Να εκσυγχρονιστεί η εκλογική διαδικασία
Έτσι ορίζεται ότι οι εκλογές γίνονται από εφορευτικές επιτροπές στις οποίες προεδρεύουν δικαστικοί αντιπρόσωποι και ορίζονται οι κανόνες διεξαγωγής της ψηφοφορίας, ενώ το σύνολο της διαδικασίας δείχνει ότι η χώρα μας βρίσκεται πολύ πίσω σ’ αυτό τον τομέα κι αν οι πολίτες έβλεπαν το σάκο με το εκλογικό υλικό που παραλαμβάνει ο δικαστικός αντιπρόσωπος θα καταλάβαιναν τι εννοώ.
Απορώ γιατί στο αρμόδιο υπουργείο δεν έκατσε κάποιος να ασχοληθεί συστηματικά μ’ αυτό το θέμα και μελετώντας τον τρόπο διεξαγωγής των εκλογών στο εξωτερικό, ακόμα και σε γειτονικές μας χώρες, αλλά αξιοποιώντας και την εμπειρία των δικηγόρων ως δικαστικών αντιπροσώπων, να κάνει κάποιες βελτιώσεις που θα απλοποιήσουν τουλάχιστον τη διαδικασία. Θα έπρεπε να παραδειγματισθούν από το γεγονός ότι σε πολλές χώρες του εξωτερικού οι εκλογές γίνονται εργάσιμη ημέρα και μάλιστα χωρίς να παρακωλύεται η λειτουργία δημόσιων υπηρεσιών. Στη χώρα μας κάθε φορά κλείνουν τα δικαστήρια για αρκετές μέρες (πουθενά στον κόσμο δεν γίνεται αυτό) ενώ η διεξαγωγή των εκλογών αποτελεί ευκαιρία συνδικαλιστικής διεκδίκησης εκλογικού επιδόματος κι από κατηγορίες εργαζομένων που δεν έχουν καμία σχέση με τις εκλογές, ή εμπλοκής σε αυτές και αναρμοδίων προσώπων μόνο και μόνο για είσπραξη της σχετικής αποζημίωσης. Έτσι, ενώ αναφέρει η νομοθεσία ότι οι δικαστικοί αντιπρόσωποι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις ανακριτικού υπαλλήλου, δηλαδή πρέπει να έχουν τουλάχιστον νομικές γνώσεις που τις έχουν οι δικαστές και οι δικηγόροι, διορίζονται δικαστικοί αντιπρόσωποι και κάποιοι υπάλληλοι που δεν έχουν αυτές τις προϋποθέσεις.
Η Ελληνική Πολιτεία πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η εποχή με τα βουλοκέρια, τα καρμπόν και τις σακοράφες έχει περάσει και επιβάλλεται πλέον εκτεταμένη χρήση της πληροφορικής στη σχετική διαδικασία. Είναι αδιανόητο να χρειάζονται 10-15 μέρες για να εκδοθούν αποτελέσματα σχετικά με το ποιοι έχουν εκλεγεί ως δημοτικοί η περιφερειακοί σύμβουλοι ενώ στο εξωτερικό αυτό γίνεται γνωστό την επόμενη μέρα… Μπορεί ακόμη να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των εφορευτικών επιτροπών αλλά και να εξαλειφθεί ο κίνδυνος λαθών αν απλουστευθεί η διαδικασία, αν π.χ. δίνονται προεκτυπωμένα τα βιβλία πράξεων εφορευτικής επιτροπής με τα ονόματα υποψηφίων κ.λπ.
Τέλος επισημαίνουμε ότι καλό θα ήταν να προβλέπεται και μια -συμβολική έστω- αποζημίωση για τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών που ταλαιπωρούνται για πολλές ώρες (στις πρόσφατες εκλογές χρειάστηκε να εργασθούν συνεχόμενα επί 20 ώρες) -χωρίς αυτό να αλλοιώνει τον λειτουργηματικό χαρακτήρα των καθηκόντων- γιατί σήμερα υπάρχει απροθυμία προσέλευσης των μελών εφορευτικών επιτροπών και πολλές φορές ο δικαστικός αντιπρόσωπος κάνει τις εκλογές μόνος του ή με την άτυπη βοήθεια των αντιπροσώπων των κομμάτων.