ΚΑΤΩ στον ΠEΙΡΑΙΑ
Με αφορμή το δημοσίευμά μας, ο δήμαρχος Περάματος, μιλώντας στο Κανάλι 1, είπε πως ο δήμος από αυτά τα εκατομμύρια των επιβατών και των οχημάτων δεν έχει πάρει εδώ και 12 χρόνια ούτε ένα ευρώ! Όλα τα χρήματα για τη χρήση του λιμανιού πηγαίνουν στο… Ταμείο του ΟΛΠ, αφού το Πέραμα δεν έχει Λιμενικό Ταμείο γιατί δεν έχει… λιμάνι! Το λιμάνι του, όπως και το λιμάνι του Πειραιά, ανήκει στον ΟΛΠ. Τα 11,5 εκατ. επιβατών και τα εκατομμύρια των οχημάτων που διέρχονται από την πόλη για να φτάσουν στο λιμάνι και την επιβαρύνουν κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά είναι… ψιλά γράμματα για την εκάστοτε κυβέρνηση, που το μόνο που ξέρει είναι να κόβει πόρους από την τοπική αυτοδιοίκηση και να την οδηγεί σε εξαθλίωση. Το χειρότερο, όμως, όσον αφορά το Πέραμα, είναι ότι όλος αυτός ο κόσμος φτάνει στο λιμάνι μέσα από έναν και μόνο δρόμο! Επιβάτες, οχήματα, εμπορεύματα κ.λπ., για να κατευθυνθούν προς τα πλοία περνούν από έναν δρόμο, τη λεωφόρο Δημοκρατίας, η οποία είναι δρόμος-καρμανιόλα. Ήδη την περασμένη βδομάδα είχαμε άλλο ένα θανατηφόρο τροχαίο σʼ αυτό τον δρόμο. Τι κάνει η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα; Κοροϊδεύει την ΕΕ, που απαίτησε να υπάρχει και δεύτερος δρόμος που να οδηγεί στο λιμάνι, ισχυριζόμενη ότι υπάρχει ο δρόμος που διέρχεται μέσω του στρατοπέδου του Ναυτικού «Παλάσκα», ο οποίος, βέβαια, είναι κλειστός και απαγορεύεται η διακίνηση πολιτών και πολιτικών οχημάτων γιατί βρίσκεται εντός στρατιωτικής περιοχής! Και σαν να μην έφτανε αυτό, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης ανακοίνωσε ότι θα καταργηθεί και το Τμήμα Τροχαίας Περάματος για λόγους οικονομίας! Ο δήμαρχος και οι κάτοικοι, βέβαια, είναι έξω φρενών και απειλούν με δυναμικές κινητοποιήσεις. Γιατί, όπως λένε, δεν φθάνει που δεν παίρνουν… ούτε ευρώ για το λιμάνι, δεν έχουν δεύτερο δρόμο κι αντί η Πολιτεία να τους βοηθήσει να μη… σκοτώνονται στον μοναδικό δρόμο που υπάρχει για να πάει κανείς στα πορθμεία, θέλουν να τους πάρουν και τους τροχονόμους που είναι οι μόνοι που διευκολύνουν το κυκλοφοριακό και αστυνομεύουν τους δρόμους για να μη γίνονται ατυχήματα.
// Επανέρχεται, την Τρίτη, στα καθήκοντά του ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Γ. Δαβάκης. Το πρόβλημα που είχε στο μάτι του ξεπεράσθηκε και την Τετάρτη, στην πρώτη μετά τις δημαιρεσίες συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, θα καθίσει κανονικά στο έδρανο του προέδρου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Γ. Δαβάκης αποποιήθηκε την αντιμισθία που προβλέπεται για τον πρόεδρο. Όπως δήλωσε στη στήλη, η σύνταξη του αντιπτέραρχου τού φτάνει.
// Αποτελεσματική και πρωτότυπη άποψη εξέφρασε ο Πέτρος Κόκκαλης για την αντιμετώπιση της ανεργίας, μιλώντας ως εκπρόσωπος του δήμου στην ημερίδα «Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης: Απορρόφηση στην Εργασία», που διοργάνωσε ο Όμιλος UNESCO Πειραιά και Νήσων. Όπως είπε, τη λύση στην ανεργία μπορούν να τη δώσουν οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις. Αυτό θα γίνει με τη μετατροπή των κοινωνικών οργανώσεων σε επιχειρήσεις μη κερδοσκοπικές, αλλά βιώσιμες. «Βιώσιμες με έναν μηχανισμό στον οποίο μπορεί μια κοινωνία να τις χρηματοδοτεί. Σε αυτό το σημείο μπαίνει το κομμάτι του ανταγωνισμού και της καινοτομίας. Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη», τόνισε, «που έχουμε νομικό ορισμό του τι είναι κοινωνική επιχείρηση, αλλά κινδυνεύουμε, κατά τη γνώμη μου, να μπούμε στην κοινωνική επιχειρηματικότητα με έναν μεταμφιεσμένο τρόπο. Αυτό θα είναι μεγάλο λάθος, αν οι νέες επιχειρήσεις στηριχθούν μόνο στις επιδοτήσεις. Θα πρέπει οι κοινωνικές επιχειρήσεις, όπως στις ΗΠΑ, να βασίζονται στην καινοτομία, στην πρωτοπορία, στην καλή εξυπηρέτηση, στη σκληρή δουλειά».
// Τον… βραχνά του δανείου των 131.000.000 ευρώ που έχει ο Δήμος Πειραιά προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ο οποίος θα γίνει… ασφυκτικός από το τέλος του 2015, όταν θα τελειώσει η περίοδος χάριτος που έχει διασφαλιστεί από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή και θα αρχίσουν πάλι οι παρακρατήσεις των δόσεων από τους ΚΑΠ, προσπαθεί να αντιμετωπίσει ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης. Έτσι, την περασμένη Τετάρτη συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Ταμείου Αλ. Κρητικό και τον αντιπρόεδρο Χρήστο Μήτρεντσε (παλαιό και έμπειρο τραπεζίτη με μακρά θητεία και στο πάλαι ποτέ Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο) και έθεσε το θέμα ζητώντας να βρεθεί βιώσιμη λύση, η οποία και στο Ταμείο να εξασφαλίζει μια ομαλή ροή χρημάτων για αποπληρωμή του δανείου, το οποίο δημιουργήθηκε κατά κύριο λόγο επί εποχής Λογοθέτη, αλλά και να μην «πνίγει» τον δήμο, δεδομένων των οικονομικών δυσχερειών που έχει, όπως άλλωστε και όλοι οι δήμοι. Συμφωνήθηκε ο δήμος να υποβάλει στο Ταμείο επίσημα την παραπάνω πρότασή του.
// Η δυνατότητα συνεργασίας σε τομείς κοινού ενδιαφέροντος του Περιβαλλοντικού Συνδέσμου Δήμων Αθήνας – Πειραιά (ΠΕΣΥΔΑΠ) με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΤΕΚΑ) εξετάστηκε σε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε για τον σκοπό αυτό την περασμένη βδομάδα.
Προέκυψαν ενδιαφέρουσες προοπτικές συνεργασίας σε ερευνητικό επίπεδο, ενώ εξετάστηκε η δυνατότητα μόχλευσης πόρων από χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη χρηματοδότηση έργων που εντάσσονται στον προγραμματισμό του ΠΕΣΥΔΑΠ. Αποφασίστηκε η σύναψη μνημονίου συνεργασίας, στο οποίο θα αποτυπώνεται η πρόθεση των συμβεβλημένων μερών για περιβαλλοντική και αναπτυξιακή συνεργασία, που θα υλοποιείται υπέρ των δήμων-μελών του ΠΕΣΥΔΑΠ και δίχως την οικονομική επιβάρυνσή τους.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της συνάντησης, ο πρόεδρος του ΠΕΣΥΔΑΠ Γρηγόρης Γουρδομιχάλης τόνισε ότι: «Ο ΠΕΣΥΔΑΠ αναζητά διαρκώς συνεργασίες για τη μεγιστοποίηση της αναπτυξιακής δυναμικής και τη βελτιστοποίηση του περιβάλλοντος των δήμων-μελών του με το μικρότερο δυνατό κόστος».