1.000 υπάλληλοι στο κυνήγι δανειοληπτών…
Μια πολύ καλή εικόνα τού τι ακριβώς σημαίνει αυτή η εκστρατεία δίνει η Eurobank σε (αγγλόφωνο) ενημερωτικό δελτίο για την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου. Όπως αναφέρεται στο δελτίο, η Eurobank είναι η μοναδική τράπεζα που διαθέτει, από το 2006, ειδική θυγατρική εισπρακτική εταιρεία, τη Eurobank Financial Planning Services (Eurobank FPS.).
Τα στοιχεία που παρατίθενται για τη δράση της θυγατρικής αυτής το 2012 είναι εντυπωσιακά: Περίπου 1.000 υπάλληλοι πλήρους απασχόλησης ρίχτηκαν στη… μάχη με τους δανειολήπτες!
Συνολικά, κυνηγήθηκαν 700.000 πελάτες, συγκεντρώθηκαν 528 εκατ. ευρώ, έγιναν 191.000 αιτήσεις ρύθμισης δανείων, εκδόθηκαν 26.000 διαταγές πληρωμής, έγιναν 113.000 έρευνες για να εντοπισθούν ακίνητα δανειοληπτών και επιβλήθηκαν 10.000 υποχρεωτικές προσημειώσεις ακινήτων.
41.000.000 τηλεφωνήματα
Καλύτερα αντιληπτή, ίσως, γίνεται η έκταση και η ένταση αυτής της εκστρατείας κατά των δανειοληπτών σε καθυστέρηση, αν παραθέσουμε τον αριθμό των επικοινωνιών με δανειολήπτες που επιχειρήθηκαν: 41 εκατομμύρια προσπάθειες επικοινωνίας έγιναν μόνο μέσα στο 2012! Από αυτές, επιτυχείς ήταν περίπου μία στις πέντε προσπάθειες, δηλαδή 8 εκατομμύρια προσπάθειες επικοινωνίας (στις υπόλοιπες, οι δανειολήπτες προτίμησαν να αποφύγουν την επαφή με τους «κυνηγούς» τους).
Αν αυτά είναι τα στοιχεία για τις προσπάθειες μόνο μίας από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, εύκολα αντιλαμβανόμαστε σε ποιους αριθμούς θα φθάσουμε, αν πληροφορηθούμε και τα αντίστοιχα στοιχεία για τις άλλες τρεις: πρόκειται για το μεγαλύτερο -και πιο θλιβερό- κυνήγι δανειοληπτών που έχει εξαπολυθεί ποτέ από τις τράπεζες.