Προεκλογικών ψευδολογιών συνέχεια…

Μεσοπρόθεσμα Προγράμματα:

Μεγάλη «εφεύρεση» με τη συνεργασία «τρόικας» και ελληνικής κυβέρνησης είναι και τα περιβόητα «Μεσοπρόθεσμα προγράμματα» τα οποία θέτουν στόχους που για να επιτευχθούν απαιτείται η λήψη διαφόρων μέτρων. Στην ουσία δηλαδή αποτελούν την πηγή από την οποία αναβλύζουν τα νέα μέτρα σε βάρος του λαού. Το νέο «Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2014-2018» θέτει διάφορους στόχους που στην ουσία μεταφράζονται στη λήψη νέων μέτρων. Το Μεσοπρόθεσμο αυτό κατετέθη την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή, και ως συνήθως θα ψηφιστεί από την πάντα αόμματη κυβερνητική πλειοψηφία. Κατά την κατάθεσή του στη Βουλή η κυβέρνηση, διά του υπουργού των Οικονομικών, διαβεβαίωσε τον ελληνικό λαό ότι δεν θα υπάρξουν νέα μέτρα. Η αντιμνημονιακή όμως αντιπολίτευση, και κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ, κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι με το Μεσοπρόθεσμο θα υπάρξουν και νέα μέτρα, όπως μείωση μισθών και συντάξεων, απολύσεις υπαλλήλων και άλλα. Και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εξαπέλυσε τις γνωστές του ύβρεις. Ένα σημείο μόνο θα θέλαμε εμείς να αναλύσουμε από το «Μεσοπρόθεσμο» τι σημαίνει «ρήτρα μηδενικού ελλείμματος των ασφαλιστικών ταμείων». Όπως είναι γνωστό οι ασφαλιστικές εισφορές μειώνονται κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες από την 1η Ιουλίου του 2014. Αυτό σημαίνει ότι τα ασφαλιστικά ταμεία παροχής κύριας σύνταξης θα έχουν απώλεια πόρων μέχρι και το 2018 ύψους 974 εκατ. ευρώ. Και για να καλυφθεί αυτή η απώλεια θα υπάρξουν αλλαγές στις ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις αλλά και στις μελλοντικές. Και την λεπτομερειακή μεθόδευση για τις αλλαγές στην κυρία σύνταξη θα τις συμπεριλάβει το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό σύστημα, το οποίο θα το δούμε μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο. Όταν πλέον οι εκλογές θα έχουν διεξαχθεί.

Και τώρα ερχόμαστε στις επικουρικές συντάξεις από τις οποίες, όπως είναι γνωστό, έχουν απλά απομείνει ορισμένα υπολείμματα από τα συνεχή «κουρέματα». Τα ασφαλιστικά ταμεία που χορηγούν τις επικουρικές συντάξεις είναι υποχρεωμένα να εφαρμόσουν τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα. Από την εφαρμογή της ρήτρας αυτής θα πρέπει τα ταμεία να εξοικονομήσουν λόγω του ελλείμματος 464 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση μετά από πιέσεις της «τρόικας» κατήργησε τους υπέρ τρίτων φόρους. Από το προϊόν των φόρων αυτών, 115 εκατ. ευρώ ήταν πόροι των ασφαλιστικών ταμείων που χορηγούν επικουρικές συντάξεις. Επομένως τα ταμεία αυτά είναι υποχρεωμένα τώρα να καλύψουν το έλλειμμα των 464 εκατ. ευρώ και των 115 εκατ. ευρώ, για να φτάσουν στη ρήτρα του μηδενικού ελλείμματος. Οι επικουρικές συντάξεις λοιπόν από την 1η Ιουλίου 2014 θα πρέπει να μειώνονται για να εξαφανιστούν τα ελλείμματα. Πάντως είναι μεγάλο πρόβλημα γιατί θα πρέπει το νέο «κούρεμα» των επικουρικών συντάξεων να αποδώσει 580 εκατ. ευρώ. Οι πρώτες περικοπές λοιπόν του Ιουλίου μπορεί να είναι ηπιότερες, ενώ βασικά βαδίζουμε σε κατάργηση των επικουρικών. Και όμως η κυβέρνηση ξεχνάει ότι η οικονομία στηρίζεται κυρίως στις συντάξεις. Οι συνταξιούχοι είναι εκείνοι που κρατάνε όρθιους τους άνεργους, και συντηρούν οικογένειες με αυτά τα λίγα που παίρνουν. Η μεσαία τάξη σήμερα, που τόσο υποφέρει και τείνει να διαλυθεί, έχει στήριγμα τη σύνταξη του παππού και της γιαγιάς.

Επενδύσεις και ανάπτυξη

Μέσα στα συνεχή ψέματα που σερβίρει η κυβέρνηση καθημερινά πρέπει να συγκαταλεχθεί και η ανακοίνωση ότι το τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου της φετινής χρονιάς, έχουμε εισροές ξένων επενδυτικών κεφαλαίων ύψους 15 δισ. ευρώ, γεγονός που αποδεικνύει, κατά τους ισχυρισμούς των κυβερνητικών αξιωματούχων, την εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Αν ρίξουμε μια ματιά στον σκοπό για τον οποίο ήρθαν αυτά τα λεφτά στη χώρα μας θα δούμε ότι 10 δισ. ευρώ διατέθηκαν για τις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου των ελληνικών τραπεζών, 2,3 δισ. ευρώ διατέθηκαν για την αγορά μετοχών εισηγμένων στο χρηματιστήριο Αθηνών και 2,6 δισ. τοποθετήθηκαν σε ομολογιακές εκδόσεις μεγάλων ελληνικών εταιρειών. Όλα αυτά σημαίνουν ότι αυτά τα κεφάλαια δεν ήρθαν στη χώρα μας για να παραμείνουν και να βοηθήσουν στην αναπτυξιακή μας προσπάθεια. Αυτά είναι κεφάλαια αδρανούντα που τοποθετούνται προσωρινά όπου υπάρχει όσφρηση παχυλών κερδών. Και όταν διαπιστώσουν ότι σε άλλες αναπτυσσόμενες οικονομίες υπάρχουν υψηλότερα κέρδη μας εγκαταλείπουν, και τότε έρχεται η μεγάλη ζημιά για την οικονομία μας. Θυμηθείτε την ιστορία της χρηματιστηριακής φούσκας κατά την περίοδο 1999-2000, όπου είχαμε θεαματική αύξηση της τιμής ακόμη και μετοχών νεκρών εταιρειών, και αυτό έγινε τελικά αφορμή πολλοί Έλληνες μικροεπενδυτές να χάσουν τις οικονομίες τους, και να μείνουν και καταχρεωμένοι στις τράπεζες. Και αυτή η ιστορία έχει παρατηρηθεί σε πάρα πολλές χώρες, κυρίως της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής. Και οι επενδυτές – κερδοσκόποι έγιναν πάμπλουτοι εκμεταλλευόμενοι τις οικονομίες των λαών. Γι’ αυτό πριν πανηγυρίσουμε για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, πρέπει να θυμόμαστε ότι οι επενδύσεις που δημιουργούν καινούργιες επιχειρήσεις και νέες θέσεις εργασίας, είναι αυτές που βοηθούν στην ανάπτυξη, και όχι τα φευγαλέα κεφάλαια που τοποθετούνται προσωρινά στα χρηματιστήρια μέχρις ότου πετύχουν την κερδοφορία που έχουν στόχο. Αναμενόμενο είναι να περιμένει κανείς από μια κυβέρνηση που σκόρπισε τη δυστυχία στην Ελλάδα και δεν έχει παρουσιάσει παρά μόνο αρνητικό έργο, να στηρίζει την προεκλογική της καμπάνια στην μυθολογία. Και όταν αυτή η μυθολογία υπερβαίνει ορισμένα όρια ασφαλώς εκθέτει αυτούς που την υποστηρίζουν. Εάν η σελίδα όπου γράφει τα έργα της η κυβέρνηση είναι θετική, γιατί καθημερινά μας υπόσχεται ότι θα αλλάξουμε σελίδα; Αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να αλλάξει σελίδα.

Η προσπάθεια για τη βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους

Όπως είναι γνωστό στο Eurogroup της 5ης Μαΐου ο υπουργός Οικονομικών κ. Στουρνάρας έθεσε θέμα βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους παρά το γεγονός ότι υπήρχαν πολλά εμπόδια για να ληφθεί απόφαση γύρω από τη βιωσιμότητα του ελληνικού δημοσίου χρέους. Η κυβέρνηση το έθεσε το θέμα για να αξιοποιήσει πολιτικά και προεκλογικά ορισμένα οφέλη, χωρίς απολύτως κανένα αντίκρισμα. Τα προβλήματα που υπάρχουν και εμποδίζουν το Eurogroup να λάβει αποφάσεις γύρω από το θέμα αυτό είναι τρία: α) Η επικείμενη αλλαγή της Κομισιόν συνεπεία των ευρωεκλογών. Η θητεία του κ. Μπαρόζο ως προέδρου της Κομισιόν λήγει και πρόεδρος αναλαβαίνει αυτός που θα ψηφιστεί στις ευρωεκλογές. Και ο οποίος φυσικά θα έχει καινούργια πρόσωπα Κομισάριους. Το ένα, λοιπόν, μέλος της «τρόικας» ανανεώνεται εντελώς και σε αυτήν την περίοδο των λίγων ημερών δεν μπορεί να εγκρίνει η ήδη υπάρχουσα Κομισιόν μια λύση σε ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα 10 ημέρες προτού εκπνεύσει η θητεία της. β) Το δεύτερο εμπόδιο προέρχεται από την ΕΚΤ. Όπως είναι γνωστό, σε ανύποπτο χρόνο η ΕΚΤ ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει ένα Stress test των τραπεζών των κρατών-μελών της Ευρωζώνης προκειμένου να προωθήσει την τραπεζική ένωση. Και έκανε γνωστό στην ελληνική κυβέρνηση εγκαίρως ότι προκειμένου να συζητήσει την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ελληνικού δημοσίου χρέους, θέλει να έχει σφαιρική εικόνα για την ελληνική οικονομία. Και φυσικά και για το τραπεζικό της σύστημα. Το Stress test των τραπεζών θα είναι έτοιμο το προσεχές φθινόπωρο. Επομένως η συζήτηση για το δημόσιο χρέος θα πρέπει να αρχίσει μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων του ελέγχου των τραπεζών και γ) Όπως έγινε γνωστό ο πρόεδρος του Eurogroup κ. Ντάισελμπλουμ ειδοποίησε ότι δεν θα ήταν δυνατόν να αρχίσει συζήτηση για το χρέος πριν από την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από τους ελεγκτές της «τρόικας». Και η αξιολόγηση αυτή τοποθετείται μέσα στον προσεχή Αύγουστο. Εκεί θα αξιολογηθεί η πρόοδος της Ελλάδας στις κρατικοποιήσεις, στις απολύσεις υπαλλήλων, στην τροποποίηση του ασφαλιστικού καθεστώτος και γενικά στην συνέπεια της ελληνικής κυβέρνησης στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που ανέλαβε απέναντι στους δανειστές μας. Και την έκθεση αυτή την περιμένει φυσικά και η νέα Κομισιόν και η ΕΚΤ και το ΔΝΤ, αφού θα είναι το βασικό στοιχείο για τη λύση που θα δοθεί στο πρόβλημα της βιωσιμότητας του χρέους. Και επίσης κατέστη γνωστό στην ελληνική κυβέρνηση ότι το σχέδιο για νέο «κούρεμα» του χρέους που υποστηρίζει το ΔΝΤ δεν πρόκειται να γίνει δεκτό. Και το πιθανότερο είναι ότι η λύση που θα δοθεί θα είναι η μείωση των επιτοκίων και η παράταση της εξόφλησης του δανείου στα 50 έτη πιθανότατα, από τα 20 που είναι σήμερα.

Όσα αναφέρουμε παραπάνω για προεκλογικές ψευδολογίες αποτελούν πρόσθετα στοιχεία του πανικού που έχει καταλάβει τα δύο μνημονιακά κόμματα για το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών. Οι εκλογές των ΟΤΑ (δημαρχιακές) δεν έχουν ασφαλώς πολιτικά κριτήρια, αλλά οι ευρωεκλογές έχουν ήδη πολιτικοποιηθεί. Και γι’ αυτό θα πρέπει ο έλληνας ψηφοφόρος στις ευρωεκλογές να καταψηφίσει τα δύο κόμματα που συγκυβερνάνε σήμερα για να απαλλαγεί ο ελληνικός λαός επιτέλους από αυτήν την κυβέρνηση που σκόρπισε την καταστροφή στην ελληνική κοινωνία. Και δεν θα πρέπει να παραμείνει άλλο εάν το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών είναι συντριπτικό σε βάρος τους. Ένα τέτοιο χτύπημα ίσως να προξενήσει και το ξύπνημα της ΕΕ.


Σχολιάστε εδώ