Το περιλάλητο έλλειμμα του προϋπολογισμού του 2009
Τώρα, με την ευκαιρία της προτάσεως του κ. Εισαγγελέα προς το Δικαστικό Συμβούλιο Εφετών Αθηνών («Καθημερινή», 24-6-2014) και την απόφασή του για τη συνέχιση της δικαστικής διερεύνησης («ΠΑΡΟΝ», 13-7-2014») επαναλαμβάνω τα σχετικά στοιχεία.
Το έλλειμμα του 2009 οφείλεται κυρίως σε δύο λόγους: (α) στη μείωση του Ακαθαρίστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ) από την ΕΛΣΤΑΤ κατά 1.647 εκατομμύρια ευρώ, από 239.141.000.000 σε 237.494.000.000, και (β) στην υπεραύξηση των αντισυνταγματικών εξόδων του κράτους κατά 1.629.090.565 ευρώ. Το συνολικό αυτό ποσό, από 3.376.090.565 ευρώ, δεν γνώριζε η παρελθούσα κυβέρνηση Κ. Καραμανλή και όφειλε η διάδοχος κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου να προβεί σε κατάλληλη ενημέρωση προς τον ελληνικό λαό, όπως υπεχρεούτο από το Σύνταγμα και την πολιτική ευπρέπεια, αντί να το παρομοιάσει με το ταξίδι του «Τιτανικού» για να μειωθεί η επιμέλεια και η αξιοπιστία της προηγουμένης κυβερνήσεως του Κ. Καραμανλή, ως προς τη σύνταξη του προϋπολογισμού. Προς τούτο, υπήρχε διάχυτη προδιάθεση προς αύξηση των κρατικών δαπανών-εξόδων κατά το λήξαν εκείνο έτος 2009.
Ο τότε υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, σε άρθρο του στην οικονομική «Καθημερινή» της 25-9-2011, βεβαίωνε για το έλλειμμα του 2009 ότι «για πρώτη φορά μετρήθηκε σωστά, στο πραγματικά απελπιστικό 15,4%, με την επανεκτίμηση των ελλειμμάτων των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα». Πρόσθεσε, όμως, ότι «είναι προφανές πως κάποιοι παίζουν με τη νοημοσύνη μας». Πάλι, χωρίς να αναφέρει την επελθούσα, από την ΕΛΣΤΑΤ, μείωση του ΑΕΠ και τα αντισυνταγματικά έξοδα. Τα αντισυνταγματικά έξοδα του Ελληνικού Δημοσίου είναι κυρίως τα swaps (ανταλλαγές), που συνομολογήθηκαν το έτος 2001 από την κυβέρνηση Κ. Σημίτη, τα «προμέτοχα», τα οποία συνομολογήθηκαν επίσης το έτος 2001, οι υπερβολικές καταπτώσεις των εγγυήσεων του υπουργού Οικονομικών, κυρίως, προς τις κατάχρεες ΔΕΚΟ, οι υπερβολικές προμήθειες των τραπεζών για τη συνομολόγηση δανείων του Ελληνικού Δημοσίου και οι χαριστικές παροχές προς τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.
Τα swaps παραβιάζουν τις διατάξεις του Συντάγματος των άρθρων 28 παρ. 1, 79 παρ. 1 & 2 και 80 παρ. 1. Επληρώθησαν από το δύσμοιρο Ελληνικό Δημόσιο κατά τα έτη 2009-2012 (για το 2013 δεν έχει δημοσιευθεί ο Απολογισμός του κράτους) τα αντίστοιχα ποσά: 774.459.425 και 727.318.113 και 1.043.097.402 και 1.239.450.369 ευρώ.
Τα «προμέτοχα» παραβιάζουν τις συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 28 παρ. 1, 79 παρ. 1 & 6 και 80 παρ. 1. Επληρώθησαν κατά τα έτη 2009-2012 τα αντίστοιχα ποσά: 94.025.924 και 125.872.965 και 412.288.127 και 97.863.547 ευρώ. Κατά τα 19 έτη (!) της υπάρξεώς τους υπερέβησαν τα δύο δισ. ευρώ.
Οι εγγυήσεις του υπουργού Οικονομικών προς τις κατάχρεες ΔΕΚΟ, κυρίως, παραβιάζουν τις συνταγματικές διατάξεις 43 παρ. 2 & 5 και 80 παρ. 1. Επληρώθησαν κατά τα έτη 2008-2012 τα αντίστοιχα ποσά: 58.615.317 και 712.938.071 και 836.293.790 και 1.442.039.066 και 1.235.785.824 ευρώ.
Οι προμήθειες των τραπεζών παραβιάζουν εν πολλοίς τις συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 79 παρ. 1 & 2 και 80 παρ. 1. Επληρώθησαν κατά τα έτη 2008-2012 τα αντίστοιχα ποσά: 72.352.787 και 140.716.075 και 406.207.729 και 237.623.004 και 635.953.750 ευρώ.
Ο κυρίαρχος ελληνικός λαός πρέπει να γνωρίζει την πραγματικότητα, ιδίως ως προς τη διάθεση των δημοσίων εξόδων, διότι υπάρχει γενική συνηγορία υπέρ της πραγματοποιήσεώς τους, εν αντιθέσει με τα δημόσια έσοδα, τα οποία προσκρούουν στην ατομική προστασία υπέρ της αποφυγής τους.
Εν προκειμένω, πρόκειται για παραβιάσεις του Συντάγματος και για έντονη πολιτική ασυνέπεια.