο» ο ίδιος ο Πάνος Καμμένος… Ωστόσο, η πρόωρη αποστρατεία του Παναγιώτη Στάθη ήλθε στη Βουλή με ερώτηση βουλευτών της ΝΔ. Απόστρατοι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ χαρακτήριζαν τις αποστρατείες Φραγκίσκου και Στάθη «μνημείο αναξιοκρατίας και εμπάθειας»…

***

Άντε και να τον μηδενίσουμε…

*Ο λειτουργικός προϋπολογισμός του ΓΕΣ για το 2015 μειώθηκε ακόμη περισσότερο. Από 234 εκατ. ευρώ το 2014 πέσαμε στα 210.

*Μ’ αυτό το ποσόν πρέπει να συντηρήσουμε, εκτός των άλλων, τα πολεμικά μέσα που διαθέτει ο Στρατός.

*Και πέραν αυτού κανείς δεν έχει σκεφτεί μέχρι τώρα να αλλάξει τον νόμο περί προμηθειών του κ. Βενιζέλου με τον οποίο είναι δυσχερής η προμήθεια ακόμη και μιας βίδας. Χαιρετίσματα στην εξουσία!

***

Η επαναλειτουργία των ΜΟΜΑ

*Μέσα στα πλαίσια του εφικτού σχεδιάζεται η ένταξη δύο λόχων τύπου ΜΟΜΑ σε δύο τάγματα Μηχανικού και βλέπουμε…

*Πολύ σωστή απόφαση. Και απαραίτητη για πάρα πολλές περιοχές της χώρας. Έργα, δρόμους που έκανε η ΜΟΜΑ «ζουν» και σήμερα και έλυσε πολλά προβλήματα.

***

Επανερχόμαστε

*Για να το δει ο νέος ΥΕΘΑ.

*Στο φύλλο της 18.1.15 δημοσιεύσαμε καταγγελία περί ανάθεσης τεράστιου όγκου αντισταθμιστικών στον κ. Χάρη Κουτά (πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της AXON AIRLINES). Πάροχος η εταιρεία PRATT – WHITNEY.

*Ρωτούσαμε: Ο εργολάβος είναι μέλος καταγεγραμμένος στο ΜΚΑΥ (Μητρώο Ελλήνων Κατασκευαστών), είναι μέλος του ΣΕΚΠΥ, είναι διαπιστευμένος στο ΥΕΘΑ;

*Και παρακάτω: Ποιος του ανέθεσε αυτά τα ΑΩ, με ποια κριτήρια και τι είναι, τέλος πάντων, αυτά τα αντισταθμιστικά. Εξυπηρετούν την ΠΑ;

*Ουδείς απάντησε. Ανεπίσημα, ο ΣΕΚΠΥ μας γνώρισε ότι δεν γνωρίζει τον κ. Κουτά.

*Μια ολιγόλογη ανακοινωσούλα δεν θα βλάψει, κύριε υπουργέ.

***

Προς πάσα κατεύθυνση

*Σε όλους τους αξιωματούχους και υπηρεσίες του ΥΕΘΑ αφορά, πρωτίστως, τη νέα πολιτική ηγεσία.

*Από έτους λειτουργούν σε τουρκική αεροπορική βάση κέντρα εξομοιωτών (simulators) για Τ-38Μ, ΚΤ-1Τ (εκπαιδευτικά αεροπλάνα) και εκτοξευόμενου καθίσματος.

*Σύμφωνα με ανακοίνωση της αρμόδιας τουρκικής υπηρεσίας, η ΠΑ της συμμάχου χώρας -με τη λειτουργία των εξομοιωτών, με συνέπεια τη μείωση των εξόδων πτήσης Α/Φ- κέρδισε, για το 2014, 80 εκατ. δολάρια. Και πιο λιανά κερδήθηκαν 21.000 ώρες πτήσης για τα ΚΤ-1 και 9.000 ώρες για τα Τ-38Μ (DN 09.02).

*Και κάτι σπουδαιότερο. Το κέντρο οργανώθηκε από την τουρκική εταιρεία ηλεκτρονικών HAVELSAN.

*Καλά θα κάνει ο πολιτικός που θα πάρει τέτοιες αρμοδιότητες (πότε, επιτέλους, θα δοθούν αυτές οι αρμοδιότητες;) να απαιτήσει να του δοθούν στοιχεία των simulators που έχουν αγορασθεί, δηλαδή πού βρίσκονται, πώς συντηρούνται και τι αποδίδουν.

Μπαράζ Καμμένου

*Στα κόλπα χειρισμού των στρατιωτικών δαπανών της εποχής Σημίτη (του Εθνικού Κεφαλαίου, κατά Ρέππα).

*Πρωταγωνιστεί η παλαιά ιέρεια της ΕΛΣΤΑΤ κ. Ζωή Γεωργαντά, με βασικό στόχο τα περιβόητα SWAPS που περνούσαν όλα από τον πάγκο της DEUTSCHE BANK.

*Μιλάμε για την περίοδο 1996-2004 των ΣημιτοΑκοΓιάννων. Στην πρώτη φάση (Άκης) ΥΠΟΙΚ ο κ. Γιάννος Παπαντωνίου και στη δεύτερη (Γιάννος) ΥΠΟΙΚ ο κ. Ν. Χριστοδουλάκης, που προχωρούσε σε εξωφρενικούς δανεισμούς για να ικανοποιήσει τους ακόρεστους υπουργούς.

Μακάρι…

*Ο νέος ΥΕΘΑ κ. Π. Καμμένος, ως νέος Ροβοσπιέρος, υποσχέθηκε κάθαρση και… ανασκολοπισμό των φακέλων προμηθειών.

*Μακάρι να φέρει σε πέρας το βαρύ έργο.

Η Ινδία δείχνει τον δρόμο

*Η ινδική κυβέρνηση αποφασίζει να επανέλθει στον παλιό και δοκιμασμένο θεσμό της αναγνώρισης επισήμων αντιπροσώπων εξοπλιστικών εταιρειών εξωτερικού που συνεργάζονται μαζί της.

*Αυτό έγινε γιατί η Νότιος Κορέα, που κέρδισε πρόσφατα διαγωνισμό προμήθειας ναρκών MCMVS για τις ινδικές ΕΔ, αρνήθηκε περαιτέρω συνεργασία όταν της ζήτησαν να μην έχει αντιπρόσωπο. Και τούτο γιατί πέριξ της υπόθεσης εκινούντο διάφοροι μεσάζοντες, πράκτορες, λαμόγια, κ.λπ., που δεν εύρισκαν άκρη.

*Μαζί με την αναγνώριση (με σωρεία πιστοποιητικών, φυσικά) θα καθιερώσει αυστηρές ποινές, μπλακ λιστ, κ.λπ., ώστε να ελέγχει πλήρως το σύστημα (defencenet.gr, 13.1).

*Υπομιμνήσκω ότι και εδώ κι ενταύθα είχαμε επισήμως αναγνωρισμένους αντιπροσώπους, ελεγχόμενους, αλλά το 1981 τους κατάργησαν όλους, οπότε στο κύκλωμα υπεισήλθε ο παρασιτισμός, το μεσαζαντιλίκι και η λαμογιά.

*Μόλις προχθές, μαζί με το ζεύγος Σοφού, καταδικάσθηκε για τα TOR-MI, ερήμην, ο γνωστός μεσάζων κ. Φουάντ αλ Ζαγιάντ.

*Ιδού ένα πεδίο προς εξέταση και μείωση της διαφθοράς από τους νέους άρχοντες του ΥΕΘΑ. Δώστε τέλος στους μεσάζοντες και λαμόγια που κινούνται στο παρασκήνιο.

Αργείτε, κύριοι του ΥΕΘΑ, αργείτε…

*Έχουν περάσει 40 ημέρες από την ανάληψη των καθηκόντων της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΘΑ και δεν έχει εισέτι γίνει:

*Η κατανομή αρμοδιοτήτων στους ΑΝΥΕΘΑ, ΥΦΕΘΑ, ΓΓ. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να βάλουν υπογραφή σε εκκρεμούντα θέματα.

*Ένα βήμα στην αλλαγή του νόμου περί προμηθειών που δεν επιτρέπει την προμήθεια ακόμη ενός ανταλλακτικού για τα μαχητικά, ελικόπτερα, κ.λπ., με όλες τις επιπτώσεις που συνεπάγεται αυτή η αδυναμία.

*Η αλλαγή διοίκησης της ΓΔΑΕΕ. Μόλις προχθές ανακοινώθηκε, ανεπίσημα, ότι νέος γενικός διευθυντής θα είναι ο υποπτέραρχος ε.ε., κ. Κοσμάς Βούρος.

*Δεν είναι ανάγκη να προσθέσω άλλα..

*Λιγότερα συνθήματα και ταξιδάκια και πιο πολλή δουλειά…

Υπόψη του νέου Α/ΓΕΣ – ΕΠΕΙΓΟΝ

*Και του υπουργείου, βεβαίως βεβαίως, που πρέπει να βοηθήσει το ΓΕΣ.

Όπως πληροφορήθηκα από θετική πηγή, ο αμερικανικός Στρατός (US ARMY) έχει διαθέσει στον ελληνικό (με ενέργειες του απελθόντος Αρχηγού, στρατηγού κ. Μανωλά) τα παρακάτω βαρέα, πανάκριβα οχήματα ΔΩΡΕΑΝ. Όπως με διαβεβαίωσαν, τα οχήματα αυτά, παραλαμβανόμενα στην Ελλάδα, θα χρειασθούν μερικές μόνο παρεμβάσεις για να αξιοποιηθούν πλήρως.

Εκείνο που προέχει είναι να γίνει η παραλαβή και μεταφορά. Αν το παραβλέψουμε θα τα πάρουν άλλοι που καιροφυλακτούν. Επί του παρόντος δεν υπάρχει το χρήμα (5-6 εκ. δολάρια) για την πληρωμή της μεταφοράς. Το σύνολο των οχημάτων ξεπερνά τα 350.

Συμπληρώνω ότι τα οχήματα ΑΝΑΓΚΑΙΟΥΝ επειγόντως στον ΕΣ.

Η λίστα:

*Μ977 – Φορτηγό 8Χ8 Παντοδαπού Εδάφους Βαρέως Τύπου Μεταφοράς Γενικών Φορτίων με Γερανό Φορτίων.

*Μ977 – Φορτηγό 8Χ8 Παντοδαπού Εδάφους Βαρέως Τύπου Μεταφοράς Γενικών Φορτίων με Γερανό Ελαφρών και με Εργάτη (βίντσι).

*Μ978 – Φορτηγό 8Χ8 Παντοδαπού Εδάφους Βαρέως Τύπου Μεταφοράς Καυσίμων με Εργάτη (βίντσι).

*Μ978Ρ1 – Φορτηγό 8Χ8 Παντοδαπού Εδάφους Βαρέως Τύπου Μεταφοράς Καυσίμων με θωρακισμένη καμπίνα επιβατών και χωρίς Εργάτη (βίντσι).

*Μ985 – Φορτηγό 8Χ8 Παντοδαπού Εδάφους Βαρέως Τύπου Μεταφοράς Γενικών Φορτίων χωρίς Εργάτη (βίντσι).

*Μ985 – Φορτηγό 8Χ8 Παντοδαπού Εδάφους Βαρέως Τύπου Μεταφοράς Γενικών Φορτίων με Γερανό Βαρέων ΦΟΡΤΊΩΝ.

– Επίσης, έχουν εγκριθεί από το Κογκρέσο 30 Αρματοφορείς ΗΕΤ 1070 βαρέως τύπου. Επίσης, ενεκρίθησαν προσφάτως ακόμα 30 Αρματοφορείς ΗΕΤ 1070Ρ1 (Ρ1 θωρακισμένα) από την αμερικανική κυβέρνηση.

– Είναι επίσης διαθέσιμα τα ακόλουθα οχήματα:

*Φορτηγά 6Χ6 Μέσης Περισυλλογής με και χωρίς θωρακισμένη καμπίνα, καθώς με και χωρίς εργάτη.

*Φορτηγά 4Χ4 Μεταφοράς Γενικών Φορτίων με και χωρίς θωρακισμένη καμπίνα.

Τα ζητούμενα

Όπως ανέφερα πιο πάνω:

*Έξοδα μεταφοράς.

*Πρόβλεψη από τα κονδύλια του προϋπολογισμού 2015 για την υποδοχή και αξιοποίηση των οχημάτων.

(Αν είναι να τα φέρουμε και να τ’ αφήσουμε στην ύπαιθρο να σαπίζουν καλύτερα να αφήσουμε να τα πάρουν άλλοι. Θα εκνευρίσουμε και τους Αμερικάνους που δεν θα μας ξαναδώσουν τίποτα).

*Όσον αφορά τα της μεταφοράς, ταρακουνήστε λίγο τους εφοπλιστές μας, κύριε Καμμένε. Φιλοτιμείστε τους…


Σχολιάστε εδώ