Θα αφήσουν τους μαθητές 400 σχολείων να πεινάσουν;
Η στάση αυτή, αν τελικώς υλοποιηθεί, θα είναι καταδικαστική για τους μαθητές εκείνους που αν και οι γονείς τους δεν είχαν χρήματα, μπορούσαν στις 10 το πρωί να πιούνε γάλα και να φάνε πορτοκάλι, μήλο ή σπανακόπιτα. Η επιτυχία του ήταν πως απευθύνθηκε σε περιοχές της Αθήνας που χτυπήθηκαν από το Μνημόνιο, αλλά και στις φτωχές πόλεις της επαρχίας, μαθαίνοντας τα παιδιά να τρώνε υγιεινά. Το πρόγραμμα επί τρία χρόνια χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υλοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Prolepsis για 4η συνεχή σχολική χρονιά, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 υλοποιήθηκε σε περισσότερα από 400 σχολεία και 60.000 μαθητές όλης της χώρας! Κάθε πρωί, λίγο πριν από το δεύτερο διάλειμμα στα σχολεία, παραδιδόταν ένα διαφορετικό δεκατιανό με γάλα, γιαούρτι, μήλα, πορτοκάλια, σάντουιτς με τυρί, πίτσα με λαχανικά, καρότα, αγγούρια και μπανάνες από την ελληνική γη. Το πρωινό μοιραζόταν σε όλα τα παιδιά που οι γονείς τους είχαν δηλώσει συμμετοχή στο πρόγραμμα, χωρίς αντίτιμο, από τον υπεύθυνο κυλικείου, ο οποίος λάμβανε ένα σταθερό έσοδο κάθε μήνα για την εργασία αυτή.
Το πρόγραμμα, στην 3ετία, πέτυχε τη μείωση της επισιτιστικής ανασφάλειας των οικογενειών των μαθητών. Σύμφωνα με στοιχεία του σχολικού έτους 2012-2013, η επισιτιστική ανασφάλεια των οικογενειών των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μειώθηκε κατά 11%. Το ίδιο διάστημα το 13,4% των μαθητών που ήταν παχύσαρκοι στην έναρξη, είχαν φυσιολογικό βάρος στη λήξη, το 32,0% των μαθητών που ήταν υπέρβαροι στην έναρξη, είχαν φυσιολογικό βάρος στη λήξη και το 48,1% των μαθητών που ήταν λιποβαρείς στην έναρξη, είχαν φυσιολογικό βάρος στη λήξη.
Επιπλέον έδινε το έναυσμα για δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος ενώ παρατηρείται ότι ενισχύει την αλληλεγγύη και την κοινωνική συνοχή στον σχολικό χώρο και συμβάλλει στη μείωση της σχολικής διαρροής. Έως τώρα το Πρόγραμμα «ΔΙΑτροφή» χρηματοδοτείται κυρίως από δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Όμως οι πόροι του Ιδρύματος θα κατευθυνθούν φέτος για την αντιμετώπιση της ανεργίας, οπότε η ευθύνη πέφτει στην κυβέρνηση για το αν θα το συνεχίσει ή όχι. Η τεχνογνωσία υπάρχει για την άρτια εκτέλεσή του, όμως το υπουργείο Παιδείας δείχνει να μην ανταποκρίνεται. Ενδεικτικό των αναγκών είναι πως την περσινή σχολική υπήρξαν περισσότερα από 600 σχολεία, τα οποία είχαν αιτηθεί και έχουν την αντικειμενική ανάγκη να ενταχθούν σε αυτό, αλλά λόγω έλλειψης πόρων η ένταξή τους εκκρεμεί.