Λύθηκε το πρόβλημα χρηματοδότησης του ΟΑΣΘ

Πρόκειται για ένα ζήτημα που είχε συνέπεια την υπέρμετρη επιβάρυνση του φορολογούμενου πολίτη για τη λειτουργία του Οργανισμού. Το αποτέλεσμα ήταν η ετήσια επιχορήγηση να αποκλίνει κάθε χρόνο από την πρόβλεψη του κρατικού προϋπολογισμού, φτάνοντας κατά μέσο όρο την περίοδο 2007 – 2013 τα 115 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την περίοδο 2007 – 2013:

• Η μέση ετήσια επιδότηση ανά όχημα ήταν 210.548 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανερχόταν σε 55.878 ευρώ.

• Η μέση ετήσια επιδότηση ανά εργαζόμενο ήταν 50.046 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανερχόταν σε 16.885 ευρώ.

• Η μέση ετήσια επιδότηση ανά επιβάτη ήταν 0,81 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανερχόταν σε 0,21 ευρώ.

Με την πρωτοβουλία που πήραν οι συναρμόδιοι υπουργοί αναπροσαρμόζεται από 1/10/2014 η τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού, η δε αύξηση διαμορφώθηκε στο μικρότερο δυνατό ύψος, το οποίο κρίθηκε απολύτως αναγκαίο για την ενίσχυση των εσόδων του ΟΑΣΘ προκειμένου να επιτευχθεί τόσο η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού με αύξηση των ιδίων εσόδων του όσο και η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των φορολογούμενων πολιτών. Το αποτέλεσμα θα είναι η εξοικονόμηση στον κρατικό προϋπολογισμό την τριετία 2015 – 2017 ποσού που ξεπερνάει τα 85 εκατ. ευρώ ετησίως και συνολικά περίπου τα 250 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο των προσαρμογών αυτών συνέβαλαν και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ με οριζόντια περικοπή 5% από 1/1/2014 των πάσης φύσεως απολαβών τους.


Σχολιάστε εδώ