Στα ενδότερα των ομάδων

=«1. Δεν μπορεί να γίνει προπονητής, εκπαιδευτής, διαιτητής, βοηθητικό όργανο διαιτησίας, κριτής, μέλος αθλητικού σωματείου, αθλητικής ένωσης, αθλητικής ομοσπονδίας, επαγγελματικής ένωσης, αθλητικής ανώνυμης εταιρείας ή οποιουδήποτε άλλου αθλητικού φορέα ή μέλος των οργάνων διοίκησής τους ή σύμβουλος των ανωτέρω οργάνων ή διευθυντής τους ή μέτοχος
αθλητικής ανώνυμης εταιρείας, ούτε και μπορεί να αναλάβει με
οποιοδήποτε τρόπο κάθε είδους αρμοδιότητα ή έργο σχετικά με την εκπροσώπηση, διοίκηση ή διαχείριση των ανωτέρω αθλητικών φορέων ή να συμμετέχει σε επιτροπές ή σε άλλα νομικά πρόσωπα που αυτοί ιδρύουν», αναφέρει το αθλητικό νομοσχέδιο και θεσπίζει τις προϋποθέσεις.

=«α) Όποιος καταδικάστηκε αμετάκλητα για οποιοδήποτε κακούργημα. β) Όποιος καταδικάστηκε αμετάκλητα για πλημμέλημα, που τελέστηκε από δόλο, σε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον έξι (6)μηνών. γ) Αυτός κατά του οποίου ασκήθηκε ποινική δίωξη για οποιοδήποτε κακούργημα. δ) Όποιος στερήθηκε με αμετάκλητη καταδικαστική
απόφαση τα πολιτικά του δικαιώματα και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η στέρηση. ε) Όποιος τιμωρήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 107 και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η τιμωρία. στ) Όποιος τελεί υπό στερητική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική), υπό επικουρική, δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) ή και υπό τις δύο αυτές καταστάσεις (άρθρο 1676 ΑΚ). ζ) Όποιος από τη θέση στην οποία βρίσκεται, ή λόγω της ιδιότητας την οποία κατέχει, έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει τη γνησιότητα και τη διαφάνεια των αποτελεσμάτων αθλητικών συναντήσεων ή να συμβάλει με οποιονδήποτε τρόπο στη χειραγώγηση των αποτελεσμάτων τους για λόγους παράνομου στοιχηματισμού».

=Είναι σαφής η πρόθεση της κυβέρνησης να υπερασπιστεί τον αθλητισμό απέναντι στο διαρκές επεκτεινόμενο στοίχημα. «2. Το κώλυμα της περίπτωσης γ’ της παραγράφου 1 ισχύει μέχρις ότου εκδοθεί αμετάκλητο απαλλακτικό βούλευμα ή
αμετάκλητη δικαστική απόφαση. 3. Δεν αίρουν το κώλυμα η αποκατάσταση, η χάρη, η άρση των συνεπειών της καταδίκης και η αναστολή εκτέλεσης της ποινής, έστω και αν πέρασε ο χρόνος της αναστολής, ούτε και η παραγραφή της ποινής που
έχει επιβληθεί με την καταδικαστική απόφαση», προσθέτει το νομοσχέδιο.

=«4. Αν συντρέξει σε πρόσωπο από αυτά που αναφέρονται στην παράγραφο 1, κατά το χρονικό διάστημα που φέρει την ιδιότητα του μέλους αθλητικού σωματείου ή κατέχει αξίωμα από αυτά της ίδιας παραγράφου, έστω και μία από τις περιπτώσεις των κωλυμάτων των περιπτώσεων α’
έως και η της ίδιας παραγράφου, το πρόσωπο αυτό, ανάλογα με την ιδιότητά του, χάνει αυτοδικαίως την ιδιότητα που φέρει ή εκπίπτει αυτοδικαίως από το αξίωμά του στις υπόλοιπες περιπτώσεις. Η έκπτωση διαπιστώνεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του οικείου αθλητικού φορέα μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από τότε που το όργανο έλαβε γνώση του κωλύματος», προσθέτουν οι συντάκτες του νομοσχεδίου.

=Σημαντικές διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στο νομικό καθεστώς για τη συμμετοχή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των αθλητικών ανωνύμων εταιριών (ΑΑΕ). Με τίτλο «Mέτοxοι-Περιορισμοί-Απαγόρευση πολυϊδιοκτησίας», η Πολιτεία επιχειρεί να βάλει
εμπόδια στους κάθε λογής τυχάρπαστους επενδυτές.

=«1. Μέτοχοι των ΑΑΕ μπορούν να είναι μόνο φυσικά πρόσωπα, έλληνες πολίτες ή πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής
Ένωσης (ΕΕ) και εταιρείες που έχουν συσταθεί σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία ή τη νομοθεσία κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση ή την κύρια
εγκατάστασή τους σε ένα από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπήκοοι χωρών εκτός ΕΕ και εταιρείες που έχουν συσταθεί σύμφωνα με τη νομοθεσία κράτους που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση ή την κύρια εγκατάστασή τους σε ένα από τα κράτη-μέλη της ΕΕ, μπορούν να αποκτήσουν μετοχές ΑΑΕ με
απόφαση του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, ύστερα από γνωμοδότηση του ΕΣΑΣ»,
αναφέρει η πρώτη παράγραφος.

=«2. Απόκτηση μετοχών ΑΑΕ από εταιρείες επιτρέπεται μόνο: α) Αν πρόκειται για προσωπικές εταιρείες ή εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, όταν το σύνολο των εταίρων είναι φυσικά πρόσωπα, έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. β) Αν πρόκειται για ανώνυμες εταιρείες, όταν οι μετοχές τoυς είναι
ονομαστικές και όλοι οι μέτοχοι πληρούν τις προϋποθέσεις της προηγούμενης παραγράφου», είναι μια από τις προϋποθέσεις.

=«Αν μέτοχοι της ανώνυμης εταιρείας είναι προσωπικές εταιρείες ή εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, ισχύει ο περιορισμός της παραπάνω υπό στοιχείο α’ περίπτωσης. Αν μέτοxοι της
ανώνυμης εταιρείας είναι ανώνυμες εταιρείες, τότε πρέπει και οι μετοχές αυτών να είναι ονομαστικές και όλοι οι μέτοχοί τους να είναι έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης», επεξηγεί στη συνέχεια ο νόμος.

=«3. Στις εταιρείες της παραγράφου 2 μπορούν να μετέχουν και υπήκοοι χωρών εκτός ΕΕ, ύστερα από απόφαση του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού,
ύστερα από γνωμοδότηση του ΕΣΑΣ. Για την έκδοση της υπουργικής απόφασης της παραγράφου αυτής, οι εταιρείες υποβάλλουν στη ΓΓΑ: α) Πίνακα ο οποίος περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία, όπως ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ,
ΑΜΚΑ, διεύθυνση των μελών τους, μέχρι φυσικού προσώπου. β) Πίνακα με τα πλήρη στοιχεία των μελών του διοικητικού τους συμβουλίου ή διαχειριστών ή άλλων οργάνων διοίκησης. γ) Βεβαίωση του νόμιμου εκπροσώπου τους για την ακρίβεια των παραπάνω στοιχείων», προσθέτει ο νομοθέτης.


Σχολιάστε εδώ