Ροδοπέταλα κι αγκάθια στον δρόμο του Γ. Μώραλη

Επαφές έχει και με τον διευθυντή της Οικονομικής Υπηρεσίας κ. Διαθεσόπουλο για να έχει ξεκάθαρη άποψη για το πού βρίσκεται οικονομικά ο δήμος.

Ανεξάρτητα, πάντως, με την κατάσταση που θα παραλάβει ο Γ. Μώραλης, ο Πειραιάς δεν θα είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Γιατί η πόλη –παρά το σημαντικό έργο που πραγματοποίησε ο Β. Μιχαλολιάκος– έχει ακόμα πολλά ανοικτά θέματα. Που δεν αφορούν υποχρεωτικά νέα έργα, αλλά την ολοκλήρωση εκείνων που έχουν ξεκινήσει και εκείνων που έχουν δρομολογηθεί. Ο νέος δήμαρχος έχει ένα εξαιρετικό «μπόνους» που θα τον… ανεβάσει αρκετά και μάλιστα στη μέση της θητείας του. Αυτό δεν είναι άλλο από το Μετρό, το οποίο το 2017 θα αρχίσει να λειτουργεί και στον Πειραιά. Η έλευση του Μετρό θα σηματοδοτήσει μια νέα πραγματικότητα για την πόλη. Ένα άλλο θέμα που θα διαχειριστεί ο Γ. Μώραλης, το οποίο αν το αξιοποιήσει σωστά μπορεί να «βγει» υπέρ του. Είναι το τραμ, το οποίο έχει ήδη δημιουργήσει αντιδράσεις στην πόλη, αλλά ο ερχομός του είναι δεδομένος.

Η συνέχεια θα εξαρτηθεί αποκλειστικά από τους χειρισμούς που θα κάνει ο Γ. Μώραλης. Γιατί πλέον τα… κουκιά είναι μετρημένα. Δηλαδή:

• Στο Ε΄ Διαμέρισμα βρίσκεται σε εξέλιξη το μεγάλο έργο της εγκατάστασης αποχετευτικού δικτύου, που θα πρέπει να τελειώσει στην ώρα του, γιατί αποτελεί θέμα αιχμής για τους κατοίκους.

• Υπάρχει η απόφαση του πρώην –πλέον– υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου για ίδρυση αθλητικού σχολείου στον Πειραιά, το οποίο πρέπει να υλοποιηθεί γιατί θα είναι κάτι ξεχωριστό και θα αναδείξει την πόλη, αφού σε όλη την Ελλάδα θα λειτουργήσουν μόνο δύο τέτοια σχολεία, ένα στον Πειραιά κι ένα στη Θεσσαλονίκη.

• Έχει δρομολογηθεί η πραγματοποίηση δύο μεγάλων έργων υπερτοπικού χαρακτήρα. Το ένα αφορά στην υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι και το άλλο στην υπογειοποίηση της Ομηρίδου Σκυλίτση. Και τα δύο έργα είναι ώριμα και απομένει η εξεύρεση πόρων.

• Έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ της αναμόρφωσης του παραλιακού μετώπου του λιμανιού καθώς και η δημιουργία ποδηλατόδρομου από τον Άγ. Διονύσιο μέχρι τη Λεύκα, και είναι απαραίτητο να «τρέξουν» γρήγορα γιατί θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας.

• Η νέα Δημοτική Αρχή έχει νʼ αντιμετωπίσει την πρόκληση του Στρατοπέδου Σακελλίωνα, το οποίο παραχωρήθηκε πρόσφατα στον δήμο. Ο χώρος πρέπει νʼ αξιοποιηθεί άμεσα για αθλητικές εγκαταστάσεις.

• Υπάρχει και το θέμα των Δικαστηρίων το οποίο ήδη εξετάζει ο νέος δήμαρχος, προκειμένου να βρεθεί λύση με την αξιοποίηση του κτιρίου της Ραλλείου απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο.

Από εκεί και πέρα, αν υλοποιήσει κι αυτά που υποσχέθηκε προεκλογικά (κατεδάφιση Πύργου, δημιουργία κλειστού κολυμβητηρίου, ίδρυση σκοπευτηρίου κ.λπ.) θα έχει κάνει την υπέρβαση. Διάθεση δείχνει πως έχει, όρεξη υπάρχει και από πίσω υπάρχει ο Μαρινάκης, που έχει βάλει στοίχημα με τον εαυτό του να γράψει… Ιστορία στον Πειραιά, όπως κάνει και με τον Ολυμπιακό, οπότε όλα δείχνουν πως οι προϋποθέσεις υπάρχουν.

Τα οικονομικά

Ένα θέμα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο νέος δήμαρχος, είναι το οικονομικό. Ο δήμος μπορεί να είναι νοικοκυρεμένος, να έχει απομακρυνθεί εδώ και δύο χρόνια από το «κόκκινο» αλλά ο κίνδυνος να… ξανακυλήσει είναι ορατός. Γιατί οι πόροι είναι ελάχιστοι και μειώνονται διαρκώς, οι δε ανάγκες μεγαλώνουν. Έχει δεσμευθεί να μειώσει τα δημοτικά τέλη και τα τέλη που πληρώνουν οι καταστηματάρχες για τραπεζοκαθίσματα, μουσική, κ.λπ. Όπως έχει δηλώσει κατʼ επανάληψη ο κ. Μώραλης θα είναι δίπλα στον δημότη και θα τον βοηθάει, αγνοώντας ακόμα και τον νόμο σε περίπτωση που του επιβάλει να πάρει ακραία μέτρα. Έχει πει ότι δεν θα χρεώσει στους δημότες τα έργα της αποχέτευσης, όπως γινόταν μέχρι τώρα και δεν θα διεκδικεί τέλη υπεραξίας από τους κατοίκους των περιοχών που λόγω των έργων αναβαθμίζονται. Αυτό σημαίνει πως θα υπάρξει μείωση των εσόδων. Αυτά τα κενά θα πρέπει να βρει τρόπους να τα καλύψει με έσοδα από αλλού.


Σχολιάστε εδώ