Ξέφυγε…

Ωστόσο, μόνον η τουρκική έκφραση που χρησιμοποίησε, απευθυνόμενος στην ελληνική πολιτική, θα πρέπει να απασχολήσει: «Γεννηθήκατε κάτω “από το δέντρο του πάρε” κι εκεί μεγαλώσατε…». Κοινώς, ο τύπος έχει ξεφύγει. Κοιτάζει στον καθρέφτη του…

***

«Καζάν-καζάν»

Το είχε πει στην τελευταία συνάντησή του με τον Σαμαρά στην Τουρκία. «Κέρδος και για τους δύο», δηλαδή. Και φυσικά αναφερόταν τότε στο μοίρασμα του Αιγαίου. Και στα ίδια επιμένει και τώρα, με τα νέα του ρούχα, όπως είπαμε. Όμως ο… βασιλιάς είναι γυμνός. Χρειάζεται ένα «παιδί» μʼ ένα… τεντωμένο δάχτυλο για να αποκαλυφθεί η «γύμνια»…

***

Με τη διακομματική, ακόμα;

Τη σύσταση διακομματικής επιτροπής για τη Θράκη είχε ζητήσει από τον Ιούνιο ο πρώην υπουργός Εσωτερικών και βουλευτής Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης και μάλιστα είχε πάει και στον πρόεδρο της Βουλής. Κι ο Μεϊμαράκης είχε πει ότι θα κινήσει τις διαδικασίες.

Άντε, πόσο βαριές είναι αυτές οι διαδικασίες…

***

Το βέτο του Λοβέρδου

Ήρθε περιοδεία στην Κομοτηνή, ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, μαζί με πολλά στελέχη του υπουργείου του και εκτός από τις συναντήσεις του (περιφέρεια, πανεπιστήμιο, μουφτήδες) πήγε και στον γάμο της κόρης του… συντρόφου Χατζηοσμάν. Αλλά με έναν όρο: όσο είναι αυτός στην αίθουσα να… έβγαιναν απʼ αυτήν οι ψευδομουφτήδες. Και δεν του χάλασε το χατίρι ο ευτυχής μπαμπάς. Βλέπετε δεν είναι και λίγο πράγμα να φωτογραφίζεται με την κόρη σου και τον γαμπρό σου η μισή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας…

Όσο για τους ψευδομουφτήδες… υπάρχει και το μοντάζ…

***

Τι ζήτησαν οι ΕΠΑΘίτες

Εν τω μεταξύ, το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων Αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) Έβρου-Ροδόπης ζητά την προσωπική παρέμβαση του Λοβέρδου για να επιλυθούν τα αιτήματά τους, τα οποία είναι:

– Σταδιακή εξομοίωση των αποφοίτων δασκάλων της ΕΠΑΘ, για την αναβάθμιση των πτυχίων τους από διετούς σε τετραετούς φοιτήσεως.

– Σύσταση δύο θέσεων σχολικών συμβούλων (μία θέση για τον Ν. Ροδόπης και μία θέση για τον Ν. Ξάνθης) στο τουρκόγλωσσο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων από τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς του τουρκόγλωσσου προγράμματος.

– Προτείνουμε για «Σύνθεση διδακτικού προσωπικού μειονοτικών σχολείων». Ζητούμε να επανακαθοριστεί η σύνθεση διδακτικού προσωπικού μειονοτικών σχολείων της υπουργικής απόφασης Ζ2/182 ΦΕΚ 555 τεύχος Β / 06-05-1999 «Σύνθεση διδακτικού προσωπικού μειονοτικών σχολείων».

Προτείνεται: α) Σχολεία με αριθμό μαθητών μέχρι 30, διθέσια. β) Σχολεία με αριθμό μαθητών από 31 έως 60, τετραθέσια. γ) Σχολεία με αριθμό μαθητών από 61 έως 90, εξαθέσια. δ) Σχολεία με αριθμό μαθητών από 91 έως 120, οκταθέσια. ε) Σχολεία με αριθμό μαθητών από 121 έως 150, δεκαθέσια. στ) Σχολεία με αριθμό μαθητών από 151 έως 180, δωδεκαθέσια. ζ) Σχολεία με αριθμό μαθητών 181 και άνω να χαρακτηρίζονται με βάση τους τριάντα μαθητές και πάντοτε με άρτιο αριθμό θέσεων.

– Η μεταφορά των μαθητών να πραγματοποιείται από τους δήμους, με βάση τα προβλεπόμενα από το υπουργείο Εσωτερικών. (Όπως πραγματοποιείται στα δημόσια σχολεία)

– Ενισχυτική διδασκαλία στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία όπου δεν υπάρχει τακτική φοίτηση των μαθητών και επικρατούν ιδιάζουσες συνθήκες.

– Άμεση κάλυψη όλων των υπαρχόντων κενών οργανικών θέσεων στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης από αποφοίτους εκπαιδευτικούς της ΕΠΑΘ.

– Η υπό σκέψη ίδρυση ενός παιδαγωγικού τμήματος για δασκάλους του τουρκόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων μας ενδιαφέρει, διότι δεν κατέχουμε καμιά πληροφορία για το εν λόγω τμήμα (ή διδασκαλείο) σε αντικατάσταση της ΕΠΑΘ.

Τέλος, οι δάσκαλοι ζητούν οι 60 πιστώσεις να δοθούν άμεσα, ώστε η πρόσληψη των αναπληρωτών δασκάλων να γίνει έγκαιρα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (πρώτο δεκαήμερο Σεπτεμβρίου 2014).


Σχολιάστε εδώ