Σώθηκε το λιμάνι του Πειραιά από το ξεπούλημα
Η εξέλιξη αυτή έρχεται να δικαιώσει τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη, ο οποίος από την πρώτη στιγμή που η κυβέρνηση Σαμαρά ανακοίνωσε την πώληση της καταστατικής πλειοψηφίας του λιμανιού του Πειραιά διαφώνησε δημόσια, υποστηρίζοντας ότι πουθενά στον κόσμο δεν πωλούνται τα λιμάνια. Πάγια τακτική είναι η παραχώρηση χώρων του λιμανιού για ανάπτυξη διαφόρων δραστηριοτήτων, για ορισμένο χρονικό διάστημα, με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό, έναντι ενοικίου, και αυτήν τη λύση στήριζε και στηρίζει ο κ. Ανωμερίτης, σημειώνοντας ότι οι μετοχές των Οργανισμών Λιμένων ανήκουν στο κράτος, στην Αυτοδιοίκηση και στα τοπικά Επιμελητήρια, και όχι σε ιδιώτες. Το ΤΑΙΠΕΔ, βγάζοντας σε διαγωνισμό πώλησης το λιμάνι του Πειραιά, παραβίασε τους κανόνες και πλέον ο διαγωνισμός, μετά τη δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Θόδωρου Δρίτσα, παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες. Πίσω από τις διαδόσεις ότι η ματαίωση της πώλησης του λιμανιού έχει ενοχλήσει τους Κινέζους βρίσκονται εφοπλιστές, μεταφορικές εταιρείες και κάποιοι γνωστοί κρατικοδίαιτοι, που ποντάριζαν σε δικές τους δουλειές -μονοπωλιακές- με την Cosco. Οι Κινέζοι αυτά που θέλουν τα έχουν πάρει και ήδη προχωρούν στην κατασκευή του Προβλήτα ΙΙΙ. Μάλιστα, κύκλοι της ελληνικής θυγατρικής της Cosco τόνιζαν ότι «δεν βλέπουμε να υπάρχει λόγος για οιαδήποτε ανησυχία σε σχέση με τη λειτουργία της ΣΕΠ ΑΕ», η οποία -ως γνωστόν- έχει τη σύμβαση παραχώρησης της λειτουργίας και της εκμετάλλευσης των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά. Και πρόσθεταν ότι «τίποτα από όσα είπαν τα μέλη της νέας κυβέρνησης δεν αμφισβητεί την παραχώρηση και την πρόσφατα εγκεκριμένη από την Ελληνική Βουλή τροποποίηση της σύμβασης που σχετίζεται με την επένδυση των 230 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και την εκμετάλλευση του δυτικού τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ».
Στρατήγης: Όχι στην πώληση του λιμανιού
Με τη θέση της κυβέρνησης συμφωνεί και ένα υψηλό στέλεχος της άλλης πλευράς, που διετέλεσε πρόεδρος του ΟΛΠ από το 1977 μέχρι τον Μάιο του 1980. Πρόκειται για τον πρώην βουλευτή Στρατή Στρατήγη, ο οποίος σε επιστολή του που δημοσιεύθηκε στην «Καθημερινή» σημειώνει τα εξής:
«Συμφωνώ απόλυτα με την απόφαση του νέου υπουργού Ναυτιλίας να σταματήσει την ιδιωτικοποίησή του, με πώληση των μετοχών του. Θα αποτελούσε και περιέλευση της ιδιοκτησίας και του εδάφους του σε ιδιώτες. Όλα τα μεγάλα λιμάνια στην Ευρώπη αλλά και τα περισσότερα στον κόσμο είναι δημόσια ιδιοκτησία ή του κράτους ή των δήμων τους. Ακόμα και αν έχουν τη μορφή ανωνύμων εταιρειών, ο πλειοψηφικός έλεγχός τους παραμένει στο Δημόσιο». Συμφωνεί, επίσης, και με την παραχώρηση προβλητών: «Η ανωδομή του εδάφους και ειδικότερα των προβλητών του θα πρέπει να μισθώνεται ή να παραχωρείται με πολυετείς ειδικές συμβάσεις ή με τον θεσμό της επιφανείας σε ιδιώτες».