Μητροπολίτες κατά του θρησκευτικού όρκου!
Σε κείμενό του τονίζει μεταξύ άλλων: «Ο νέος πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας αρνήθηκε να ορκισθεί με τον καθιερωμένο τρόπο, με τον χριστιανικό όρκο! Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, δυστυχώς, χωρίς να προβάλει κάποια επιφύλαξη, χωρίς κάποια αντίδραση, αποδέχθηκε την πρωτόγνωρη απαίτηση του νέου πρωθυπουργού! Διερωτώμεθα εάν ο κ. Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε το δικαίωμα αυτό, καθ’ όσον το Σύνταγμα της Ελλάδος στο άρθρο 13 παρ. 5 διαλαμβάνει τα εξής: «Ουδείς όρκος επιβάλλεται άνευ νόμου ορίζοντος και τον τύπον αυτού». Ερωτάμε δημοσίως: Κύριε Πρόεδρε, υπάρχει νόμος ο οποίος επιτρέπει στον πρωθυπουργό της Ελλάδος να δίδει πολιτικό όρκο;».
Αντίθετα, ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος τάχθηκε υπέρ της κατάργησης του θρησκευτικού όρκου. «Ο όρκος είναι φοβερό πράγμα για όποιον πιστεύει. Για όποιον δεν πιστεύει είναι παρωδία. Όμως εμένα με απασχολεί η αμαρτία την οποία φορτώνεται εκείνος που ορκίζεται.
Να καταργηθεί, λοιπόν, και από τα δικαστήρια και από την ανάληψη των καθηκόντων των αιρετών ή των υπαλλήλων», γράφει σε κείμενό του που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο. Και προσθέτει: «Νιώθω ενοχή όταν αναγκάζω βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους να επιορκήσουν», προτείνοντας «να ορκιζόμαστε στην τιμή και στη συνείδησή μας».
Επίσης, με την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου συμφωνεί και ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος, ο οποίος σε δήλωσή του τονίζει: «Το να ορκιζόμαστε στο Ευαγγέλιο, που είναι κατά του όρκου, το θεωρώ απαράδεκτο, γι’ αυτό και πολύ καλά έκανε ο κ. πρωθυπουργός που δεν ορκίστηκε, και μακάρι να έρθει η ώρα να σταματήσει ο όρκος. Ας βρεθεί κάτι άλλο».
Όπως αντιλαμβάνεσθε, Μακαριώτατε κύριε Ιερώνυμε, το πλήρωμα της Εκκλησίας, και όχι μόνο, διχάζεται ακούγοντας τον Μητροπολίτη της ακριτικής Αλεξανδρούπολης κ. Άνθιμο (η Μητρόπολη του οποίου ανήκει στις Μητροπόλεις των Νέων Χωρών, που υπάγονται στην εποπτεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως) αλλά και άλλους Ιεράρχες να λένε ότι ο θρησκευτικός όρκος πρέπει να καταργηθεί. Ποια είναι η θέση της Ελλαδικής Εκκλησίας; Μήπως το κρίσιμο αυτό θέμα πρέπει να απασχολήσει την Ιεραρχία;