17 ευρώ τον μήνα… αύξηση, λόγω αναδρομικών
Όπως εξηγεί ο πολύ δραστήριος στα θέματα των αποστράτων, θεσσαλός υποστράτηγος ε.α. Απόστολος Παπαπαρίσης, ο ν. 4093/2012 περιείχε δύο μειώσεις, αλλά μόνο η μία κρίθηκε αντισυνταγματική, αυτή δηλαδή της αναπροσαρμογής της σύνταξης.
Η δεύτερη μείωση, αυτή του 5 ή 10 ή 15 ή 20% πάνω από 1.000 ευρώ του αθροίσματος όλων των συντάξεων και μερισμάτων, παρέμεινε και μάλιστα αυξήθηκε, όπως και όλες οι μειώσεις, κρατήσεις, περίθαλψη και φόρος. Έτσι, για παράδειγμα, ανώτατος αξιωματικός ε.α., βαθμού ταξιάρχου, ο οποίος περίμενε να λάβει 96 ευρώ τον μήνα επιστροφές και 7Χ96= 672 ευρώ αναδρομικά την 22α Δεκεμβρίου, βλέπει να λαμβάνει 17 ευρώ τον μήνα επιστροφές και 119 ευρώ αναδρομικά.
Φτάσαμε δυστυχώς στο σημείο οι δικαστικοί να λαμβάνουν τριπλάσιες αποδοχές από τους στρατιωτικούς, ενώ ακόμη και η πλειονότητα των δημοσίων υπαλλήλων να λαμβάνει περισσότερα! Με λίγα λόγια, η απόλυτη κοροϊδία! Και να φανταστεί κανείς ότι οι εκλογές μάς χτύπησαν ήδη την πόρτα…
***
Το ΠΝ αναλαμβάνει (και) τις πυραυλακάτους…
Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής η τροπολογία με τίτλο: «Κύρωση της Τροποποίησης 8 της υπ’ αριθμόν 4 από 6/1/2000 «Σύμβασης Παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων» και της τροποποίησης 12 της Κύριας Σύμβασης 001Β/2000 για τη ναυπήγηση νέων Πυραυλακάτων (ΤΠΚ) του Πολεμικού Ναυτικού». Η συγκεκριμένη τροπολογία αφορά την τροποποίηση της συμφωνίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, των Ναυπηγείων Ελευσίνας και της British Aerospace για το πρόγραμμα ναυπήγησης των ΤΠΚ του ΠΝ και ο σκοπός της είναι διττός. Πρώτον, επιτυγχάνεται η πληρωμή των εργαζομένων -Χριστούγεννα έρχονται…- και δεύτερον, δίνεται η δυνατότητα στο ΠΝ να διαπραγματεύεται το ίδιο με τις υποκατασκευάστριες εταιρείες του προγράμματος των ΤΠΚ, ώστε σύντομα να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής τους. Με απλά λόγια, πάλι το Πολεμικό Ναυτικό καλείται να «βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά»…
***
Το ΙΔΕ συνεχίζει δυναμικά
Mε αθόρυβο αλλά αποτελεσματικό τρόπο, το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης (ΙΔΕ) του ΓΕΕΕΘΑ συνεχίζει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το έργο του. Οι νέοι σπουδαστές, ανώτεροι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος και, για πρώτη φορά, του Πυροσβεστικού Σώματος αποτελούν την τρίτη σειρά «Γρηγόρης Αυξεντίου» του ΙΔΕ.
Η πρωτόγνωρη αυτή προσπάθεια, βασισμένη αποκλειστικά στην εθελοντική προσφορά διδασκόντων και διδασκομένων, όχι μόνο θεραπεύει την ανάγκη για γενική παιδεία στα στελέχη, αλλά δίνει και στην κοινωνία τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή και να καταλάβει το επίπεδο και την ποιότητά τους. Και είναι άξιοι συγχαρητηρίων, και οι σπουδαστές και οι διδάσκοντες και οι επισκέπτες, γιατί παράλληλα με τις υπηρεσιακές και άλλες τους ενασχολήσεις συμμετέχουν ενεργά σε αυτό το εγχείρημα για την προώθηση της διά βίου μάθησης και της γενικής μόρφωσης.
Πέρα από τις συνηθισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, η παρουσία εκλεκτών ομιλητών από όλους τους χώρους δίνει τη δυνατότητα να συνομιλήσουν σε υψηλό επίπεδο με τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και να προχωρήσουν σε γόνιμη συζήτηση, που διευρύνει τους πνευματικούς και επαγγελματικούς τους ορίζοντες και αναδεικνύει τη σημασία του έργου τους.
Ανάμεσα στους προσκεκλημένους βρίσκονται ομιλητές και διαπιστευμένοι πρέσβεις, όπως για παράδειγμα ο πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Κενεβέζος, που ήταν και ο πρώτος επισκέπτης πρέσβης της φετινής σειράς.
Είναι σημαντικό να στηρίξουμε έμπρακτα τέτοια εγχειρήματα που, σε καιρούς δύσκολους για όλους, δείχνουν τον τρόπο και τον δρόμο για μια πραγματική πνευματική ανάταση. Ελπίζουμε η προσπάθεια αυτή να συνεχιστεί με την ίδια επιτυχία όπως και τα προηγούμενα χρόνια.
***
45 εκατομμύρια ευρώ τα δώρα του εμίρη…
Μια επίσκεψη διαφορετική από τις άλλες πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 9 Δεκεμβρίου στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Επίσημος επισκέπτης ο Αρχηγός Ναυτικού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ο υποναύαρχος Ibrahim Salem Al-Musharakh, ο οποίος μάλιστα συναντήθηκε και με τον ΥΕΘΑ Νίκο Δένδια. Η διαφορετικότητα έγκειται στο γεγονός ότι ο επισκέπτης μάς «χάρισε»
-σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες- πολύτιμα ανταλλακτικά και εξαρτήματα των φρεγατών τύπου S, αξίας 45 εκατομμυρίων ευρώ περίπου. Ο λόγος, η απόσυρση των φρεγατών αυτών από το Ναυτικό των ΗΑΕ.
Η σημαντική αυτή εξέλιξη οφείλεται στις πρωτοβουλίες του Αρχηγού ΓΕΝ, αντιναύαρχου Ευάγγελου Αποστολάκη, ο οποίος, αντιλαμβανόμενος ότι αργεί ακόμη η απόσυρση των δικών μας φρεγατών τύπου
S -παρότι ξεπέρασαν τα 30-35 χρόνια ζωής-, αναζήτησε λύσεις για να καλύψει το οξύ πρόβλημα των ανταλλακτικών. Ευτυχώς τα ΗΑΕ όχι μόνο προσφέρθηκαν, αλλά μαθαίνουμε ότι τα δωρεάν ανταλλακτικά θα σταλούν με δική τους μέριμνα στην Ελλάδα. Να σημειώσουμε ότι διατηρούμε παραδοσιακά πολύ καλές σχέσεις με τα ΗΑΕ σε «ναυτικό» επίπεδο και ότι κατά τη διάρκεια της παραμονής του ο Αρχηγός
κ. Al-Musharakh ενημερώθηκε για τις εξελίξεις και δραστηριότητες του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ επισκέφθηκε τον Ναύσταθμο και επέβη σε πολεμικά πλοία του Στόλου μας.
***
Το Λιμενικό Σώμα συμμετέχει πλέον στη Δύναμη «Δ»…
= Ολοκληρώθηκε η γραφειοκρατία και από τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014 οι μονάδες του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής δύνανται να συμμετέχουν στη Διακλαδική Δύναμη Ταχείας Αντίδρασης Υψηλής Ετοιμότητας (Δύναμη «Δ») του ΓΕΕΘΑ. Το μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη την περασμένη Δευτέρα στο ΓΕΕΘΑ, από τον Α/ΓΕΕΘΑ, στρατηγό Μιχαήλ Κωσταράκο και τον Αρχηγό του ΛΣ, αντιναύαρχο Αθανάσιο Αθανασόπουλο. Δεν είναι μόνο οι επιχειρήσεις επιτήρησης θαλασσίων συνόρων στις οποίες συνεργάζονται ΓΕΕΘΑ και ΛΣ, είναι και κάποιες «ειδικές επιχειρήσεις» και όχι μόνο. Το ΛΣ έχει ορισμένες πολύ καλά εκπαιδευμένες μονάδες που μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά, αν απαιτηθεί, τη Δύναμη «Δ»…
***
Καλόπιστα σχόλια
= Θα παρακάμψω ένα δυσάρεστο συμβάν, που αφορούσε στη συντήρηση του ραντάρ ARTHOUR του Στρατού. Αντιμετωπίσθηκε ακαριαία από ΥΦΕΘΑ – Α/ΓΕΣ. Τέλος καλό, όλα καλά.
* Επειδή τα ραντάρ του Στρατού έχουν ένα περίεργο ιστορικό, θα μου επιτρέψει ο ΥΦΕΘΑ κ. Γιάννης Λαμπρόπουλος να του θυμίσω τα εξής:
– Το 2004, ακριβώς προ 10ετίας, όταν και τότε ήταν ΥΦΕΘΑ, ο πρωθυπουργός του κ. Κων. Καραμανλής, στον εναρκτήριο λόγο του στη Βουλή (5/5/2004) επέδειξε, με ζωηρές χειρονομίες και στεντόρεια φωνή, έναν φάκελο, λέγοντας: «Εδώ είναι ο φάκελος της απάτης, του σκανδάλου των ραντάρ TPQ-37. Οι υπεύθυνοι θα παραπεμφθούν στη Δικαιοσύνη. Τα ραντάρ βρίσκονται στις αποθήκες».
– Η υπόθεση οδηγήθηκε σε Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, υπό τον πρόεδρο κ. Γ. Τραγάκη (μέλη Καρχιμάκης, Βενιζέλος, Λοβέρδος, Ζαγορίτης κ.ά.), όπου οι υπεύθυνοι του σκανδάλου (ΑκοΣμπωκοΓιάννοι) αθωώθησαν παμψηφεί από τους «συναδέλφους», χωρίς τα TPQ-37 να παύουν να είναι άχρηστα ή υπολειτουργούντα.
– Τα κυκλώματα, τότε, ήταν πανίσχυρα και επετύγχαναν ό,τι τους υπαγόρευαν τα αφεντικά τους. Μετά την «αθώωση», ακολούθησαν άλλα παράδοξα.
– Τα παραληφθέντα τρία ραντάρ ARTHOUR (το πώς αγοράστηκαν είναι μια άλλη ιστορία), κορυφαία της εποχής, χωρίς καμία σύγκριση με τα TPQ-37, κλείσθηκαν στις αποθήκες για δύο χρόνια, όπου τα ελαστικά τους μέρη ροκανίσθηκαν από τους αρουραίους. Παράλληλα, εγένονταν παραγγελίες ανταλλακτικών για τα TPQ-37.
* Αμέσως προκύπτουν τα εξής ερωτήματα, για εσάς κύριε υφυπουργέ, αλλά και τον κ. Α/ΓΕΣ:
– Τι γίνονται τα «άχρηστα», κατά τον κ. Κων. Καραμανλή, TPQ-37; Λειτουργούν, υπολειτουργούν, αγοράζονται ακόμη ανταλλακτικά γι’ αυτά;
– Ελέγχθηκε κάποιος για τη διετή «φυλάκιση» των ARTHOUR;
– Γιατί λαμβάνεται πασιφανής, πλέον, φροντίδα για τα TPQ-37, ενώ τα σουηδικά είναι αποπαίδια;
– Μήπως ισχύει ο αφορισμός Μπεγλίτη περί κυκλωμάτων; Και σήμερα; Το θεωρώ απίστευτο.
– Ελπίζω να μη βρεθεί κάποιος κακόπιστος να ισχυρισθεί ότι η στήλη υποστηρίζει τα ARTHOUR για να γίνει προμήθεια. Είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει ούτε μία σουηδική κορώνα διαθέσιμη.
* Και, επ’ ευκαιρία, και πάντοτε εντός του κλίματος της διαύγειας που εγγυάται ο πρωθυπουργός, θα βρεθεί κάποιος να μας αφηγηθεί τι έγινε, τέλος πάντων, με τη θρυλική υπόθεση της συντήρησης του Ε/Π PUMA στην Ισπανία και ό,τι ακολούθησε, σε πείσμα πάσης δεοντολογίας και λογικής; Υπάρχουν ακόμη πρόσωπα που συνδιαλέγονται με τα αποκρουστικά παρασιτικά συστήματα που έφεραν τις ΕΔ στην κατάσταση που είναι σήμερα; Η σιωπή, κύριε υφυπουργέ, μαρτυρά πολλά. Να απαιτήσετε πλήρη εξήγηση και ανάλυση των πραγμάτων.
***
Όταν υπάρχει επιμονή διεκδίκησης
*Χρειάσθηκε η σθεναρή απαίτηση του Α/ΓΕΣ, Αντγου κ. Χρ. Μανωλά, προς τους ενταύθα παρεπιδημούντες ανθρώπους της BOEING, ώστε ένα υπόλοιπο 10 εκατ. δολάρια της αρχικής σύμβασης αγοράς των 12 Ε/Π APACHI (τύπου D) να μεταφρασθεί σε ανταλλακτικά.
*Αλλιώς, θα τα έτρωγε η μαρμάγκα σε αντισταθμιστικά – νούλες. Ξέρει από αυτά η ΓΔΑΕΕ…
*Με τα παλαιά, όμως (τύπου Α), τον εκσυγχρονισμό των οποίων απέρριψε αφρόνως ο κ. Ε. Βενιζέλος ως ΥΕΘΑ, τι θα γίνει; Πώς θα στηριχθούν:
*Τον ΒΕΝΙ, βέβαια, ουδείς θα ελέγξει για τα μη πεπραγμένα του, γιατί έχουμε ξεχάσει την αρχή του Μάρκου Αυρήλιου: Ο ηγέτης ελέγχεται για ό,τι πράττει και ό,τι παραλείπει να πράξει.
*By the way, που λένε οι Αμερικάνοι, η BOEING είναι χωρίς εκπροσώπηση στην Ελλάδα. Μετά μακρόν και καρποφόρο γάμο με τον κ. Λιακουνάκο, επήλθε διαζύγιο. Οι ενδιαφερόμενοι ας σπεύσουν.
Ανύψωση, ανόρθωση, lifting
*Ο εγγλέζικος όρος lifting έχει ελληνοποιηθεί και, πέραν των βασικών ερμηνειών, σημαίνει ανανέωση φάτσας, πρόσοψης, που, μερικές φορές, σε ό,τι αφορά σε πρόσωπο, φτάνει και σε… παραμόρφωση.
*Τέτοιο lifting γίνεται στο παλιό κτίριο (1940) του ΝΙΜΤΣ, ώστε ο ασθενής, βλέποντας τα έξω ωραία, να παίρνει θάρρος και να προσδοκά το ίδιο για τα μέσα.
*Εξωτερικό lifting, λοιπόν. Θα ολοκληρωθεί σύντομα και το εσωτερικό, όπως μαθαίνω. Μακάρι…
Γραμμικός επιταχυντής
*Την έναρξη λειτουργίας του εγκαινίασε η ΑΝΥΕΘΑ, κ. Φ. Γεννηματά, στη Θεσσαλονίκη (404 ΓΣΝ).
*Τον προοριζόμενο για το 401 ΓΣΝ φαίνεται ότι τον έφαγε η… μαρμάγκα. Τον είχε υποσχεθεί, με δήλωσή του, ο κ. Δ. Αβραμόπουλος, από την πρώτη του θητεία. Το θέμα ξεχάστηκε φαίνεται, σβήνοντας τις προσδοκίες καρκινοπαθών, όχι μόνο στρατιωτικών αλλά και των ασφαλισμένων γενικώς. Ίσως μερικοί δεν τον ήθελαν…
*Σημειώνω, απλά, ότι η αγορά του είχε προγραμματισθεί και χρηματοδοτηθεί το 2004 (!) από τον τότε ΥΦΕΘΑ κ. Γιάννη Λαμπρόπουλο. Έφυγε ο Λαμπρόπουλος, το ΧΕΠ… εξέπνευσε! Το 2012 επανέφερε το θέμα ο κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, αλλά η επαναφορά φαίνεται ότι έμεινε από λάστιχο!
*Θα το δείτε ξανά, κύριε Λαμπρόπουλε;
Ψήγματα από μια συνέντευξη
*Του κ. Θωμά Λιακουνάκου στο «ΘΕΜΑ».
*Η καλή εφημερίδα, αφού προτάσσει τρισέλιδο ρεπορτάζ με τίτλο: «Τρεις μάρτυρες καίνε τον Θωμά για τα άρματα LEOPARD και τα ιπτάμενα RADAR ERIEYE», συνεχίζει, αφιερώνοντας ακόμη τρεις σελίδες, σε συνέντευξη του κ. Λιακουνάκου, που αρχίζει με δήλωσή του: «Δεν υπάρχουν μίζες».
*Το τελευταίο ταιριάζει με παρόμοια, παλαιότερη, δήλωση του Άκη: «Δεν υπάρχουν λαδωνόμενοι πολιτικοί…».
*Λέει πολλά ο κ. Θ.Λ., που άλλοτε προκαλούν θλίψη και άλλοτε γέλωτα. Ξεχωρίζω δύο σημεία:
– Τα τελευταία δέκα χρόνια δεν υπάρχει δουλειά στα εξοπλιστικά, μη γελιόμαστε. (Σ.σ.: Υπάρχει και παραϋπάρχει στα αντισταθμιστικά, το βασικό αντικείμενο λεηλασίας, όπου έγινε μεγάλο φαγοπότι. Ας μην αναλυθώ σε λεπτομέρειες. Τα έχω καταγγείλει κατ’ επανάληψη.)
– Η πιο σωστή διαδικασία που έχει γίνει ποτέ στην Ιστορία της Ελλάδας στα εξοπλιστικά είναι η προμήθεια των τανκς LEOPARD. (Tου θυμίζω μια ματαιωθείσα δίκη στην Ελβετία για σχετικές μίζες, με πρωταγωνιστή τον Γάλλο πρώην ΥΠΕΞ κ. Ντυμά.)
*Τελικά, επειδή ο κ. Θ.Λ., ως επιχειρηματίας και ως πανέξυπνος άνθρωπος, κατόρθωσε και ισοπέδωσε πρωθυπουργούς και υπουργούς και λοιπούς λεγεωνάριους κατώτερούς του, θα του συνιστούσα, τώρα, να ακολουθήσει μια «οδηγία» του Καβάφη:
Κι αν δεν μπορείς να κάνεις τη ζωή σου όπως θέλεις
Τούτο προσπάθησε τουλάχιστον
Όσο μπορείς μη την εξευτελίζεις
Μες στην πολλή συνάφεια του κόσμου
Μες στις πολλές κινήσεις
κι ομιλίες.
Και συνεντεύξεις,
θα προσθέσω με ευλάβεια.