Απομονωμένη η Λήμνος
Όπως καταγγέλλει ο αντιδήμαρχος Λήμνου Παναγιώτης Τσανταρλιώτης, την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση του νησιού έχει αναλάβει από το 2010 η ΝΕΛ με δύο επιδοτούμενες συμβάσεις που προβλέπουν τρία δρομολόγια την εβδομάδα από Πειραιά για Ικαρία-Σάμο-Χίο-Λέσβο-Λήμνο-Καβάλα ή Θεσσαλονίκη με το πλοίο «Θεόφιλος» και τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα με το πλοίο «Ταξιάρχης» από Λαύριο για Αγ. Ευστράτιο-Λήμνο-Καβάλα, τα οποία εκτελούνται πλημμελώς με αστείες δικαιολογίες, που αφορούν καθυστέρηση του ανεφοδιασμού των πλοίων με καύσιμα, απεργίες των πληρωμάτων κ.λπ. Πολλές φορές, επίσης, σύμφωνα με τον κ. Τσανταρλιώτη, τα πλοία… ξεχνάνε να φτάσουν, καθώς κινούνται με οικονομική ταχύτητα ή έχουν κάποια μηχανική βλάβη που δεν τους επιτρέπει να αναπτύξουν ταχύτητα. Αυτές τις μέρες δε, το ένα εκ των δύο πλοίων, ο «Ταξιάρχης», δεν εκτελεί δρομολόγιο γιατί κάνει εργασίες δεξαμενισμού και συντήρησης, παρότι δεν έχει πλέον άλλες μέρες για ανεκτέλεστα δρομολόγια αφού τις έχει εξαντλήσει από τον χειμώνα! Επειδή το θέμα είναι εξαιρετικά κρίσιμο και δεν μπορεί να περιμένει, καθώς το καλοκαίρι περνά, οι αρμόδιοι του ΥΕΝ πρέπει να κατανοήσουν την αγωνία αλλά και την οργή των κατοίκων της Λήμνου και να δώσουν λύση. Αν και πολύ φοβόμαστε πως σε λίγο όλα τα νησιά του Αιγαίου θα είναι σαν τη Λήμνο!
Να σημειώσουμε ότι κύκλοι της ΝΕΛ, που έχουν γίνει κοινωνοί των καταγγελιών του αντιδημάρχου, τόνιζαν πως για τα ανεκτέλεστα δρομολόγια δεν φταίει η εταιρεία, αλλά το υπουργείο, αφού τους δίνει τις επιδοτήσεις για τις γραμμές με εξάμηνη, τουλάχιστον, καθυστέρηση, ενώ οι εταιρείες πετρελαίων για να βάλουν καύσιμα στα πλοία απαιτούν να πληρωθούν άμεσα αλλιώς δεν τα εφοδιάζουν.
Γιʼ αυτό το καλοκαίρι που έχουν χρήματα οι εταιρείες λόγω της κίνησης, δεν υπάρχουν ανεκτέλεστα δρομολόγια, αλλά τον χειμώνα που περιμένουν να… επιβιώσουν από τις επιδοτήσεις, πολλές φορές δεν έχουν να πληρώσουν το πετρέλαιο και τα πλοία τους δεν μπορούν να λειτουργήσουν.