ΚΑΤΩ στον ΠEΙΡΑΙΑ

Ενδεικτικά ανέφερε ότι ο Δήμος Πειραιά παρουσίαζε κάθε χρόνο, από την εποχή Αγραπίδη και εντεύθεν, υπόλοιπο σε οφειλές ύψους 8 εκατ. ευρώ περίπου. Επί Φασούλα το υπόλοιπο αυτό είχε φτάσει στα 9,5-10 εκατ. ευρώ και επί Μιχαλολιάκου έπεσε στα 3,5-4 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά το χρέος του δήμου επί Αγραπίδη αυξήθηκε κατά 30 εκατ. ευρώ, επί Φασούλα κατά 25 εκατ. ευρώ, ενώ επί Μιχαλολιάκου μειώθηκε κατά 40 εκατ. ευρώ, χωρίς ο δήμος να πάρει κανένα νέο δάνειο για να ξεπληρώσει τις δόσεις του παλαιού και με το δεδομένο ότι τα τακτικά έσοδα του δήμου μειώθηκαν κατά 60% από τους ΚΑΠ και κατά 30% από τα ανταποδοτικά (ΔΕΗ), αφού ο κόσμος δεν πλήρωνε τους λογαριασμούς του ρεύματος.

// Μνημείο χαρακτηρίστηκε από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων ο παλαιός σταθμός του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύσιο. Το κτίριο και ο περιβάλλων χώρος των 17 στρεμμάτων έχει παραχωρηθεί από τη ΓΑΙΟΣΕ στον Δήμο Πειραιά για 25 χρόνια, προκειμένου να αξιοποιηθεί για πολιτιστικούς σκοπούς. Δυστυχώς, όμως, ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα και το κτίριο ρημάζει. Πέρυσι στον χώρο είχαν γίνει με απόλυτη επιτυχία δύο ρεμπέτικες βραδιές που άφησαν εποχή. Η ευθύνη πλέον για την αξιοποίηση του κτιρίου ανήκει στη νέα δημοτική Αρχή που από τώρα θα πρέπει να αρχίσει τον σχετικό προγραμματισμό.

// Την αποχώρησή του από τη ΝΔ και την κατάθεση της κομματικής του ταυτότητας ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το σχέδιο της κυβέρνησης να μένουν ανοιχτά τα μαγαζιά 52 Κυριακές τον χρόνο. Όπως είπε, ο ίδιος θα εξακολουθήσει να ψηφίζει ΝΔ, ωστόσο δεν μπορεί να αποτελεί μέλος μιας παράταξης που πλήττει με τρόπο εξωφρενικό και βάναυσο τον εμπορικό κόσμο.

// Πριν κάποια χρόνια ο εφιάλτης για το Πέραμα και ολόκληρη τη νοτιοδυτική Αττική είχε… ονοματεπώνυμο: Καζάνια του θανάτου. Και φυσικά μιλάμε για τις δεξαμενές πετρελαίου της BP που τις χρησιμοποιούσαν ως αποθήκες για ολόκληρες δεκαετίες. Εδώ και 20 χρόνια, όμως, οι δεξαμενές έχουν αδειάσει, έχει γίνει εξαέρωση και έχουν δοθεί πιστοποιητικά μη επικινδυνότητας. Δεν παύουν, όμως, να υπάρχουν, να θυμίζουν το ζοφερό παρελθόν και ενδεχομένως να τρομάζουν όσους δεν γνωρίζουν ότι είναι ανενεργές. Ο νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος Περάματος Δημήτρης Θεοδωρολέας, μιλώντας στο Κανάλι 1, έκανε μία ενδιαφέρουσα πρόταση. Ότι θα μπορούσαν οι δεξαμενές αυτές να αξιοποιηθούν και ο χώρος να μεταβληθεί σε πάρκο ευρωπαϊκής κουλτούρας. Δηλαδή η κάθε δεξαμενή να «υιοθετηθεί» από μία πρεσβεία ευρωπαϊκής χώρας και να μεταβληθεί σε χώρο που θα προβάλλεται η κουλτούρα και ο πολιτισμός της με τη διοργάνωση events, διαφόρων εκδηλώσεων, εκθέσεων κ.λπ.

// Το μοντέλο της «έξυπνης πόλης» παρουσίασε στο συνέδριο του «Economist» ο νέος δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, τονίζοντας ότι μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος της αναβάθμισης της ζωής των κατοίκων και της αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησής τους. Κατά τον Γ. Μώραλη έξι είναι οι βασικές προτεραιότητες για μια δημοτική Αρχή: Η οικονομική ανάπτυξη με την εφαρμογή δομών στήριξης της τοπικής επιχειρηματικότητας, η ενίσχυση της κινητικότητας με έξυπνα μέσα μαζικής μεταφοράς, συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων και δίκτυο ποδηλατόδρομων, η προστασία του περιβάλλοντος με εναλλακτικές δράσεις, η ενσωμάτωση των πολιτών στις διαδικασίες και τη λήψη αποφάσεων, η βελτίωση της ποιότητας ζωής με τη χρήση νέων τεχνολογιών και η ενίσχυση της δράσης στήριξης της κοινωνίας.

Αυτό το μοντέλο, όπως είπε ο Γ. Μώραλης, θα επιχειρήσει να εφαρμόσει και στον Πειραιά. Όμως για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου καθοριστικό ρόλο θα παίξει το λιμάνι. «Γι’ αυτό πιστεύουμε και προτείνουμε», τόνισε, «αντί για μια εισπρακτικού χαρακτήρα πώληση του ΟΛΠ, να υιοθετηθεί μια ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης του Λιμένα, που θα στηρίζεται στην υιοθέτηση του ανταγωνιστικού μοντέλου παραχώρησης δραστηριοτήτων σε ιδιώτες μέσω πολυετών συμβάσεων».


Σχολιάστε εδώ