ΚΑΠΙΤΑ-ΛΗΣΤΗΣ
Οι συγκρούσεις για την υπόθεση Στεφανάδη αποτελούν ένα καλό δείγμα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει, ενώ και στην περίπτωση της Σαββαΐδου η συνεργασία δεν ήταν καλή. Άλλωστε, και τα πρώτα βήματα της θητείας του κ. Χαρδούβελη, με το ξήλωμα όλων των ανθρώπων του πρώην υπουργού, έστειλαν μηνύματα που δεν ήταν αυτό που περίμεναν, ότι θα ήταν του χεριού τους.
• Μια ερώτηση αν έκαναν στους πρώην συνεργάτες του κ. Χαρδούβελη για την περίοδο της Eurobank, και συγκεκριμένα όταν συζητιόταν η συγχώνευση με την Εθνική, θα γνώριζαν τι θα ακολουθήσει. Ο Νίκος Καραμούζης, πάντως, γνωρίζει πολλά.
• Μορατόριουμ φαίνεται να υπάρχει μεταξύ Δένδια και Γιακουμάτου, από τον φόβο μη βυθιστούν και οι δύο στη Β΄ Αθήνας. Ο Μάκης Γιακουμάτος έριξε τους τόνους, απόδειξη το ότι παρουσιάζεται πιο συγκρατημένος στα πάνελ.
• Την ίδια στιγμή, καχυποψία υπάρχει για τον Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο από τα γαλάζια υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, που δεν ήθελαν στα πόδια τους τον αρκά πολιτικό. Πάντως, την πρώτη μάχη για το ΕΣΠΑ την κέρδισε. Και αυτό έχει πολλά μηνύματα…
• Η πρώτη δημόσια παρέμβαση του Κωστή Χατζηδάκη μετά τον ανασχηματισμό θα γίνει την Τρίτη 8 Ιουλίου σε εκδήλωση που διοργανώνει «Το Δίκτυο» της Άννας Διαμαντοπούλου για τη διαχείριση του ελληνικού χρέους. Θα συμμετάσχουν, εκτός από την Άννα Διαμαντοπούλου, ο Γιάννης Δραγασάκης, ο Φίλιππος Σαχινίδης και ο Πάνος Τσακλόγλου. Μαθαίνουμε, μάλιστα, πως οι επαφές της ΝΔ με τη Διαμαντοπούλου έχουν πυκνώσει τελευταία, στο πλαίσιο της διεύρυνσης της παράταξης στο αστικό κέντρο.
• Να σημειώσουμε ότι ο Κωστής Χατζηδάκης διαχειρίστηκε με αξιοπρέπεια την έξοδό του από την κυβέρνηση, απέφυγε τις δηλώσεις και τις διαρροές και περιορίστηκε στο να στείλει έναν απολογισμό του έργου του στους βουλευτές και στους ψηφοφόρους του. Και, ως γνωστόν, τα γραπτά δεν αμφισβητούνται…
• Η «Κοινωνία της Πληροφορίας» κήρυξε άγονο τον διεθνή ανοικτό διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου του έργου «Δημιουργία Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης». Αντικείμενο του έργου ήταν οι εργασίες ψηφιοποίησης, ανάπτυξης ψηφιακών διαδικτυακών και πολυμεσικών εφαρμογών και εγκατάστασης τεχνολογικών συστημάτων, που στόχο έχουν την ανάδειξη των εκθεμάτων του Μουσείου και του συνόλου των ευρημάτων που προέρχονται από την Ακρόπολη. Ο προϋπολογισμός ανερχόταν σε 1.361.874 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, χωρίς δικαίωμα προαίρεσης, και σε 2.315.185, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, με δικαίωμα προαίρεσης.
• O Δήμος Αθηναίων, και συγκεκριμένα η Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων ΟΤΑ (ΔΑΕΜ), ενημέρωσε πως ο διαγωνισμός με τίτλο «Έξυπνο Κέντρο Επιχειρήσεων Δήμου Αθηναίων» έχει νέα καταληκτική ημερομηνία την 11η Ιουλίου, δηλαδή μέσα στο κατακαλόκαιρο. Βασικό αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η δημιουργία ενός έξυπνου Κέντρου Επιχειρήσεων, που θα λαμβάνει πληροφορίες από διάφορες πηγές και κανάλια, θα τις επεξεργάζεται και θα τις προωθεί προς διαχείριση και αντιμετώπιση στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου, ενημερώνοντας όπου απαιτείται τους πολίτες για την εξέλιξη των εργασιών ή και την επιτυχή αντιμετώπιση προβλημάτων. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 4.300.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Για ποιον λόγο, άραγε, ένας τόσο σημαντικός διαγωνισμός θάβεται μέσα στη θερινή ραστώνη; Μήπως αυτό εξυπηρετεί κάποιον ή κάποιους;
Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
• Πρόστιμα που υπερβαίνουν τα 40 εκατ. ευρώ «μοίρασε» η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε επιχειρήσεις του χώρου της πτηνοτροφίας, κρίνοντας πως εφάρμοζαν πρακτικές καρτέλ. Οι ελληνικές οικογενειακές αυτές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το δίλημμα ή να κλείσουν ή να απολύσουν χιλιάδες εργαζομένους. Την ίδια στιγμή, πάντως, η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν φαίνεται το ίδιο σκληρή με το καρτέλ των κατασκευαστών, «λιβανίζοντας» εδώ και ενάμιση χρόνο την περίφημη υπόθεσή τους, όπως και την υπόθεση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Βλέπετε, για τους μεγαλοεργολάβους και τις πολυεθνικές υπάρχει άλλη… ζυγαριά…
• Ο Όμιλος Σαράντη ολοκλήρωσε την εξαγορά της τσεχικής εταιρείας καλλυντικών σημάτων Astrid SRO. Στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσης της γεωγραφικής του παρουσίας στην περιοχή δραστηριοποίησής του και του περαιτέρω εμπλουτισμού του προϊοντικού χαρτοφυλακίου του, ο Όμιλος Σαράντη προέβη στην υπογραφή συμβολαίου για την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Astrid SRO. Η εταιρεία έχει μακρά ιστορία στην αγορά των καλλυντικών (ιδρύθηκε το 1847), με προϊόντα που παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα αναγνωρισιμότητας και ισχυρά μερίδια αγοράς, ιδίως στις υποκατηγορίες φροντίδας χειλιών, φροντίδας ποδιών και αντιηλιακής προστασίας. Τα προϊόντα της Astrid διανέμονται στην Τσεχία και στη Σλοβακία αποκλειστικά από την εταιρεία Henkel. Οι πωλήσεις της Astrid στην Τσεχία και στη Σλοβακία κατά το 2013 ανήλθαν σε περίπου 7 εκατ. ευρώ.
• Η εγχώρια αγορά παραγωγής και τυποποίησης ελαιόλαδου εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat ΑΕ. Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectoral Studies Analyst, η εγχώρια κατανάλωση ελαιόλαδου τα τελευταία χρόνια δείχνει πτωτική πορεία, καθώς ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε περικοπή δαπανών, ακόμα και για βασικά είδη διατροφής. Η κατανάλωση την περίοδο 2012-2013 σταθεροποιήθηκε στους 200.000 τόνους, όμως προβλέπεται περαιτέρω κάμψη. Η μείωση οφείλεται κυρίως στα επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν σε μεγάλο βαθμό χύμα ελαιόλαδο, που είναι και πιο φθηνό. Όμως, η κατανάλωση ελαιόλαδου ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται διαρκώς λόγω της χαμηλότερης τιμολόγησής του, με συνέπεια οι τυποποιητές επώνυμων κωδικών να υφίστανται έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις.