Διαγράφουν τη διδασκαλία του «Επιταφίου του Περικλέους» από την τρίτη τάξη του Νέου Λυκείου!
Καινούργιο κατόρθωμά τους, η διαγραφή της διδασκαλίας του «Επιταφίου του Περικλέους» από το Λύκειο, που έχει χαρακτηριστεί Ευαγγέλιο της Δημοκρατίας, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η πολιτιστική εταιρεία «Ελληνική Γλωσσική Κληρονομιά», πρόεδρος της οποίας είναι ο καθηγητής Βασίλης Φίλιας.
Δεν μένει, όμως, μόνο εκεί το υπουργείο Παιδείας. Από δω και πέρα, το μάθημα της Ιστορίας στο Γυμνάσιο θα το διδάσκουν καθηγητές ξένων γλωσσών, θεολόγοι ή κοινωνιολόγοι.
Η «Ελληνική Γλωσσική Κληρονομιά», σε ανακοίνωσή της με τίτλο «Νομοσχέδια και… Παιδαγωγική», την οποία υπογράφουν εκ μέρους του διοικητικού συμβουλίου ο πρόεδρος, καθηγητής κ. Βασίλης Φίλιας, και η γενική γραμματέας, καθηγήτρια κ. Α. Σιδέρη – Τόλια, επισημαίνει τα εξής: «Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Γλωσσικής Κληρονομιάς (ΕΓΚ) εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την διαγραφή της διδασκαλίας του «Επιταφίου του Περικλέους» από το ωρολόγιο πρόγραμμα Γενικής Παιδείας της Γ΄Τάξεως του Νέου Λυκείου. Αυτή η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας εκπλήσσει, διότι είναι αυτονόητη και επιτακτική η ανάγκη όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως του γνωστικού πεδίου επιλογής των, να σπουδάζουν και να εγκολπώνωνται τις κοινωνικο-πολιτικές και ηθικές αξίες αυτού του κειμένου και να ενστερνίζονται την έννοια της δημοκρατίας. Οι αξίες αυτές διατυπώνονται με καθαρότητα και σαφήνεια λόγου στο κείμενο αυτό της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, που έχει εύστοχα χαρακτηρισθή ως ευαγγέλιον της δημοκρατίας. Παρά ταύτα, η Ελληνική Πολιτεία αβασάνιστα, όπως αποδεικνύεται, αφαιρεί την γνώση του έως τώρα διδασκομένου αυτού κειμένου από τους Νέους της Πατρίδας μας. Και αυτό ατυχώς συμβαίνει σήμερα που η ελληνική κοινωνία βιώνει επώδυνα μια οικονομική κρίση, απότοκο μιας βαθειάς κρίσεως ηθικών αξιών και πολιτισμού. Επίσης κρίνεται αντιεκπαιδευτική η απόφαση του Υπουργείου να διδάσκεται το μάθημα της Ιστορίας στο Γυμνάσιο από καθηγητές Ξένων Γλωσσών, Θεολόγους ή Κοινωνιολόγους, δηλαδή εκπαιδευτικούς χωρίς πανεπιστημιακές σπουδές στην Ιστορία, εν όλω ή εν μέρει, και χωρίς να εξετάζωνται στο μάθημα αυτό οι υποψήφιοι για διορισμό στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την άστοχη μείωση των ωρών διδασκαλίας της Ιστορίας στην Γ΄Γυμνασίου από τρεις ώρες σε δύο και με τα ακατάλληλα και αντιπαιδαγωγικά σχολικά εγχειρίδια διδασκαλίας, οδηγεί στην απαξίωση του μαθήματος και την ελλιπή γνώση της ιστορικής διαδρομής του Έθνους μας. Λογικό επακόλουθο της προηγούμενης καταστάσεως είναι ότι ωθούνται τελικώς οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου να μην επιλέγουν και φυσικά να μην εξετάζωνται στις πανελλαδικές εξετάσεις στο μάθημα της Ιστορίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την στέρεη ιστορική γνώση και την βαθύτερη μόρφωσή τους. Το παρατηρούμενο άλλωστε έλλειμμα γνώσεως της Ελληνικής και της Παγκόσμιας Ιστορίας από τους μαθητές και σπουδαστές των ΑΕΙ θα έπρεπε να καταστήσει προσεκτικούς τους αρμοδίους του Υπουργείου, αφού είναι κοινώς γνωστόν ότι η Ιστορία και η Γλώσσα αποτελούν τους βασικούς άξονες του πολιτισμού μας».