Μπλόκο στην πώληση του ΟΛΠ

Η… φοβέρα δεν ήταν άλλη από τον γενικό ξεσηκωμό όλων των δήμων της ευρύτερης περιοχής, των Επιμελητηρίων, των Εμπορικών Συλλόγων, όλου του εφοπλιστικού και ναυτιλιακού κόσμου και του κόσμου της κρουαζιέρας (οι εκπρόσωποί τους μιλούν για εθνικό έγκλημα), του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά και των Συνδικάτων.

Η θέση όλων είναι: Όχι στην πώληση του πρώτου λιμανιού της χώρας, ναι στην παραχώρηση τμημάτων του σε πολλές εταιρείες, που ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Θέση που από την αρχή έχει υιοθετήσει και η διοίκηση του ΟΛΠ, πρόεδρος του οποίου είναι ο Γιώργος Ανωμερίτης, που από την πρώτη στιγμή είχε μεταφέρει τις αντιρρήσεις του, με τεκμηριωμένα στοιχεία, στην κυβέρνηση και σε όλα τα κόμματα. Η άτακτη υποχώρηση της κυβέρνησης από τους σχεδιασμούς της οφείλεται στα… μηνύματα από νομικούς και δικαστικούς κύκλους ότι δεν πρόκειται να περάσει η πώληση του 67% του ΟΛΠ από το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο θα δικαιώσει τις προσφυγές που ήδη έχουν κατατεθεί από τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά, τα Επιμελητήρια και άλλους φορείς.

Αντίθετοι είναι και οι περισσότεροι υπουργοί, που έχουν συνειδητοποιήσει ότι το θέμα δεν είναι μόνο νομικό αλλά και πολιτικό. Φαίνεται, όμως, ότι και η άλλη πλευρά, που γνωρίζει τις διαστάσεις που έχουν πάρει οι αντιδράσεις, έχει κάμει πίσω και δεν επιμένει στην αγορά του 67%.

Αυτήν την αίσθηση αποκόμισαν στελέχη του ΟΛΠ διαβάζοντας το άρθρο του πρωθυπουργού της Κίνας στην «Καθημερινή» την περασμένη Κυριακή, όπου έλεγε ότι θα κάνουμε τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι του είδους στη Μεσόγειο, φράση που θεωρούν ότι εννοεί τον Γ’ προβλήτα, ο οποίος επεκτείνεται και θα είναι ο μεγαλύτερος Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ), με την επένδυση να είναι της τάξεως των 230.000.000 ευρώ.

Πιο αναλυτικά, ο πρώτος λόγος που έπαιξε ρόλο στην αλλαγή γραμμής της κυβέρνησης είναι ότι:

• Για να ισχύσει το… πωλητήριο, εκτός από την έγκρισή του από το Ελεγκτικό Συνέδριο χρειάζεται και το ok της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το «ναι» της Βουλής. Και, απ’ ό,τι γνωρίζουμε, δεν πρόκειται να περάσει ούτε από το ΕΣ ούτε από την ΕΕ, πάγια θέση της οποίας είναι μόνο η παραχώρηση, και μάλιστα σε πολλούς και όχι σε έναν, όπως απαιτεί η Cosco, αλλά ούτε και από τη Βουλή.

Υπάρχει, όμως, και ένας δεύτερος λόγος που θα μπλοκάρει ακόμη και δυναμικά (και ο νοών νοείτω…) την παράδοση του πρώτου λιμανιού της χώρας στους Κινέζους:

• Είναι το νέο περιβάλλον που πρόεκυψε από τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές. Η Περιφέρεια Αττικής πέρασε στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και οι δήμοι της… καυτής περιοχής, Πειραιά, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Περάματος, και Σαλαμίνας, είναι όλοι εναντίον της πώλησης και συζητούν μόνο παραχώρηση, όχι όμως σε έναν.

Επιπλέον, το Συμβούλιο της Επικρατείας -όπως γράφουμε και παραπάνω- δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στο εκατομμύριο να εγκρίνει τέτοια σύμβαση παράδοσης του ΟΛΠ ιδιοκτησιακά, γιατί περιλαμβάνει κοινόχρηστους χώρους, παραλία και αιγιαλό.

Μόνο η Cosco…

Να σημειώσουμε ότι στην πρόσκληση που δημοσιεύθηκε για εκδήλωση ενδιαφέροντος δεν υπήρξε καμία άλλη δεσμευτική προσφορά εκτός από των Κινέζων. Κανένα από τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης, το Αμβούργο ή το Ρότερνταμ, δεν ενδιαφέρθηκε ούτε και κάποιο από την Αμερική. Αυτοί που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, χωρίς καμία δέσμευση όμως, ήταν ξένα funds και κάποιες κερδοσκοπικές εταιρείες. Την ίδια ακριβώς αντιμετώπιση έχει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που και σε αυτό έχουν κρεμάσει πωλητήριο… Σύμφωνα με καλές πηγές, το ποσό στο οποίο η κυβέρνηση έχει κοστολογήσει το 67% είναι γύρω στα 350.000.000 ευρώ, τη στιγμή που οι αποδόσεις από τη λειτουργία του Γ΄ προβλήτα θα είναι της τάξεως του ενός δισ. ευρώ!


Σχολιάστε εδώ