«Μάχη» για τον έλεγχο του Σχιστού

Αρχικά, για την προεδρία του Συνδέσμου είχε θέσει υποψηφιότητα μία δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας από το Πέραμα που θα κατέβαινε με τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ. Κάπου στη συνέχεια ενεπλάκη και ο Δήμος Πειραιά που φάνηκε ότι ήθελε να έχει το «πάνω χέρι» στο νεκροταφείο, με υποψήφιο πρόεδρο τον Τάκη Αβραμίδη, αλλά στη συνέχεια φάνηκε να υπαναχωρεί επειδή αναμένεται να… ανοίξει ο ασκός του Αιόλου γιατί η απερχόμενη διοίκηση είχε πολλά «βαρίδια» με αποτέλεσμα να επίκεινται δικαστικές εξελίξεις. Για να μη μπλέξει, λοιπόν, κάποιος πειραιώτης αιρετός, ο δήμαρχος δεν θέλησε να υποστηρίξει την υποψηφιότητα δικού του συμβούλου.

Την περασμένη Τετάρτη που είχαν προγραμματιστεί οι αρχαιρεσίες, δεν έγινε τίποτα, καθώς υπήρξαν λάθη και παρατυπίες στη διαδικασία της προκήρυξης, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να ακυρωθεί από τα αρμόδια δικαστήρια, σε περίπτωση που κάποιος έκανε προσφυγή. Έτσι, η διαδικασία αναβλήθηκε για αύριο. Την περασμένη Παρασκευή, πάντως, η δημοτική σύμβουλος από το Πέραμα, απέσυρε την υποψηφιότητά της, αν και είχε διασφαλίσει τη στήριξη του δημάρχου Νίκαιας Γ. Ιωακειμίδη. Λέγεται ότι δεν διεκδίκησε την προεδρία γιατί κατάφερε να πάρει το ok από τον Δήμο Πειραιά. Τελευταίες πληροφορίες ανέφεραν ότι ενδιαφέρον εκδήλωσε ο εκλέκτορας του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου, πρώην δήμαρχος Ταύρου Δημήτρης Γ. Σούτος, που ανήκει στο ΠΑΣΟΚ και ήδη βολιδοσκοπεί υποστηρικτές. Πάντως, αυξάνονται οι φωνές στον Πειραιά από παράγοντες και φορείς που επιμένουν ότι το νεκροταφείο θα πρέπει να το έχει υπό τον έλεγχό του ο δήμος μια και είναι ο μεγαλύτερος από όλους τους εμπλεκόμενους και έχει και τους περισσότερους εκλέκτορες (7 συνολικά).

Δεν αποκλείεται, λοιπόν, μέχρι αύριο να έχουμε θεαματική στροφή και να διεκδικήσει και ο Πειραιάς την ηγεσία του Διαδημοτικού Συνδέσμου.

***

// Θέμα δημιουργήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο όταν η συμπολίτευση ζήτησε να γίνει δεκτή η προσφορά του Ερασιτέχνη Ολυμπιακού να δημιουργήσει παιδότοπους με παιχνίδια και παγοδρόμιο στα τρία πιο υποβαθμισμένα διαμερίσματα της πόλης. Η διαφωνία της αντιπολίτευσης ήταν ότι ο Ερασιτέχνης Ολυμπιακός ζητούσε από τον δήμο χώρους σε πλατείες των διαμερισμάτων για να τοποθετηθούν τα παιχνίδια (καρουζέλ κ.λπ.) και το παγοδρόμιο. Ο Ολυμπιακός θα πλήρωνε τον επιχειρηματία, ο οποίος θα διέθετε τα παιχνίδια στα παιδιά, τα οποία θα είχαν πρόσβαση με μόλις 1 ευρώ εισιτήριο, ενώ θα έδινε και γύρω στις 3.500 δωρεάν εισιτήρια εισόδου. Οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης αντέδρασαν λέγοντας ότι η μεθόδευση υποκρύπτει απευθείας ανάθεση, με αποτέλεσμα οι της συμπολίτευσης να τους θυμίζουν ότι πέρυσι η είσοδος στο παγοδρόμιο είχε 7 ευρώ! Τελικά το θέμα πέρασε (μόνο ο συνδυασμός του Θ. Δρίτσα καταψήφισε) με την επαναδιατύπωσή του που προτάθηκε από τον σύμβουλο της πλειοψηφίας Δ. Παρασκευόπουλο.

// Ένας πραγματικά μεγάλος Πειραιώτης, ένας άνθρωπος που κέρδισε με το σπαθί του τον σεβασμό και την εκτίμηση όλων όσων τον γνώρισαν, έφυγε ξαφνικά, την περασμένη Κυριακή, από τη ζωή σε ηλικία 66 ετών, προδομένος από την καρδιά του. Μιλάμε για τον Χρήστο Βουγιουκλάκη, δημοτικό σύμβουλο με τον συνδυασμό «Μας ενώνει ο Πειραιάς». Ήταν σύμβολο αυθορμητισμού, γενναιότητας και καλοσύνης. Στάθηκε πατέρας και μάνα για τα τρία παιδιά του όταν έχασε νωρίς τη σύζυγό του και πορεύθηκε σ’ όλη του τη ζωή με βάση και γνώμονα τις αξίες με τις οποίες μεγάλωσε. Ο ναός της Αγίας Σοφίας ήταν κατάμεστος, καθώς χιλιάδες κόσμου πήγαν να χαιρετίσουν για τελευταία φορά τον αξέχαστο Χρήστο Βουγιουκλάκη. Πρώην υπουργοί (Αρβανιτόπουλος, Νεράντζης), βουλευτές (Κατσαφάδος, Μελάς), ο δήμαρχος Γ. Μώραλης, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Γ. Δαβάκης και πολύς κόσμος. Τον επικήδειο εκφώνησε με λυγμούς ο επικεφαλής του συνδυασμού στον οποίο ανήκε, ο Β. Μιχαλολιάκος. Δεν θα πούμε τίποτα άλλο για τον Χρήστο. Τον δικό μας Χρήστο, τον καλό μας φίλο, γιατί, όπως έλεγε και ο ίδιος, τα δάκρυα δεν είναι για τους δυνατούς. Απλώς, θα τον θυμόμαστε πάντα ευθυτενή, χαμογελαστό, ακατάβλητο, καλοσυνάτο.

// Με σχεδόν ομόφωνη απόφασή της (σ.σ.: μόνο ο δήμαρχος Περάματος μειοψήφισε) η ολομέλεια του ΠΕΣΥΔΑΠ αποφάσισε να κάνει δεκτή την αίτηση του Δήμου Αθηναίων για να ενταχθεί στους κόλπους του. Πρόκειται για ένα ιστορικό γεγονός για τον Σύνδεσμο, ο οποίος πλέον καλύπτει ολόκληρο το Λεκανοπέδιο και έχει ως μέλη τους ισχυρότερους δήμους της χώρας (Αθήνα, Πειραιά, Περιστέρι, Νίκαια). Έτσι ισχυροποιείται και έχει πλέον τη δυνατότητα να διεκδικήσει περισσότερα.

// Συνάντηση με εκπροσώπους του Εξωραϊστικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Παλαιάς Κοκκινιάς «Η Πρόοδος» και με κατοίκους της περιοχής είχε ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης. Βασικό θέμα συζήτησης ήταν η αντιπλημμυρική προστασία της Παλαιάς Κοκκινιάς, η οποία έχει πληγεί από μεγάλες πλημμύρες τρεις φορές (2004, 2010 και 2014), ενώ τέθηκαν και οι ελλείψεις σε ελεύθερους και αθλητικούς χώρους. Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά ενημέρωσε ότι μέχρι τώρα δεν είχε γίνει αίτημα προς την Περιφέρεια Αττικής για να γίνουν αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή και πως κατά την αυτοψία, που έγινε προ ημερών με ειδική ρομποτική συσκευή της ΕΥΔΑΠ, διαπιστώθηκε ότι ο αγωγός όμβριων υδάτων της Παλαιάς Κοκκινιάς σε διάφορα σημεία είναι σχεδόν κλειστός και έτσι εμποδίζεται η απορροή των όμβριων υδάτων προς τον κεντρικό αγωγό της μείζονος περιοχής.

Στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού της Περιφέρειας Αττικής προβλέφθηκε ποσό 250.000 ευρώ για τη χρηματοδότηση της αναγκαίας μελέτης των έργων που απαιτούνται να γίνουν στην Παλαιά Κοκκινιά ώστε να μην υπάρξουν, ξανά, προβλήματα με πλημμύρες.

// Ο επίλογος μιας τραγωδίας, που ξεκίνησε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, γράφτηκε προχθές το μεσημέρι στο νεκροταφείο της Αίγινας. Ο εξαιρετικός καπετάνιος και υπέροχος άνθρωπος Στέλιος Στάθης, που στην ακτοπλοΐα έγραψε τη δική του ιστορία με το ψευδώνυμο «Γερμανός» ανέβηκε στη βαρδιόλα της ψυχής του και ξεκίνησε το μεγάλο ταξίδι για τον ουρανό… Η καριέρα του Στέλιου Στάθη ως πλοιάρχου είχε διακοπεί όταν το πλοίο του βρέθηκε στα Κατεχόμενα. Κάποιοι που ήταν τότε υπουργοί βρήκαν μια ωραία ευκαιρία να πλειοδοτήσουν σε πατριωτισμό «θυσιάζοντας» στον βωμό των κομματικών συμφερόντων τον πλοίαρχο και αφήνοντας αλώβητο τον εφοπλιστή. Είναι οι ίδιοι που υπερασπίστηκαν με θέρμη το προδοτικό Σχέδιο Ανάν. Από τότε ο καπετάνιος άρχισε να ανεβαίνει στον πραγματικό Γολγοθά. Και ταλαιπωρημένος ψυχικά, εξουθενωμένος σωματικά και καταβεβλημένος από την αδικία, έφτασε προχθές στο τέλος. Τα θερμά μας συλλυπητήρια στην αγαπημένη του σύζυγο Καίτη και τις δύο του κόρες που λάτρευε. Και αν αυτό τις παρηγορεί, ας έχουν τη βεβαιότητα ότι εκεί που πήγε ο καπετάνιος θα βρει τη δικαίωση που τόσο πολύ αναζητούσε τα τελευταία χρόνια…

// Τι γίνεται με το πάρκο Σχιστού; Μαθαίνουμε ότι η Ρένα Δούρου, προκειμένου να στηρίξει τους δημάρχους Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περάματος, οι οποίοι προέρχονται από τον ΣΥΡΙΖΑ, θέλει να προχωρήσει στην ανάπλασή του και στη δημιουργία άλσους με παιδότοπους, χώρους αναψυχής, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.λπ. Όμως για να προχωρήσει το σχέδιο υπάρχει ένα πρόβλημα: η Εκκλησία. Ο χώρος ανήκει σε τρεις ιδιοκτήτες, τον Δήμο Περάματος, τον ΕΣΔΝΑ και την Εκκλησία. Οι δύο πρώτοι συναινούν, αλλά όχι και η Εκκλησία, με τη δικαιολογία ότι από το 1998 είχε δώσει τη συγκατάθεσή της για να γίνει ανάπλαση του πάρκου, βάσει παλαιότερου προγράμματος, αλλά δεν έγινε και τώρα θέλει να κρατήσει τον χώρο για λογαριασμό της. Το σχέδιο της Δούρου δείχνει να… κολλάει. Τουλάχιστον προς το παρόν…

// Στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Περάματος, το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης, ο δήμαρχος Γ. Λαγουδάκης αποκάλυψε ότι οι ενοικιαστές δημοτικών καταστημάτων οφείλουν συνολικά στον δήμο 1.130.000 ευρώ. Ο δήμος επεδίωξε να εισπράξει τα χρήματα αυτά γιατί τα έχει απόλυτη ανάγκη (σ.σ.: όπως είπε ο κ. Λαγουδάκης, ούτε χαρτί για φωτοτυπίες δεν υπάρχει), αλλά δεν μπορεί γιατί οι ενοικιαστές λένε ότι ο δήμος τούς χρωστάει περισσότερα! Τα τιμολόγια, όμως, η πρόεδρος δεν τα υπογράφει και όπως φαίνεται η υπόθεση θα καταλήξει στα δικαστήρια. Και με την ευκαιρία ένα ερώτημα για τον κ. Λαγουδάκη. Όταν εξελέγη είχε πει ότι θα πάρει μέτρα για να επικρατήσει η νομιμότητα στο παζάρι του Σχιστού. Μετά το… ξέχασε. Γιατί, άραγε; Μήπως επειδή εκείνοι που τον στήριξαν στον β’ γύρο και τον έκαναν δήμαρχο έκαναν επί χρόνια… πάρτι στον χώρο;

// Και κάτι τελευταίο για το Πέραμα. Οι έμποροι της περιοχής και οι καταστηματάρχες πλήρωσαν από την τσέπη τους τα στολίδια και τα φώτα για τον χριστουγεννιάτικο στολισμό, μια και ο δήμος δεν είχε χρήματα για τέτοιο σκοπό. Ο δήμος, πάντως, βοήθησε στον στολισμό διαθέτοντας εργάτες και οχήματα για την τοποθέτηση.

// Το επόμενο Σάββατο, στις 11 το πρωί, στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ (Σταδίου 24), θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου «Το διατροφονήσι» της Μαίρης Σελανικλή, από τις εκδόσεις MedNutrition. Πρόκειται για μία πρωτότυπη έκδοση, που μέσα από ένα διατροφικό παραμύθι «διδάσκει» τις βασικές αρχές της μεσογειακής διατροφής. Την εικονογράφηση του βιβλίου που είναι απέριττη μεν, αλλά ουσιαστική, επιμελήθηκε ο Θανάσης Κυριανάκης.

***

«Βόμβα» Μαρινάκη στο δημοτικό συμβούλιο

Θα σταματήσουμε τα έργα σε μετρό και τραμ, αν δεν συμμορφωθεί η κοινοπραξία σ’ αυτά που απαιτεί ο δήμος!

Αν η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν τηρήσει τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει απέναντι στον δήμο, σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των εργοταξίων και την απρόσκοπτη διέλευση πεζών και οχημάτων, δεν θα διστάσουμε ακόμα και να σταματήσουμε τα έργα για το μετρό και το τραμ!

Αυτή τη δήλωση-βόμβα έκανε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της περασμένης Τρίτης ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Βαγγέλης Μαρινάκης, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θα επιτρέψει σε κανέναν να παίζει παιχνίδια στην πλάτη των Πειραιωτών.

Επιτέθηκε για μια ακόμη φορά στον Βασίλη Μιχαλολιάκο, λέγοντας ότι υπέγραψε τη σύμβαση με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ χωρίς να διασφαλίσει ανταποδοτικά οφέλη για τον δήμο, όπως έκανε το Περιστέρι. Δυστυχώς, είπε ο κ. Μαρινάκης, οι προηγούμενοι έβλεπαν τον Πειραιά σαν… καταυλισμό! Εμείς δεν τον βλέπουμε έτσι. Γι’ αυτό και θα επιβάλλουμε στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να βάλει τα εργοτάξιά της σε σημεία που δεν ενοχλούν, να φροντίσει για την ασφάλεια όσων πολιτών διέρχονται απ’ αυτά και να «απελευθερώσει» τις περιοχές -όπως η Πειραϊκή- που μαραζώνουν εξαιτίας των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που υποτίθεται ότι μελέτησε και σε πολλά σημεία έχουν προκαλέσει… ασφυξία. Και θα επαναδιαπραγματευθούμε τη σύμβαση με την κοινοπραξία για να πετύχουμε μεγαλύτερα αντισταθμιστικά οφέλη για την πόλη.

Να θυμίσουμε πως για να δεχθεί η πόλη την έλευση του τραμ η κοινοπραξία διέδιδε πως θα υπογειοποιήσει τις γραμμές του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι και θα κατασκεύαζε σταθμό στο ύψος της Στατιστικής Υπηρεσίας (στου Κεράνη). Όμως η υπογειοποίηση του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου… ξεχάστηκε.

Ο δήμαρχος Γ. Μώραλης τόνισε ότι δεν υπάρχουν κυκλοφοριακές μελέτες για τον οδικό χάρτη που θα διαμορφωθεί μετά τη λειτουργία του μετρό.

Με τη θέση Μαρινάκη – Μώραλη ευθυγραμμίστηκε ο δημοτικός σύμβουλος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Γιάννης Μαστρονικόλας, ο οποίος υποστήριξε ότι έχει καταψηφίσει τόσο τις κυκλοφοριακές μεταρρυθμίσεις όσο και την κατασκευή τραμ, για τη ματαίωση της οποίας έχει κάνει και προσφυγή στη Δικαιοσύνη μαζί με άλλους επώνυμους Πειραιώτες. Και πρόσθεσε ότι τώρα που είναι ακόμα αρχή πρέπει να συγκρουστούμε με την κοινοπραξία για να διεκδικήσουμε το μέγιστο.


Σχολιάστε εδώ