Η κυρία Αμάλ Αλαμουντίν, το μαριναρισμένο λαβράκι και τα γλυπτά του Παρθενώνα

Στον αντίποδα, μια άλλη επίπλαστη εικόνα. Μιας ανέμελης χώρας, που ξέρει να υποδέχεται γενναιόδωρα τους προσκεκλημένους της. Την κ. Αμάλ Αλαμουντίν, τη λιβανέζα μεγαλοδικηγόρο, σύζυγο του διάσημου αστέρα του Χόλιγουντ Τζoρτζ Κλούνεϊ, η οποία αφίχθη στην Αθήνα την περασμένη Δευτέρα.

Η σχετική είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου. Το ίδιο πρόσωπο είχε μονοπωλήσει, λίγες ακόμη μέρες πριν, τα φώτα της διεθνούς επικαιρότητας, λόγω του τελεσθέντος γάμου της στη Βενετία με τον διάσημο αστέρα.

Η επίσκεψη της 36χρονης κ. Αλαμουντίν πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρόσκληση της ελληνικής κυβέρνησης και συνδέθηκε με τα γλυπτά του Παρθενώνα που, ως γνωστόν, βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο. Συγκεκριμένα, η κ. Αλαμουντίν αφίχθη προκειμένου να έχει επαφές με την ελληνική κυβέρνηση σχετικά με τη διερεύνηση των νομικών διαδικασιών που θα καθιστούσαν εφικτή την πολυπόθητη επιστροφή των γλυπτών.

Για το θέμα αυτό είχε ήδη ζητηθεί, για πρώτη φορά το 2011, από τον νομικό κ. Τζέφρι Ρόμπερτσον να παράσχει νομικές συμβουλές στην τότε ελληνική κυβέρνηση. Ο κ. Ρόμπερτσον, μαζί με έναν άλλο συνάδελφο του, τον κ. Νόρμαν Πάλμερ, συνόδευσαν την κ. Κλούνεϊ στην Αθήνα. Οι δύο αυτοί νομικοί διαθέτουν εμπειρία αλλά και επιτυχίες σε υποθέσεις διεκδικήσεων έργων πολιτιστικής κληρονομιάς.

ΟΙ επαγγελματικές ικανότητες της κ. Αλαμουντίν ασφαλώς εκτιμώνται πολύ από τους προϊσταμένους της στο δικηγορικό γραφείο Doughty Street Champers, στο οποίο εργάζεται. Πέρυσι της ανέθεσαν την υπεράσπιση του Τζούλιαν Ασάνζ, ιδρυτή της ιστοσελίδας Wikileaks, ενώ έχει χειριστεί, μεταξύ άλλων γνωστών υποθέσεων, και την υπεράσπιση της ουκρανής πρώην πρωθυπουργού Γιούλια Τιμοσένκο.

Όλα τα Μέσα Ενημέρωσης αφιέρωσαν εκτεταμένα σχόλια για τη σύζυγο του διάσημου ηθοποιού, μαζί φυσικά με όλες τις λεπτομέρειες του προγράμματός της, τις συναντήσεις της με τους έλληνες υπουργούς Πολιτισμού, Τουρισμού και τον πρωθυπουργό.

Αλλά ακόμη και οι ενδυματολογικές της προτιμήσεις δεν έπαυσαν να τροφοδοτούν την επικαιρότητα των ημερών, με πλήρεις και λεπτομερείς περιγραφές της ποικίλης συλλογής ενδυμάτων της. Πολύ, δε, περισσότερο προβλήθηκαν και συγκρατήθηκαν οι διατροφικές της επιλογές. Έτσι, όλος ο ελληνικός λαός πληροφορήθηκε ότι η κ. Αλαμουντίν δεν έκρυψε την προτίμησή της στην ελληνική κουζίνα, ιδιαίτερα, δε, στο χυλωμένο κριθαράκι με την πυκνή γεύση με γαρίδες, ενώ τίμησε και το χριστόψαρο σε μους σελινόριζας. Εξίσου ενημερωμένος κατέστη ο λαός για τις λεπτομέρειες του πλουσιοπάροχου μενού που της προσφέρθηκε το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης, παρά θιν’ αλός, για το οποίο καταναλώθηκε πολύς τηλεοπτικός χρόνος από τα ελληνικά κανάλια. Μνεία, επίσης, ιδιαίτερη έγινε και στον προβληματισμό που εξέφρασε η ίδια κατά το γεύμα, όταν διερωτήθηκε αν είχε τα κατάλληλα παπούτσια για να περπατήσει την επομένη στον Ιερό Βράχο… Προβληματισμός, βέβαια, αδιέξοδος, αφού τελικά δεν περπάτησε στον χώρο στον οποίο εντάσσονται τα γνωστά γλυπτά, για τα οποία η ίδια αγωνίζεται προκειμένου να επιστρέψουν.

Η κ. Αλαμουντίν, η οποία κατέλυσε σε γνωστό πολυτελές ξενοδοχείο της πλατείας Συντάγματος, φέρεται να είχε ζητήσει η ίδια μια σεμνή και απλή διαμονή.

Η υποδοχή, πάντως, που της επιφυλάχθηκε, ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Κοντά στην είσοδο του ξενοδοχείου της είχαν τοποθετηθεί προστατευτικά κιγκλιδώματα προκειμένου να καταστεί δυνατή η διέλευσή της, αφού πλήθος κόσμου ανέμενε να την αντικρύσει. Δεκάδες δημοσιογράφοι, τηλεοπτικά συνεργεία συνωστίζονταν μπροστά στο ξενοδοχείο της προκειμένου να απαθανατίσουν κάποιο στιγμιότυπο από τη σύντομη εδώ παραμονή της. Το ερώτημα είναι αν το πλήθος ανέμενε να θαυμάσει τη σύζυγο του διάσημου ηθοποιού, ο γάμος του οποίου λίγες ημέρες πριν στη Βενετία είχε εξάψει τη διεθνή περιέργεια και φαντασία, ή τον νομικό παραστάτη του Ελληνικού Δημοσίου, που θα συνέβαλλε στο δύσκολο έργο της διεκδίκησης των γλυπτών. Η χολιγουντιανή αίγλη που εκπέμπει ο ηθοποιός-αστέρας σύζυγός της, δικαιώνει μάλλον το πρώτο σκέλος της ερώτησης, χωρίς βέβαια να αναιρείται η επαγγελματική ικανότητα της καλλίμορφης δικηγόρου.

Δεν αντιλέγουμε. Η εδώ επίσκεψη της κ. Αλαμουντίν δεν βλάπτει την εικόνα της χώρας. Αντίθετα, μάλιστα, διαφημίζει την Ελλάδα ως τόπο τουριστικού προορισμού, που ελκύει τα φώτα της παγκόσμιας δημοσιότητας. Προβάλλει, μάλιστα, συγχρόνως και το δίκαιο αίτημα της επανένωσης των γλυπτών, το οποίο όλοι οι Έλληνες διαχρονικά προσυπογράφουν.

Ο διαρκής όμως καταιγισμός ειδήσεων, που κάλυπταν διεξοδικά όλες τις λεπτομέρειες του προγράμματός της και τις παρασχεθείσες επιδαψιλεύσεις προς την κ. Αλαμουντίν, ερχόταν σε καταφανή αντίθεση με μια άλλη εικόνα. Εκείνη που απηχεί την καθημερινή ζοφερή πραγματικότητα. Εκείνη των χιλιάδων ανέργων, των σκληρά δοκιμαζόμενων πολιτών, που ασφαλώς άλλες προτεραιότητες τούς απασχολούν. Και όχι βέβαια να προβληματιστούν κατά πόσον το χριστόψαρο σε μους σελινόριζας εντασσόταν στις διατροφικές της προτιμήσεις.

Ίσως λιγότερος θόρυβος και πιο χαμηλά φώτα δημοσιότητας δεν θα έβλαπταν.

Η υπερβολή έχει και τα όριά της.


Σχολιάστε εδώ