Τι τρέχει με τις… άγονες;

Όταν «πέρασε» από τη Βουλή στο τέλος Ιουλίου η τροπολογία που επιτρέπει στον υπουργό Ναυτιλίας να αναθέτει τις επιδοτούμενες άγονες γραμμές σ’ όποια εταιρεία θέλει, χωρίς διαγωνισμό, σε περίπτωση που η εταιρεία η οποία τις έχει κερδίσει κηρυχθεί έκπτωτη, επειδή δεν εκτελεί σωστά τις υποχρεώσεις της, και μετά τον θόρυβο που είχε ξεσηκωθεί στο λιμάνι για το θέμα αυτό, κανένας δεν περίμενε ότι θα βρεθεί υπουργός να την εφαρμόσει.

Γιατί πρόκειται για μια ρύθμιση που καταγγέλθηκε ότι καταργεί τη διαφάνεια και ανοίγει την… πόρτα στις μεθοδεύσεις. Και όμως την εφάρμοσε ο Μ. Βαρβιτσιώτης μόλις ενάμιση μήνα μετά την ψήφισή της. Έτσι, προχθές κήρυξε έκπτωτη από τις άγονες-επιδοτούμενες γραμμές του Β. Αιγαίου τη ΝΕΛ και κάλεσε όποια εταιρεία θέλει να πάρει τα επιδοτούμενα δρομολόγια, μόνο που καμία εταιρεία δεν εμφανίστηκε. Ο λόγος είναι απλός.

Για να μείνουν κάποιες μέρες χωρίς συγκοινωνία τα νησιά και να εμφανιστεί στη συνέχεια κάποια εταιρεία να πει στον υπουργό ότι θέλει να πάρει τα δρομολόγια της έκπτωτης εταιρείας αλλά με επιπλέον τίμημα γιατί δεν… βγαίνει! Έτσι, λοιπόν, μία εταιρεία θα πάρει τις επιδοτούμενες γραμμές χωρίς διαγωνισμό και με επιπλέον τίμημα! Όμως η ΝΕΛ έχει κάνει προσφυγή κατά του ΥΕΝ και διεκδικεί καθυστερούμενα χρήματα για τις άγονες από το 2009! Δηλαδή το ΥΕΝ καθυστερεί επί πέντε χρόνια τις πληρωμές και στο τέλος κηρύττει έκπτωτη την εταιρεία.

Γιατί να μη σκεφθεί κάποιος πως, επίτηδες το υπουργείο δεν πληρώνει την εταιρεία για να μην είναι συνεπής στο δρομολόγιό της και να την κηρύξει έκπτωτη, για να δώσει τις επιδοτούμενες γραμμές σε εταιρεία της αρεσκείας του;

Και κάτι ακόμα: Πριν το ΥΕΝ δώσει τη γραμμή σε άλλη εταιρεία, γιατί δεν φροντίζει να διασφαλίσει έστω τις μεταφορές μ’ ένα Ro-Ro με μικρότερο ακόμα τίμημα ή καθόλου τίμημα, αν βρεθεί πλοιοκτήτης που συμφωνεί για να μη μπορεί κανένας να προσάψει κάτι στον υπουργό και για να μη γίνονται δεύτερες σκέψεις; Και επιπλέον πού ακούστηκε στην επιδοτούμενη γραμμή να μη μπορεί να δρομολογηθεί για κάποια χρόνια κανένα άλλο πλοίο; Δηλαδή αυτός που παίρνει την επιδότηση γιατί πρέπει να έχει και το μονοπώλιο της γραμμής;


Σχολιάστε εδώ