Εκβιάζουν χωρίς ντροπή οι Γερμανοί της HDV…
Ο λόγος, η προσφυγή της ελληνικής κυβέρνησης στη διεθνή διαιτησία, όπου ζητάει το αυτονόητο, δηλαδή τα 162 εκατομμύρια ευρώ που δώσαμε μπροστά για την παραγγελία των δύο νέων υποβρυχίων του ΠΝ, αλλά δεν πήγε ούτε 1 ευρώ για τα υποβρύχια… (άλλη μία αστοχία της υπουργίας στο ΥΠΕΘΑ του Ευάγγελου Βενιζέλου), και τα 117 εκατομμύρια που δώσαμε για τα υλικά και τα ανταλλακτικά του εκσυγχρονισμού των παλαιοτέρων υποβρυχίων του ΠΝ – εκσυγχρονισμός που τελικά ακυρώθηκε!
Οι Γερμανοί, λοιπόν, μας εκβιάζουν, αρνούμενοι να συνεργαστούν με το ΠΝ και να υπογράψουν -όπως οφείλουν- συμβάσεις κατασκευαστικού έργου με τους υποκατασκευαστές τους, ώστε να προχωρήσουν ομαλά οι εργασίες στα υποβρύχια, με αποτέλεσμα το ΠΝ να αναγκάζεται να συνάπτει το ίδιο απευθείας συμβάσεις με τους υποκατασκευαστές της HDV, που είναι πάνω από 20! Κι αν για το πρώτο υποβρύχιο, το «Πιπίνος», η κατάσταση ελέγχεται, για τα άλλα δύο, τα «Ματρώζος» και «Κατσώνης», τα πράγματα δυσκολεύουν, γιατί υπολείπεται ακόμη και ναυπηγικό έργο.
Πηγές από το ΓΕΕΘΑ ανέφεραν ότι υπάρχει κάποια μορφή «διαπραγμάτευσης» σε εξέλιξη με την HDV, ώστε να υπάρξει τουλάχιστον «αναστολή των απαιτήσεών τους», αλλά κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα. Όσον αφορά τους εργαζομένους των Ναυπηγείων, δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένοι, καθώς πληρώνονται όλοι κανονικά, αν και οι απασχολούμενοι με τα υποβρύχια δεν ξεπερνούν τους 200 σε σύνολο 830 που έχουν υπογράψει συμβάσεις! (Αλήθεια, οι υπόλοιποι 630 ασχολούνται με κάτι ή πληρώνονται για να κάθονται;)
Ήδη 2,5 εκατομμύρια ευρώ -από τα 75 που έχουν εγκριθεί συνολικά για την ολοκλήρωση των υποβρυχίων- έχουν πάει για μισθοδοσία και, όπως εύκολα συνάγεται, το μεγαλύτερο μέρος των 75 εκατομμυρίων φαίνεται ότι θα απορροφηθεί για τον σκοπό αυτό, με αποτέλεσμα να εκφράζονται φόβοι ότι το ποσόν δεν θα φτάσει… Εξάλλου, το Πολεμικό Ναυτικό χρειάστηκε να καταβάλει μέχρι τώρα πάνω από 300.000 ευρώ για να βελτιώσει μερικές από τις απαραίτητες για τα υποβρύχια υποδομές του «εγκαταλελειμμένου» εδώ και δύο χρόνια Ναυπηγείου. Σε ό,τι αφορά την πρόοδο των εργασιών, πηγές του ΠΝ έλεγαν ότι «τα πράγματα εξελίσσονται ομαλά», σε σημείο που να γίνεται λόγος για έναρξη δοκιμών του «Πιπίνος» μέσα στον προσεχή Σεπτέμβρη και του «Ωκεανός» -που είναι το εκσυγχρονισμένο τ. 209- τον Οκτώβρη.
Το έργο είναι τεράστιο και τα 80 στελέχη του ΠΝ που υπηρετούν στο Κλιμάκιο των Ναυπηγείων, μαζί με τους 200 εργαζομένους των ΕΝΑΕ και με την ουσιαστική αρωγή του προσωπικού του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, εργάζονται νυχθημερόν και δίνουν λύσεις σε πολλά από τα τεχνικά προβλήματα και τις βλάβες που παρουσιάζονται.
Τον γενικό συντονισμό έχει ο αρχηγός των Μηχανικών του ΠΝ, αντιναύαρχος Ηλίας Δημόπουλος, ο οποίος με την επιμονή και τη μεθοδικότητά του έχει να επιδείξει απτά αποτελέσματα, που επιτρέπουν συγκρατημένη αισιοδοξία για την τελική έκβαση του εγχειρήματος. Δίπλα στον ναύαρχο και ο αρχιπλοίαρχος Αλεξόπουλος, διοικητής του Κλιμακίου του ΠΝ στα ΕΝΑΕ, που «τρέχει» την καθημερινότητα των εργασιών στα υποβρύχια.
Πολλά μπράβο, λοιπόν, στην ηγεσία και στα στελέχη του ΠΝ, που παρά τους εκβιασμούς των Γερμανών της HDV συνεχίζουν απρόσκοπτα το έργο της ολοκλήρωσης και της παραλαβής των υποβρυχίων του ΠΝ. Μάλιστα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος υπέγραψε και την τυπική απόφαση με την οποία εντάσσονται στη δύναμη του Στόλου τα τρία νέα υποβρύχια τ. 214 και το εκσυγχρονισμένο τ. 209. Αν μπορούσε, και ως διπλωμάτης που είναι, να «μαζέψει» και τους Γερμανούς της HDV, δεν θα έβλαπτε…
Εδώ πωλούνται προαγωγές!
• Με το εδώ εννοώ το Πεκίνο, ένθα ο σπουδαίος στρατηγός Σου Καϊχού, νο 2 του κινεζικού Στρατού, ασύδοτος, αχόρταγος και αδηφάγος (αλλά και πρόεδρος της Επιτροπής Καταπολέμησης της Διαφθοράς), συνελήφθη για κατάχρηση εξουσίας και… διαφθορά.
• Πουλούσε, με δόσεις ή μετρητοίς (!), βαθμούς και αξιώματα στον κινεζικό Στρατό! Η τιμή προαγωγής ταξίαρχου στον βαθμό στρατηγού κυμαινόταν από 250.000 έως 375.000 ευρώ! Εννοείται ότι ο κ. ταξίαρχος κάτι θα είχε δώσει για την προηγούμενη προαγωγή του. Ωραία, κομμουνιστικά πράγματα…
• Η «Λιμπερασιόν» επιμένει ότι η πλέον διεφθαρμένη υπηρεσία της Κίνας είναι το υπουργείο Άμυνας.
• Εδώ, αν θυμάμαι καλά, παλαιότερα οι βαθμοί εξαγοράζονταν στα καθ’ ημάς και με παροχές κομματικής αφοσίωσης, συμπαράταξης στις αρπαχτές υπουργών κ.λπ.
• Δεν ξεχνώ ότι, πριν από πολλά χρόνια, συνεργάτης υπουργού Άμυνας πουλούσε, και με εκπτώσεις μάλιστα, μεταθέσεις κληρωτών…
Μία από τα ίδια;
• Τον εκσυγχρονισμό των ρωσικών συστημάτων που έχει στο οπλοστάσιό της η Ελλάδα προανήγγειλε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ROSOBORONEXPORT κ. Ιγκόρ Σεβαστιάνοφ, από το Παρίσι, κατά τη διάρκεια της έκθεσης EUROSATORY, στην οποία παρέστη η ΑΝΥΕΘΑ κ. Φώφη Γεννηματά («Ελευθεροτυπία», 26.6).
• Σημειώνω, απλώς, ότι δεν φαντάζομαι να συζήτησε τέτοιο θέμα η κ. ΑΝΥΕΘΑ εκεί, λόγω μη αρμοδιότητας αλλά και δεδομένης της σοβαρότητάς της.
• Ο ρώσος επίσημος συμπλήρωσε ότι η Ρωσία δεν έχει, μέχρι τώρα, δεχτεί κανένα αρνητικό σχόλιο σε σχέση με αυτά τα συστήματα! Αναφέρθηκε, ειδικά, στα αντιαεροπορικά συστήματα OSA-AK. Κάποιος, επιτέλους, νομίζω ότι θα πρέπει οπωσδήποτε και για γενικούς λόγους, να ενημερώσει την κ. ΑΝΥΕΘΑ για τον τρόπο απόκτησης των παραπάνω συστημάτων και τις δυνατότητές τους, για να σχηματίσει άποψη.
Ευχαριστίες…
• Για την αναγνώριση της προσφοράς μας στην καλή εφημερίδα «Φλόγα της Μακεδονίας», που εκδίδει ο φίλος, αντγος ε.α. κ. Νίκος Ναούμ.
• Στην τελευταία έκδοσή της δημοσιεύει σχόλιο, εντός πλαισίου, με τίτλο: «Διαβάζουμε το ”ΠΑΡΟΝ” μετά μανίας» και συμπληρώνει: «Με δύο ευρώ, ο αναγνώστης έχει πλήρη ενημέρωση για τα περισσότερα θέματα που μας προβληματίζουν και ευαισθητοποιούν και ειδικότερα εμάς τους στρατιωτικούς».
• Ευχαριστούμε και μακάρι η «μανία» σας να μεταδοθεί, για να μπορέσουμε να σταθούμε τις δύσκολες αυτές ημέρες.
Απίστευτο!
• Κι όμως αληθινό! Διάβασα την προηγούμενη εβδομάδα επιστολή στο «Π» του κ. Ιω. Μπουλούκου, βετεράνου αξιωματικού του ΠΝ, στην οποία αναφέρει ότι:
• Ο μισθός του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, στρατηγού τεσσάρων αστέρων, αρχιστράτηγου, είναι ακριβώς ο ίδιος με αυτόν νεοδιοριζόμενου πρωτοδίκη και κατώτερου υπαλλήλου του υπουργείου Οικονομικών.
• Οι αποδοχές του άγγλου ΥΕΘΑ είναι ίσες, πιθανώς και υψηλότερες, του πρωθυπουργού, ενώ στις ΗΠΑ είναι μεγαλύτερες του προέδρου του Ανωτάτου Δικαστηρίου.
• Το διασταύρωσα και είδα ότι έχει δίκιο ο ναύαρχος. Το να πω στους ΑντωνοΜπένηδες ντροπή σας, είναι λίγο.
Κι αυτοί τον… ζουρνά τους
• Οι γείτονες Τούρκοι αδιάλλακτοι, επιθετικοί και άφρονες δηλώνουν (σε 100σέλιδο έγγραφο που κατέθεσαν στο Συμβούλιο Σύνδεσης -Λουξεμβούργο, 23 Ιουνίου):
• Η Κυπριακή Δημοκρατία είναι «εκλιπούσα» (defunct).
• Το casus belli της Τουρκίας έναντι της Ελλάδας δεν συνιστά απειλή, αλλά «μέτρο αμοιβαιότητας» (επειδή εμείς δηλώνουμε ότι μπορεί να επεκτείνουμε τα χωρικά μας ύδατα από τα 6 στα 12 μίλια, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο).
• Η Ελλάδα πρέπει να προστατεύσει τα δικαιώματα της «τουρκικής μειονότητας» Θράκης και Δωδεκανήσου.
• Είχε δίκιο ο γερο-Θουκυδίδης, που επέμενε ότι μια χώρα εξασφαλίζει την ειρήνη, εάν είναι το ίδιο ισχυρή με τους γείτονές της.
Μες στο κατακαλόκαιρο…
• Την 30η Ιουλίου η σύγκληση της Επιτροπής Άμυνας και
Εξωτερικών της Βουλής. Με πολύ ζόρι τους μαζεύει αρμόδιος συνεργάτης του υπουργού.
• Θα ζητηθεί η έγκριση των παρακάτω προγραμμάτων:
– FOS των MLRS.
– FOS των PUMA.
– Επισκευές-αξιοποίηση κινητήρων ελικοπτέρων SIKORSKY και φρεγατών ΜΕΚΟ.
– Αξιοποίηση αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΣΝ) μέσω FMS.
– Αποδοχή δωρεάν διάθεσης από ΗΠΑ περί των 400 ειδικών οχημάτων που έχει ανάγκη ο Στρατός.
Θητεία Αρχηγών Επιτελείων
• Επιτέλους, φτάνουμε στο τέρμα.
• Σχετικό νομοσχέδιο κατατίθεται στη Βουλή εντός του προσεχούς μηνός.
• Μια πολύ σωστή και αναμενόμενη ενέργεια Αβραμόπουλου. Για να μην επαναληφθεί το φαινόμενο Γκίνη, Τσέλιου. Να μην εξαρτάται η πορεία ενός Αρχηγού από τα κέφια των εκάστοτε παρεπιδημούντων στο Μαξίμου.