Το τουρκικό προξενείο δίνει 200 ευρώ στις οικογένειες για να στείλουν τα παιδιά τους στο μειονοτικό λύκειο!
Όταν ο προϊστάμενος επεσήμανε ότι αυτή είναι μια επιλογή που κάνουν οι ίδιοι οι μαθητές και οι γονείς τους και πως η συνήθης διαδικασία θα ακολουθηθεί όπως κάθε χρόνο, ο βουλευτής… του ελληνικού Κοινοβουλίου έβαλε τις φωνές…
Το περιστατικό είναι πέρα για πέρα αληθινό και πολύ πιθανόν να προκαλεί την οργή και την αγανάκτηση -τουλάχιστον σε όσους συνηθίζουν ακόμα να σκέφτονται και να λειτουργούν στο πλαίσιο της ελληνικής συντεταγμένης Πολιτείας.
Το προξενείο, βλέποντας την κατρακύλα που παίρνει το «μειονοτικό σχολείο» τα τελευταία χρόνια στη Θράκη, μια και τα ποσοστά των μειονοτικών μαθητών που επιλέγουν δημόσια σχολεία αυξάνονται προοδευτικά, προσπαθεί να την ανακόψει με… μπόνους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι οικογένειες που θα στείλουν τα παιδιά τους στο μειονοτικό λύκειο θα λάβουν 200 ευρώ (για κάθε παιδί). Παράλληλα, τους υπόσχεται πως με την αποφοίτηση των παιδιών τους θα έχουν… σίγουρη μια υποτροφία για ένα τουρκικό πανεπιστήμιο της αρεσκείας τους…
Αυτό δε το τελευταίο μπήκε πιλοτικά σε εφαρμογή από φέτος. Χαρακτηριστική είναι η αποχή από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις των μειονοτικών μαθητών, όχι βεβαίως των δημοσίων λυκείων, αλλά του ιεροσπουδαστηρίου και του μειονοτικού λυκείου Κομοτηνής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από τους 180 μαθητές του ιεροσπουδαστηρίου και του μειονοτικού λυκείου που δήλωσαν συμμετοχή στις εξετάσεις, συνολικά 41 από το πρώτο και 45 από το δεύτερο ήταν απόντες…
Ο πακτωλός χρημάτων που διαχειρίζεται το τουρκικό προξενείο για την ανθελληνική προπαγάνδα στη Θράκη φαίνεται πως έχει αυξηθεί… κατά τι με αυτό το μέτρο. Την τελευταία δεκαετία είναι εμφανές ότι οι μαθητές της μειονότητας, σε όλες τις βαθμίδες, επιλέγουν δημόσια σχολεία και όχι μειονοτικά. Σε ό,τι αφορά δε τους μαθητές Λυκείου, όλο και περισσότεροι στρέφονται στα δημόσια ΓΕΛ και στην τεχνική εκπαίδευση (ΤΕΕ).
Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία δεκαετία έχει αυξηθεί το ποσοστό των μειονοτικών μαθητών που συνεχίζουν τη φοίτησή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με παράλληλη αύξηση της προτίμησής τους στη δημόσια εκπαίδευση. Να σημειωθεί ότι το 1990, 49 μαθητές σε Ροδόπη και Ξάνθη είχαν επιλέξει δημόσιο λύκειο, 55 μειονοτικό και 127 τεχνικό λύκειο. Δέκα χρόνια μετά, 1098 μαθητές σε Ροδόπη και Ξάνθη κατευθύνθηκαν σε δημόσιο γενικό λύκειο, 1061 σε δημόσιο τεχνικό λύκειο και μόλις 443 σε μειονοτικό σχολείο.
Ο νόμος των ιεροδιδασκάλων μπορεί να αποτελέσει την «ταφόπλακα» για τα μειονοτικά σχολεία, τα οποία ουσιαστικά αποτελούν τις «σφηκοφωλιές» της τουρκικής προπαγάνδας, δίνοντας από πολύ μικρή ηλικία μέχρι και την ενηλικίωση τις «σωστές κατευθύνσεις»…
Ο Χατζηοσμάν, και ως «ντίλερ της τουρκικής εκπαίδευσης» -έχουμε αναφερθεί στα δεκάδες ταξίδια του «βουλευτή» στη γείτονα και στις επαφές του (εκτός των άλλων) με εκπροσώπους των τουρκικών πανεπιστημίων-, ανέλαβε να κάνει τον «νταή» (είναι και βουλευτής και έχει ασυλία) σε έναν λειτουργό της ελληνικής Πολιτείας, μια και ο τούρκος πρόξενος δεν μπορεί (ακόμα)…
Απέδειξε περίτρανα πως αυτός και οι όμοιοί του αντιλαμβάνονται τη μειονότητα στη Θράκη ως μια άβουλη μάζα που χορεύει σύμφωνα με τον σκοπό που βαράει η τουρκική προπαγάνδα διαμέσου του τουρκικού προξενείου. Τι άλλο μπορεί να σημαίνει αυτή η άθλια «πρωτοβουλία» του, η οποία υπαγορεύθηκε από την οδό Ιώνων, χωρίς φυσικά να γίνει κάποιου είδους… διαβούλευση με τη μειονότητα. Είπαμε, αυτή θα πρέπει να χορεύει βάσει του σκοπού…
Ο ανεξέλεγκτος πλέον Χατζηοσμάν θα έπρεπε (αν μη τι άλλο) να μαζευτεί. Από ποιον; Προφανώς από τον αρχηγό του Ευ. Βενιζέλο, που τυχαίνει να εκτελεί και χρέη υπουργού Εξωτερικών.
Πέραν αυτού, όμως, το μείζον ζήτημα (όταν οι λέξεις χάνουν το νόημά τους) είναι πώς θα αντιδράσει η ελληνική Πολιτεία απέναντι σε αυτή τη νέα ωμή, προκλητική ανθελληνική ενέργεια του τουρκικού προξενείου και των «πρωτοπαλίκαρών» του…