Φώφη: Σώσαμε την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία
Η κυρία Γεννηματά επισήμανε: «Υλοποιήσαμε όλο το 2014 το σχέδιο σωτηρίας της εταιρείας πετυχαίνοντας: τη διάσπαση της εταιρείας σε πολιτικό και στρατιωτικό τομέα, για να αποφύγουμε τον καταλογισμό των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, και τη βιωσιμότητα του στρατιωτικού τομέα των ΕΑΣ, που παρουσίασε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια κέρδη EBITDA για το έτος 2014». Και πρόσθεσε ότι «σήμερα η εταιρεία έχει ανεκτέλεστο συμβασιοποιημένο έργο ύψους 205 εκατομμυρίων ευρώ και προς συμβασιοποίηση έργο στο τελευταίο στάδιο διαπραγμάτευσης ύψους 61.000.000 ευρώ».
Η πρώην αναπληρώτρια υπουργός Άμυνας εξέφρασε την ευχή για «συνέχιση του σχεδίου αναδιάρθρωσης που είχαμε εκπονήσει και αφορούσε την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, να τα καταφέρετε για να μπορούμε να μιλάμε για αύξηση θέσεων εργασίας και στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων χωρίς ελλείμματα και χρέη, που τελικά καταλήγουν σε βάρος των ελλήνων πολιτών. Θα είμαστε αρωγοί σε κάθε προσπάθεια υλοποίησης αυτού του πλαισίου, γιατί το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια».
***
Το κράτος – τέρας
* Όλοι οι πολιτικοί υπόσχονταν να το τιθασεύσουν, αλλά τελικά το διατρέφουν κανονικά…
* Στα προηγούμενα φύλλα είχαμε σχολιάσει, κατ’ επανάληψη, τον θεσμό των γενικών γραμματέων των υπουργείων, που αποτελεί εφεύρημα των πολιτικών για να βολεύουν αποτυχόντες βουλευτές ή «δικά τους» παιδιά που πρέπει να μισθοδοτούνται, ντε και καλά, από το Δημόσιο. 18 γενικοί το 1974 στην κυβέρνηση Κ. Καραμανλή του Α’ (σήμερα ξεφύτρωσε και ο Γ’ του Αχιλλέα), 81 σήμερα!
* Τι προσφέρει ο γενικός γραμματέας; Ουδέν. Απλά λαμβάνει ένα μέρος της «πίτας», δημιουργεί έναν άλλο πόλο… και του δίνονται ευκαιρίες και για έτερα τινά.
* Στο ΥΕΘΑ δεν υπήρχαν γενικοί γραμματείς. Οι Αρχηγοί των Επιτελείων κάλυπταν πλήρως αυτόν τον τομέα.
* Η… διοίκηση Σαμαρά επανέφερε τον θεσμό για να εξυπηρετήσει, προφανώς, άνθρωπό της.
* Μας ήρθαν οι ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με νέο αέρα και υποσχέσεις. Έχουμε τριανδρία πολιτικής εξουσίας: υπουργό, αναπληρωτή, ΥΦΕΘΑ, πλήρης στελέχωση.
* Υποθέταμε ότι το θέμα γενικού γραμματέα θα είχε τελειώσει. Γιατί δεν αποτελεί αναγκαιότητα. Οι τρεις, με σωστή χρησιμοποίηση των Αρχηγών, καλύπτουν πλήρως τον χώρο. Ο γενικός γραμματέας προσφέρεται, επαναλαμβάνω, αρνητικά, γιατί προστίθεται ακόμη ένα γρανάζι στην κορυφή της εξουσίας (που ενισχύει τη γραφειοκρατία) και ακόμη μια Mercedes στον… στόλο.
* Πληροφορούμαι ότι πρώην αξιωματικός της Αεροπορίας, ο κ. Γιάννης Ταφύλης, διορίστηκε γενικός γραμματέας ΥΕΘΑ. Υπάρχει ένας πρώην αξιωματικός, ο ΥΦΕΘΑ (του ΣΥΡΙΖΑ) κ. Ν. Τόσκας. Δεν είναι αρκετός; Χρειάζεται και άλλος;
***
Οι κρίσεις του Μαρτίου
*Από έγκυρη πηγή του ΥΕΘΑ, πληροφορούμαστε ότι θα γίνουν κανονικά… Ελπίζουμε και αξιοκρατικά.
*Ο Α/ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Κωσταράκος, αποχωρεί τον Νοέμβριο, οπότε πρέπει να υπάρξει νέος ο οποίος μπορεί να επιλεγεί από τούδε (Μάρτιος) ώστε να μην υπάρχουν αναταράξεις ξανά το φθινόπωρο. Αυτό σημαίνει αποχώρηση του Μ. Κωσταράκου, πράγμα που δεν επηρεάζει τον διορισμό του στην ΕΕ. Ο νέος (που πιθανότατα θα είναι ένας εκ των επιτελαρχών) μπορεί όμως να παραμείνει εν αναμονή (του Κωσταράκου μη αποχωρούντος) και να μεταπηδήσει στον θώκο του Α/ΓΕΕΘΑ, οπότε ο Μ.Κ. δεν θα αποστρατευτεί τώρα. Αυτό σημαίνει ότι τον Νοέμβριο θα γίνουν συμπληρωματικές κρίσεις στον κλάδο, από τον οποίο προέρχεται μόνο ο νέος Α/ΓΕΕΘΑ.
*Αυτά, όμως, είναι άλλων παπάδων ευαγγέλια…
***
Προς τον κ. ΥΕΘΑ με αγάπη I
* Κύριε υπουργέ, ευσεβάστως σας γνωρίζω ότι σε όλες τις υπηρεσίες προμηθειών του κόσμου υπάρχει και εφαρμόζεται, για τους κομπιναδόρους προμηθευτές, ο όρος «persona non grata», δηλαδή μη αποδεκτός. Υπάρχει, δε, και η σχετική black-list.
* Στο ενταύθα ανάλογο κατάστημα του ΥΕΘΑ, δηλαδή τη ΓΔΑΕΕ του κ. Γεωργιόπουλου, κραγμένα λαμόγια όχι μόνο δεν χαρακτηρίζονται ως non grata αλλά, αντίθετα, τυγχάνουν εξαιρετικών επιδαψιλεύσεων και εξυπηρετήσεων.
* Για ψάξτε το λιγάκι.
Προς τον κ. ΥΕΘΑ με αγάπη ΙΙ
* Την εποχή που στους κόλπους του κόμματός σας περιλαμβάνατε τους κ. Νταβρή και κ. Γιοβανόπουλο, που ατύχησαν πρόσφατα, κάνατε σφοδρή αντιπολίτευση στους Αντωνομπένηδες στον τομέα της Άμυνας, και καλώς πράττετε.
* Οι ανωτέρω βουλευτές υπέβαλαν στον ΥΕΘΑ δύο λίαν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις στη Βουλή, με βάση καταγγελίες του «ΠΑΡΟΝ».
– Την υπ’ αριθμ. 3069 και 3061 /23.10.13.
* Η πρώτη αναφέρεται στο όργιο προμήθειας ελικοπτέρων ΝΗ-90, που κανείς δεν το ακουμπάει από το 2003 (την ξέρετε καλά, κύριε Καμμένο). Η δεύτερη σε τρεις κραυγαλέες περιπτώσεις υπερκοστολόγησης ΑΩ (ασύρματοι, ομοιώματα αρμάτων, Η/Υ).
* Απ’ ό,τι γνωρίζω, το ΥΕΘΑ / ΓΔΑΕΕ απαξίωσε να απαντήσει.
* Εσείς τι λέτε, κύριε υπουργέ; Θα σπάσετε αυγά;
* Και το κυριότερο: Τι θα κάνετε με τον άθλιο νόμο περί προμηθειών του BENI (που «εφευρέθηκε» από δύο-τρία θεσσαλονικιώτικα παλικάρια του χωρίς να τεθεί υπόψη στα Επιτελεία), με τον οποίο είναι αδύνατη η αγορά ακόμη και μιας βίδας; Σπεύσατε…
Ο γενικός διευθυντής Εξοπλισμών
* Δηλαδή ο επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ.
* Θα αντικατασταθεί ή θα παραμείνει με απαίτηση του BENI; Θα δούμε…
* Εδώ, κύριε υπουργέ, θα δώσετε εξετάσεις, θα μας παρουσιάσετε μια εικόνα των προθέσεών σας.
* Αν εκεί τοποθετηθεί κομματικός ή νομενκλατούριος της σειράς, να είστε βέβαιος ότι θα αποτύχετε οικτρά σε έναν βασικό τομέα του υπουργείου σας.
* Σας θυμίζω ότι από τους γενικούς της ΓΔΑΕΕ είναι ένας κατάδικος, ένας προφυλακισμένος – υπόδικος και δύο ακόμη υπόδικοι. Ας αφήσουμε την πληθώρα των παρακάτω.
* Ρωτήστε τι γίνεται δίπλα, στην Τουρκία, στον ίδιο τομέα.
Σκέψεις ενός βετεράνου πιλότου
* Ταξίαρχος (Ι) ε.α. της ΠΑ μας γράφει μετά το τραγικό δυστύχημα των F-16, αλλά όχι υποχρεωτικά συσχετισμένα με αυτό.
* Στους πιλότους των Επιτελείων που, υποχρεωτικά, πρέπει να ίπτανται ορισμένες ώρες τον μήνα ή το εξάμηνο, για τη διατήρηση της πτητικής τους ικανότητας, παρέχεται η δυνατότητα να το κάνουν, έστω με το minimum των προβλεπόμενων ωρών, ή «κουτσοπετάνε» λόγω έλλειψης επαρκούς διαθεσιμότητας μέσων ή περιορισμών καυσίμων;
* Όλα τα F-16 έχουν τα ίδια πτητικά δεδομένα (βάρος, στοιχεία κινητήρα, βοηθητικές συσκευές κ.ά.) ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα άμεσης προσαρμογής του πιλότου και επομένως ορθού χειρισμού, κυρίως για τις αποπροσγειώσεις.
* Έχουν εξασφαλιστεί στους ιπτάμενους οι απαραίτητες ψυχικές και ψυχολογικές προϋποθέσεις που σιγουρεύουν μια ασφαλή πτήση, όπως, π.χ. φρόνημα, οικονομία, αιγίδα Επιτελείων και του υπουργείου;
* Σ’ αυτά εμείς προσθέτουμε: Έχει ελεγχθεί η πολιτικοστρατιωτική ηγεσία του 2000, η οποία επέτρεψε την πραγματοποίηση της εγκληματικής αλλαγής των κινητήρων των F-16 (για να εισπράξουν μερικοί μια χούφτα δολάρια), από τον τότε πρωθυπουργό κ. Σημίτη, άρχεσθαι βεβαίως, που παρατήρησε απαθώς το έγκλημα; Ο κ. Αντ. Πανούτσος, βεβαίως, έγραψε για τον τότε πρωθυπουργό: «Ο Κώστας Σημίτης ήταν ένας πολιτικός που πίστευε ότι διακριτικός πρωθυπουργός είναι αυτός που δεν κοιτάζει τους υπουργούς του όταν είναι μπουκωμένοι, τη στιγμή που τα μασάνε…».
* Και η ασφάλεια πτήσεων; Άστη να κουρεύεται…
Άμεση δράση Καμμένου
* Είδε εκπροσώπους τριών ομοσπονδιών αποστράτων και εν ενεργεία (ΠΟΕΣΥ) και τους άκουσε με προσοχή το προηγούμενο Σάββατο.
* Όλοι έφυγαν χαμογελαστοί!
* Ξέρει καλά το παιχνίδι της επικοινωνίας ο νέος υπουργός και τα προβλήματα των αξιωματικών ε.ε. και ε.α.
* Είδε (Τρίτη) τους πρεσβευτές ΗΠΑ και Ρωσίας, στη σειρά.