Έκανε δεκτούς ο Σαμαράς τους όρους της Εκκλησίας για το αντιρατσιστικό και έτσι αποφεύχθηκε η ρήξη

Η Εκκλησία έβαλε όρους τους οποίους αποδέχθηκε ο υπουργός Δικαιοσύνης και φυσικά ο πρωθυπουργός και αυτό ξεκάθαρα προκύπτει από την ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου που συνεδρίασε την Τρίτη υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου, αποκλειστικά για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο. Με σημαντικότερο τη ρητή αναφορά στις Γενοκτονίες των Ποντίων και των Ελλήνων Μικρασιατών. Καθώς επίσης «να μην ποινικοποιηθεί η ελευθερία δημόσιας έκφρασης» και να μην ενταχθεί τροπολογία για το «Σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων ζευγαριών» που προωθούν κυβερνητικοί βουλευτές –κυρίως του ΠΑΣΟΚ–, αλλά και κόμματα της αντιπολίτευσης, όπως η ΔΗΜΑΡ, της οποίας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Νίκος Τσούκαλης κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση.

Η δημόσια αντίδραση επτά μητροπολιτών, οι οποίοι εξέφραζαν στις βασικές επισημάνσεις τους τη συντριπτική πλειοψηφία της Ιεραρχίας, θορύβησε το Μέγαρο Μαξίμου. Και ιδιαίτερα οι επιστολές του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικολάου και του Πειραιώς Σεραφείμ, οι οποίοι μάλιστα στρέφονταν προσωπικά κατά του πρωθυπουργού και ανάγκασαν την κυβέρνηση να αναζητήσει συμβιβαστική διέξοδο, αντιλαμβανόμενη ότι μια ρήξη με την Εκκλησία θα είχε βαρύ κόστος και μάλιστα όχι μόνο πολιτικό.

Οι πληροφορίες που έχει το «Π» υποστηρίζουν ότι υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία του Σαμαρά με τον Αρχιεπίσκοπο, έγιναν δεκτές οι θέσεις της Εκκλησίας και οι χαμηλοί τόνοι στους οποίους είναι διατυπωμένο το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου επιβεβαιώνουν την κυβερνητική υποχώρηση. Όπως και το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμιά συνέχεια από τους επτά μητροπολίτες που με τόλμη διεκήρυξαν προς τα έξω το «Όχι» της Εκκλησίας στη μορφή που είχε το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο πρωθυπουργός μίλησε με κάποιους μητροπολίτες από τους επτά πρωτοπόρους, σίγουρα με τον Μεσογαίας -και κατά μία πληροφορία- και με τον Πειραιώς, όπου φέρεται να είπε ότι αυτές οι αντιδράσεις τον βοηθούν στις διαπραγματεύσεις με την πλευρά που είναι υπέρ των απόψεων, με τις οποίες είναι απέναντι η Εκκλησία. Τηλεφωνικές επίσης συνομιλίες με τον κ. Ιερώνυμο αλλά και με ορισμένους από τους επτά Ιεράρχες είχε και ο υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου, για την τελική διατύπωση των σχετικών διατάξεων για τις Γενοκτονίες και τη «διασφάλιση του δικαιώματος ημών των Ποιμένων της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος διά την ανεμπόδιστον κήρυξην του λόγου του Θεού και του Ευαγγελίου», όπως τονίζει στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό ο Μητροπολίτης Φλωρίνης κ. Θεόκλητος.

Να νομοθετεί δίκαια η Βουλή για όλους τους Έλληνες

Το μέγεθος της αντίδρασης -και του δικαιολογημένου θυμού θα λέγαμε- της Εκκλησίας αποτυπώνεται στη φράση με την οποία κλείνει το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου σχετικά με την πρότασή της για τις Γενοκτονίες των Ποντίων και των Μικροασιατών: «Το κριτήριο της προτάσεώς μας που την καθιστά έγκυρη και δικαία, είναι ότι το Ελληνικό Κοινοβούλιο νομοθετεί στην Ελλάδα και για όλους τους Έλληνες κατά τρόπο δίκαιο και δημοκρατικό χωρίς διακρίσεις»!, εννοώντας ότι δεν μπορεί να έχουν διαφορετική μεταχείριση τα θύματα του Ολοκαυτώματος και άλλη τα θύματα των σφαγών στον Πόντο και στη Μικρασία.

Η πρόταση της Ιεράς Συνόδου για τις Γενοκτονίες έχει ως εξής: «Να προστεθούν με σχετική ρητή και ειδική μνεία και οι τελεσθείσες σε βάρος των Ελλήνων Ποντίων και των Χριστιανών της Μικράς Ασίας» και αναμένει η ΙΣ, όπως σημειώνει, «την υλοποίηση της σχετικής πρόσφατης διαβεβαιώσεως του κ. υπουργού Δικαιοσύνης προς αυτήν την κατεύθυνση».

Διαφορετικά…


Σχολιάστε εδώ