Και από αλλού το κράξιμο…

* Αντιμετωπίσαμε σιωπή, την οποία, αν είμαστε ολίγον κακόπιστοι, θα την ονόμαζα ένοχο. Η εξουσία δεν καταδεχόταν να μας απαντήσει.

* Στις 4/1 επανήλθαμε δριμύτεροι απευθυνόμενοι στην πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ (κ. Ν. Δένδια και Γ. Λαμπρόπουλο) να δουν το θέμα τώρα γιατί αργότερα πιθανόν να τους ζητηθούν ευθύνες.

* Μας ακολούθησε η «Καθημερινή», η οποία δημοσίευσε διευρυμένο ρεπορτάζ επί της υπόθεσης με αναμφισβήτητα στοιχεία.

* Εν τω μεταξύ, φίλος λιμενικός μας κατήγγειλε ότι έξι ελικόπτερα τύπου Dauphin, αγορασμένα το 2004, με απευθείας ανάθεση, από τον κ. Γιάννο Παπαντωνίου (για τις ανάγκες των ΟΑ) «λιάζονται» στο Κοτρώνι (βάση του ΠΝ) εκτός ενεργείας!

* Συγνώμη, αλλά αν οι καταγγελίες για τα ελικόπτερα Puma, Dauphin και Apache αληθεύουν, δεν πρόκειται για παραλείψεις ή αδιαφορία, αλλά για πράξεις που αγγίζουν τα όρια της εθνικής προδοσίας.

* Και αν οι υπεύθυνοι είναι, κατά βάση, οι πολιτικοί, όπως ισχυρίζονται οι επωμιδοφόροι, τότε θα έπρεπε να βλέπαμε μία τουλάχιστον παραίτηση. Αξιωματικού και στρατιωτικού. Κάνω λάθος;

***

Το καναδικό Μετοχικό Ταμείο Στρατού

*Αγόρασε το 26,7% των μετοχών του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.

*Το ελληνικό ΜΤΣ όχι μόνο δεν αγοράζει αλλά… εκποιείται. Το απαξίωσαν οι πολιτικοί που διοίκησαν το ΥΕΘΑ, επί σειρά ετών, με συνεργασία ή ανοχή στρατιωτικών. Ουδείς διώχθηκε ή τιμωρήθηκε…

Καλώς τα παιδιά…

*Όπως γράψαμε, ο φίλος της στήλης και του «Π», πρόεδρος του ΕΚΑΒ, ναύαρχος κ. Δ. Παπαγιαννίδης, που έκανε καλή δουλειά εκεί, παραιτήθηκε για να πολιτευθεί στη Σάμο με τη ΝΔ. Καλή τύχη, ναύαρχε, κι αέρας στα πανιά σου.

*Τον διαδέχθηκε, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Μ. Βορίδη, ο κ. Ν. Παπαευσταθίου, που υπήρξε και στο παρελθόν (2007) πρόεδρος του ΕΚΑΒ.

*Ο ναύαρχος φεύγοντας άφησε μια σοβαρή εκκρεμότητα, όχι με υπαιτιότητά του. Την κατακύρωση του διαγωνισμού προμήθειας 186 οχημάτων διακομιδής ασθενών με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ που τη βασάνιζε επί 18 μήνες. Το πρακτικό ήταν έτοιμο, αλλά δεν υπέγραψε, χωρίς να το δικαιολογεί, ο τότε αντιπρόεδρος!

*Ο νέος πρόεδρος τι θα κάνει; Όπως με πληροφορούν, ενδέχεται το χρήμα να κάνει… φτερά. Να πάει αλλού. Ο κ. Βορίδης τι λέει;

Το κραυγαλέο σκάνδαλο

*Που δεν τόλμησε να αγγίξει κανείς. Ίσως το μεγαλύτερο της σημιτικής οκταετίας στους εξοπλισμούς.

*Γιατί στον «χορό» εμπλέκονται αρκετά φιλαράκια…

*Το 2003 ο τότε ΥΕΘΑ υπέγραψε με απευθείας ανάθεση σύμβαση προμήθειας είκοσι ελικοπτέρων ΝΗ-90 με εξωφρενικές τιμές, σε σχέση με πωλήσεις σε σκανδιναβικές χώρες.

*Ελληνική βιομηχανική συμμετοχή (κρατήστε την αναπνοή σας) 1,97%, προκαταβολή 320 εκατ. ευρώ! Για ένα Ε/Π παντελώς άγνωστο… Η εθνική αεροπορική βιομηχανία (ΕΑΒ) στα σκουπίδια μήπως συγχυστεί ο πωλητής! Έπρεπε να συμμετάσχει με τουλάχιστον 30%.

*Πέρας χρόνου παράδοσης, σύμφωνα με τη σύμβαση, το 2008!

*Το 2008 είχαν παραδοθεί μόνο δύο ελικόπτερα και ουδείς τόλμησε να επιβάλει ρήτρες, να καταγγείλει τη σύμβαση και να ζητήσει επιστροφή της προκαταβολής.

*Το 2010 ο τότε ΥΕΘΑ κ. Ευ. Βενιζέλος, αντί να καταγγείλει την εταιρεία που δεν παρέδιδε, ενώ κατακρατούσε την προκαταβολή, δέχτηκε συμβιβαστικά μια μικρή έκπτωση πολύ μικρότερη, όπως λέγεται, από τις ρήτρες που έπρεπε να επιβληθούν. Η προκαταβολή άθικτη…

*Σήμερα, τέλος του 2014, παραδόθηκε το ένατο ελικόπτερο. Έξι χρόνια μετά τη λήξη του ορίου. Έπονται, οφείλονται ακόμη εννέα. Ω Τλήμων Ελλάς!

In Memoriam

*Της Γενικής Τράπεζας, απεβίωσε, απορροφηθείσα οριστικά, από την Τράπεζα Πειραιώς.

*Ήταν η παλαιά Τράπεζα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (95% ιδιοκτησία του Ταμείου) μετέπειτα μετονομασθείσα σε Γενική.

*Ελεγχόταν από τον εκάστοτε υπουργό Αμύνης που διόριζε τη διοίκησή της.

*Ελεηλατείτο συστηματικά με διορισμούς, με χορηγούμενα δάνεια σε ημετέρους (εντολή υπουργού), ίδρυση υποκαταστημάτων χωρίς μελέτη (για να βολεύονται διοριζόμενοι, εργολάβοι κ.λπ.).

*Η λεηλασία κορυφώθηκε επί Σημίτη οπότε και πουλήθηκε «μπιρ-παρά» στη Societe Generale.

*Βαρύτατες ευθύνες φέρουν και στρατιωτικοί οι οποίοι αν δεν συμφωνούσαν δεν θα έφτανε η Τράπεζα στην απαξίωση.

*Άλλο ένα έγκλημα σε βάρος των μετόχων στρατιωτικών του ΜΤΣ.

Τα πάντα… καθυστερεί

*Το κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια, λένε οι συνταγματολόγοι. Αμ δε…

*Ψάχτε να βρείτε υπουργό, υφυπουργό, γενικά αξιωματούχο του κράτους στην καρέκλα του. Ουδείς. Όλοι τρέχουν στο κυνήγι των… ψηφαλακίων.

*Ισχύει το λαϊκό: «Λείπει ο γάτος (αν ο γάτος είναι γάτος και δεν είναι… ευνουχισμένος) χορεύουν τα ποντίκια.

*Ο κ. Αβραμόπουλος αποχωρών ανήγγειλε, πανηγυρικώς, ότι η υπόθεση εκσυγχρονισμού των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας τελείωσε. Ναι, αλλά ουδείς μετά την αναχώρησή του φρόντισε να υπογράψει το σχετικό έγγραφο (LOA). Ίσως να μην ήθελε να το κάνει… Αρχίστε να μετράτε μήνες…

*Φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται με τον έλεγχο της σκοτεινής υπόθεσης των ελικοπτέρων Super Puma.

Απορίες

* Ο πρώην υπουργός Οικονομικών, της «χρυσής» εποχής Γιωργάκη, ο Γ. Παπακωνσταντίνου, παραπέμπεται στο Ειδικό Δικαστήριο αντιμετωπίζοντας κακουργηματικού χαρακτήρα αδικήματα, δηλαδή νόθευση δημοσίου εγγράφου διά διαγραφής συγγενών του (λίστα Λαγκάρντ).

* Ο διάδοχός του, διάσημος συνταγματολόγος και οικονομολόγος, κ. Ευ. Βενιζέλος, που «έθαψε» επί ενάμισι έτος τη λίστα, για λόγους ευνόητους, ζημιώσας το Δημόσιο τα μάλα, ουδεμία συνέπεια υπέστη.

* Δικαιοσύνη δύο ταχυτήτων, απονεμόμενη, μάλιστα, από τη Βουλή, επιλεκτικά.


Σχολιάστε εδώ