Μια τρύπα στο νερό θα είναι η μείωση του φόρου του πετρελαίου θέρμανσης κατά 20%

Μέχρι το 2010, όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις διατηρούσαν τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης σε 2,1 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο, ώστε οι πολίτες να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες τους για θέρμανση. Το 2011 αυξήθηκε σε 6 λεπτά του ευρώ, ενώ τον Οκτώβριο του 2012 εξισώθηκε με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης, στα 33 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο (!), με αποτέλεσμα η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης να απογειωθεί στα 1.250 ευρώ ο τόνος, ενώ η κατανάλωση το 2013 έπεσε κατά 74% σε σχέση με το 2009.

Περισσότεροι από 2.000.000 Έλληνες δεν μπόρεσαν να αγοράσουν πετρέλαιο! Εάν ισχύσει η πρόταση που ακούγεται για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης κατά 20%, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα μειωθεί κατά 80 ευρώ τον τόνο περίπου. Δηλαδή, αντί για 1.250 ευρώ, 1.170 ευρώ. Ούτε αυτό, όμως, είναι λύση. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να επανέλθει ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα επίπεδα του 2009 (2,1 λεπτά του ευρώ), κάτι που θα οδηγήσει σε μείωση της τιμής κάτω από τα 800 ευρώ / τόνο. Έτσι, και η κατανάλωση θα αυξηθεί και το Δημόσιο θα εισπράξει περισσότερα έσοδα και δεν θα χρειάζεται να καταβάλλει 350 εκατομμύρια ευρώ για επίδομα θέρμανσης.

Ελπίζουμε η κυβέρνηση να αντιληφθεί το νέο φιάσκο στο οποίο οδηγείται. Το ίδιο είχαμε επισημάνει και με τις δόσεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στην Εφορία και στα ασφαλιστικά ταμεία. Φωνάζαμε ότι οι 13 και οι 36 δόσεις δεν δίνουν λύση στο πρόβλημα και ότι πρέπει να πάνε στις 100.

Και δεν ακουστήκαμε. Μακάρι να ακουστούμε τώρα.

Μια σωστή πρόταση

Σχετικά με το θέμα αυτό, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής και πρώην υπουργός Ανάπτυξης, κ. Δημ. Σιούφας, σε πρότασή του υποστηρίζει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να θεσπίσει, για περιόδους απότομων διακυμάνσεων της τιμής του πετρελαίου, έναν αυτόματο μηχανισμό σταθεροποίησης των εσόδων που προκύπτουν από τη φορολογία πετρελαϊκών προϊόντων (πετρέλαιο θέρμανσης, πετρέλαιο κίνησης, βενζίνη, φυσικό αέριο κ.λπ.). Δηλαδή, όταν η διεθνής τιμή του πετρελαίου θα αυξάνεται πέρα από κάποιο όριο, οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μπορούν δυνητικά να μειώνουν κλιμακωτά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα πετρελαιοειδή, συγκρατώντας τις τιμές τους και αποτρέποντας κερδοσκοπικές τάσεις στην αγορά.


Σχολιάστε εδώ