Μπορεί να χρηματοδοτηθεί το πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ

Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις επιχειρήσεις και στα ελληνικά νοικοκυριά είναι πολλά και δισεπίλυτα και μοιάζουν με την κόπρο του Αυγεία. Στα εγκαίνια της ΔΕΘ, κατά την ομιλία του, ο κ. πρωθυπουργός κατάφερε να ψελλίσει μερικά από τα προβλήματα που υποσχέθηκε για την επίλυσή τους ορισμένα μέτρα ψεύτικα, όπως το συνηθίζει. Αντίθετα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία, οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά. Εξέθεσε το πρόγραμμα αντιμετώπισης όλων των προβλημάτων που δημιούργησαν οι κυβερνήσεις Παπανδρέου – Παπαδήμου – Σαμαρά. Δεν υπάρχει αμφισβήτηση ότι τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι πολλά και δύσκολα. Με πρώτο και κύριο την ανάκαμψη της οικονομίας ώστε να βαδίσει σε πορεία ανάπτυξης. Όπως πολύ σωστά τόνισε ο κ. Τσίπρας στην ομιλία του, η ανάπτυξη θα χρηματοδοτήσει εν μέρει την εφαρμογή των όποιων μέτρων θα αποβλέπουν στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Ελλήνων. Δεν μπορεί να έχει κανείς αντιρρήσεις στα μέτρα που εξήγγειλε στην ομιλία του ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να απασχολεί την υπεύθυνη διαχείριση της εξουσίας είναι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης των μέτρων. Ο Τσίπρας παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα χρηματοδότησης μέτρων, όμως η εφαρμογή του φαίνεται να προσκρούει σε ανυπέρβλητα προβλήματα, τουλάχιστον όσον αφορά ορισμένα από τα μέτρα. Κρίνοντας κανείς τα όσα παρουσίασε ο κ. Τσίπρας πείθεται ότι πράγματι υπάρχουν χρήματα και αυτά βρίσκονται στα χέρια εκείνων που αναγράφονται στις λίστες που έχει το κράτος στη διάθεση του και τις οποίες λίστες των «ληστών» δεν θέλησε η σημερινή κυβέρνηση να τις ελέγξει προκειμένου τα αδικήματα να παραγραφούν. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ως κυριότερη πηγή χρηματοδότησης, ανέφερε την πάταξη της φοροδιαφυγής. Είναι γεγονός ότι σε περιόδους ισχυρής φορολογικής πίεσης η φοροδιαφυγή λαβαίνει μεγάλες διαστάσεις ως άμυνα των φορολογουμένων στα εξοντωτικά φορολογικά μέτρα. Η παράταξη της φοροδιαφυγής πρέπει να ξεκινάει πάντα από τα υψηλά εισοδήματα και από αυτούς που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τον ξαφνικό πλουτισμό τους. Οι καταθέσεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού φούντωσαν κυρίως το 1999-2000 με τη φούσκα του Χρηματιστηρίου, και το ακαταδίωκτο που επεκράτησε τότε οδήγησε στο να αποθρασυνθούν όλοι αυτοί που με παράνομους τρόπους απέκτησαν τεράστιες περιουσίες. Η σημερινή κυβέρνηση, ενώ κυνήγησε τη φοροδιαφυγή του «περιπτέρου» και του μικρομεσαίου επιχειρηματία, ανέχτηκε τη φοροδιαφυγή των «παιδιών του συστήματος». Με τέτοια όμως συμπεριφορά του κράτους, ούτε έσοδα υπάρχουν στον κρατικό προϋπολογισμό ούτε ο περιορισμός της φοροδιαφυγής πετυχαίνει. Ο έλεγχος του πόθεν έσχες για όσους υπάρχουν στις λίστες και συγχρόνως η θεσμοθέτηση της φοροδιαφυγής και φοροκλοπής ως ιδιωνύμου εγκλήματος θα μπορέσει να συντελέσει στον περιορισμό του φαινομένου αυτού. Και τώρα πάμε στη δεύτερη πηγή χρηματοδότησης των μέτρων όπως την ανήγγειλε ο κ. Τσίπρας. Είναι η διευθέτηση των χρεών των φορολογουμένων προς το Δημόσιο. Ήδη τα χρέη προς το Δημόσιο φτάνουν στα 65 δισ. ευρώ περίπου. Ένα σημαντικό ποσοστό από αυτά μπορούν να εισπραχτούν αφού γίνει ένας ρεαλιστικός διακανονισμός σε συνδυασμό με το εισόδημα του οφειλέτη – φορολογούμενου. Υπάρχουν βέβαια και οφειλές από φορολογούμενους που έχουν χάσει τις επιχειρήσεις και την περιουσία τους και είναι παντελώς ανίκανοι να εξοφλήσουν τα χρέη. Ο κ. Τσίπρας εξήγγειλε την κατάργηση των πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας, για να μην επέλθει μια κατάσταση αρκετών χιλιάδων αστέγων οικογενειών. Για τους οφειλέτες στο Δημόσιο, στις τράπεζες και στα ασφαλιστικά ταμεία θα εφαρμόσει ο ΣΥΡΙΖΑ, ερχόμενος στην εξουσία, τη νέα Σεισάχθεια. Το σύστημα δηλαδή που εφεύρε και εφάρμοσε στην αρχαία Αθήνα ο Σόλων, για να απαλλάξει από τα χρέη όλους τους καταχρεωμένους πολίτες. Και η δίκαιη εφαρμογή του συστήματος αυτού προκάλεσε την άνθηση της Αθηναϊκής Πολιτείας. Τον θεσμό αυτό θα πρέπει να τον εφαρμόσει και η σύγχρονη Ελλάδα, καθώς δεν είναι κατανοητό οι Έλληνες για πολλές γενεές να είναι υπόδουλοι στα δεσμά με τα οποία τους αιχμαλώτισαν οι ανίκανοι πολιτικοί μας. Θα πρέπει λοιπόν ο ελληνικός λαός, για να μπορέσει να επιδοθεί στην ανάπτυξη της οικονομίας του, να απαλλαγεί από όλα αυτά τα βαρίδια και από όλες τις δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι «εθνοσωτήρες» κυβερνήτες μας. Από την άποψη αυτή η εφαρμογή της νέας Σεισάχθειας, την οποία εξήγγειλε ο κ. Τσίπρας στην ομιλία του στη Θεσσαλονίκη, πρέπει να γίνει με βάση τα κοινωνικά κριτήρια και όχι με σκοπό το κομματικό όφελος. Μόνο έτσι θα δικαιωθεί η εφαρμογή αυτού του θεσμού και θα πεισθεί ο λαός ότι έχει υποχρέωση να στηρίξει το οικονομικό πρόγραμμα μιας ενδεχόμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι φτάνουμε και σε μία άλλη πηγή χρηματοδότησης των μέτρων. Και αυτή είναι ο εσωτερικός δανεισμός. Θα πρέπει ο θεσμός αυτός να τονωθεί και να καλύπτει τα δημοσιονομικά κενά, ώστε να μην αναγκάζεται το δημόσιο να προσφεύγει στην χρηματοπιστωτική αγορά πληρώνοντας και υψηλές προμήθειες σε εκείνους που αναλαβαίνουν να διαθέτουν τα ομόλογα αυτά στους ξένους επενδυτές. Σημειώνουμε ότι στον τελευταίο δανεισμό της Ελλάδος από τις αγορές, τα έξοδα για προμήθειες, διαφήμιση και λοιπά έξοδα έφτασαν στα 200 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου στο 10% του δανεισθέντος ποσού.

Ο κ. Τσίπρας, στις πηγές χρηματοδότησης πρόσθεσε και τις πιστώσεις που θα διαθέσει στην Ελλάδα η Κομισιόν από τον κοινοτικό προϋπολογισμό, δηλαδή τις πιστώσεις του ΕΣΠΑ και τη συμμετοχή των κοινοτικών ταμείων σε προγράμματα κοινωνικής πολιτικής. Αυτό σημαίνει απλά ότι στις προθέσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι η αποχώρηση της Ελλάδος από την ΕΕ, όπως τον κατηγορεί η ΝΔ για κομματικούς λόγους. Με τα μέτρα που ανακοίνωσε δείχνει ότι στρέφει την προσοχή του στη βελτίωση του επιπέδου του ελληνικού λαού. Και βέβαια όλα όσα ανακοινώθηκαν δεν μπορούν να υλοποιηθούν από την πρώτη στιγμή.

Υπάρχουν όμως ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΑ μέτρα που πρέπει από την πρώτη στιγμή να εφαρμοστούν, όπως είναι η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, η μείωση της φορολογίας του πετρελαίου θέρμανσης, η κατάργηση της γελοίας εισφοράς αλληλεγγύης, που το προϊόν της εισφοράς αυτής δεν γνωρίζουμε που πηγαίνει, και για ποια αλληλεγγύη μας φορολογεί η κυβέρνηση. Και ας βγει ο κ. Σαμαράς να μας πει τι ποσά εισπράττουν οι ξένοι και ντόπιοι σύμβουλοι δικοί του, του κ. Βενιζέλου και των υπουργών της σημερινής κυβέρνησης. Αυτή η κραιπάλη, η διαχείριση των φορολογικών εσόδων του κράτους είναι που μας οδηγεί σε έναν υπέρογκο δανεισμό. Όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία για τη δημοσιονομική διαχείριση των τελευταίων πέντε ετών. Ο κ. Τσίπρας ξέχασε φαίνεται να μας πει στην ομιλία του ότι θα συστήσει εξεταστική επιτροπή για το θέμα αυτό, όπως κατ’ επανάληψη έχει ζητήσει ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Στα κατεπείγοντα πρέπει να συμπεριληφθεί και η επαναφορά του 13ου μισθού σε όλους τους εργαζομένους του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και ανεξάρτητα από το ύψος των σημερινών αποδοχών τους. Έτσι θα τονωθεί η εσωτερική ζήτηση που είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη. Επίσης, άμεσης προτεραιότητας είναι το μέτρο επαναφοράς του αφορολογήτου ορίου που ανακοίνωσε ο κ. Τσίπρας.

Τέλος, ως πηγή χρηματοδότησης, ανέφερε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στην ομιλία του στη ΔΕΘ, την επαναφορά στην ιδιοκτησία του Δημοσίου πολλών μεγάλων κερδοφόρων ΔΕΚΟ και ορισμένων τραπεζών που ήδη είναι στην ιδιοκτησία του Δημοσίου και ο κ. Σαμαράς θέλει να τις πωλήσει σε ξένους επενδυτές σε εξευτελιστικές τιμές. Το πρόγραμμα αυτό που εφαρμόστηκε και στην Αργεντινή απέφερε με ελάχιστο κόστος τεράστια κέρδη στο Δημόσιο. Και αν η χώρα αυτή για άλλη μια φορά βρέθηκε σε κατάσταση χρεοκοπίας, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είχε δεχτεί για τις δανειακές της υποχρεώσεις την εφαρμογή του αγγλικού δικαίου με αρμοδιότητα εκδίκασης των δικαστηρίων των ΗΠΑ. Αυτό το πρόγραμμα της επανόδου στο κράτος κερδοφόρων επιχειρήσεων και τραπεζών θα φέρει όχι μόνο τη γρήγορη δημοσιονομική εξισορρόπηση, αλλά και ανακούφιση χιλιάδων μισθωτών και συνταξιούχων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Και αν υπάρχουν αντιρρήσεις για ορισμένα μέτρα από την «τρόικα», ας μη λαμβάνονται υπόψη, διότι η «τρόικα» δεν είναι θεσμοθετημένο όργανο της ΕΕ και της Ευρωζώνης. Είναι ένα αυθαίρετο όργανο προς καταπίεση των χωρών του Ευρωζωνικού Νότου. Επομένως οι εισηγήσεις της και τα προγράμματά της δεν έχουν καμία νομική ισχύ. Και δύναμη τους έδωσαν οι κυβερνήσεις του Νότου.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι υπάρχουν πηγές εσόδων για να εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα ανακούφισης του ελληνικού λαού. Αρκεί να υπάρξει μια τίμια, σωστή και συνετή δημοσιονομική διαχείριση.


Σχολιάστε εδώ