Κινδυνεύει να «κλείσει» το λιμάνι του Πειραιά!

Αιτία είναι ένα πλοίο-φάντασμα, παρατημένο εδώ και χρόνια στο εσωτερικό του λιμενοβραχίονα του προλιμένα (εκεί που βρίσκεται το πράσινο φανάρι, άσχετα αν τώρα λόγω των έργων που γίνονται έχει καταποντιστεί), το οποίο όποτε έχει καιρό χτυπιέται στον ντόκο, ήδη στην πρύμη έχει ρήγμα και είναι θέμα χρόνου πότε θα βυθιστεί. Το χειρότερο… σενάριο όμως είναι αν κάποια στιγμή ο δυνατός άνεμος κόψει τους ήδη φθαρμένους και πολυκαιρισμένους κάβους και το πλοίο βρεθεί στη μπούκα, φράζοντας την είσοδο ή αποτελώντας σοβαρό κίνδυνο σύγκρουσης με εισερχόμενα ή εξερχόμενα πλοία.

Το συγκεκριμένο πλοίο (το «JET FERRY» που ανήκε κάποτε στον Μάκη Αγούδημο και εκτελούσε δρομολόγια στις Βόρειες Σποράδες), που είναι κατασχεμένο βέβαια, και κάθε τόσο βγαίνει από τον ΟΛΠ σε πλειστηριασμούς (άγονους έως τώρα) για τα τέλη που οφείλει, είναι παρατημένο. Η απάντηση στο γιατί βρίσκεται στην ολιγωρία του υπουργείου Ναυτιλίας που ακόμα δεν αντικατέστησε το άρθρο 60 του νόμου 4150/2013, το οποίο απεσύρθη κατ’ απαίτηση των ναυτεργατών επειδή δεν κάλυπτε τις απαιτήσεις τους σε περιπτώσεις πλειστηριασμών των πλοίων. Συγκεκριμένα, μέχρι πρότινος, σε περιπτώσεις εκποιήσεων πλοίων, οι πρώτοι που έπαιρναν τα λεφτά τους ήταν οι εργαζόμενοι στα πλοία (ναυτικοί, βατσιμάνηδες, συντηρητές κ.λπ.). Όμως, με τον νόμο 4072/2012, το καθεστώς αυτό άλλαξε και οι πρώτοι που πληρώνονται από τις εκποιήσεις πλοίων είναι το ΝΑΤ και ο ΟΛΠ! Οπότε οι ναυτικοί και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι δεν παίρνουν τίποτα γιατί συνήθως οι απαιτήσεις των δύο πρώτων φορέων και μεγάλες είναι και δεν περισσεύει τίποτα για τους υπόλοιπους. Μετά τις αντιδράσεις των ναυτεργατών, στο πολυνομοσχέδιο για την επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας, το άρθρο 60 που προέβλεπε τις αρνητικές ρυθμίσεις για τους εργαζόμενους απεσύρθη προκειμένου να επαναδιατυπωθεί ώστε οι ναυτικοί να είναι οι πρώτοι που θα πληρώνονται από τους πλειστηριασμούς των πλοίων. Αλλά ακόμα δεν έχει επανακατατεθεί για ψήφιση με τη νέα του μορφή που αποκαθιστά την αδικία.

Έτσι τα πλοία αυτής της κατηγορίας, ενώ έχουν χαρακτηριστεί «ναυάγια επικίνδυνα και επιβλαβή», δηλαδή η Πολιτεία αναγνωρίζει ότι είναι κίνδυνος-θάνατος, τα αφήνει στην… τύχη τους μέχρι να γίνει η ζημιά! Από την άλλη πλευρά, με τον χαρακτηρισμό των συγκεκριμένων πλοίων ως «επικίνδυνων ναυαγίων» χάνει έσοδα το ΝΑΤ, γιατί, σύμφωνα με τον νόμο που προαναφέραμε, τα πλεούμενα που χαρακτηρίζονται έτσι απαλλάσσονται από υποχρέωση καταβολής εισφορών στο ΝΑΤ.

Όσο πάντως καθυστερεί η τροποποίηση του άρθρου 60 και όσο τα πλοία-φαντάσματα παραμένουν σε λιμάνια, ο κίνδυνος παραμονεύει.


Σχολιάστε εδώ