Πώς εξαπατούσε η Ryanair τους ιταλούς ταξιδιώτες
Και ενώ οι υπουργοί Μεταφορών και Οικονομικών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Γιάννης Στουρνάρας, μετά βαΐων και κλάδων, υποδέχονταν την περασμένη Τετάρτη τον πρόεδρο και ιδιοκτήτη της ιρλανδικής εταιρείας, τον γνωστό από διεθνή δημοσιεύματα κι ως «πειρατή των αιθέρων» Μάικ Ο Λίρι, πριν από λίγες ημέρες, του επιβλήθηκε πρόστιμο 1.000.000 ευρώ από τις ιταλικές αρχές για εξαπάτηση των ιταλών ταξιδιωτών.
Πρόκειται για ποινή που επέβαλε η ιταλική αντιμονοπωλιακή αρχή (AGCM) στη Ryanair για παραπλάνηση των πελατών στην ιστοσελίδα τους για την ταξιδιωτική ασφάλιση. Η ρυθμιστική αρχή της ιταλικής αγοράς ανέφερε ότι τα ασφαλιστήρια συμβόλαια της αεροπορικής εταιρείας δεν δίνουν στους πελάτες αρκετές πληροφορίες για να κάνουν τεκμηριωμένες επιλογές όταν επιθυμούν να αγοράσουν πακέτα ταξιδιωτικής ασφάλισης. Το ίδιο μοντέλο υπάρχει και στην ενημέρωση που οι Ιρλανδοί δίνουν αναφορικά με τις τιμές των εισιτηρίων τους και στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, σε όλες τους τις διαφημίσεις που πλέον έχουν κατακλύσει τη χώρα, είτε αυτές αφορούν τα ΜΜΕ είτε τις διαφημίσεις σε ταμπλό δίπλα σε δρόμους, οι Ιρλανδοί δεν αναγράφουν το τελικό ποσό των εισιτηρίων μαζί με τους φόρους αλλά μονάχα την καθαρή τιμή «πόρτας». Τι σημαίνει αυτό; Παραπλανητική και μάλιστα καραμπινάτη διαφήμιση, καθώς οι έλληνες πολίτες νομίζουν πως με μόλις 10 ή 20 ευρώ θα ταξιδέψουν σε σειρά προορισμών. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν ισχύει, αφού μαζί με τους φόρους η τελική τιμή ανεβαίνει κοντά στα 100 ευρώ ή και παραπάνω. Το απορίας άξιο, όμως, είναι γιατί ο ΣΕΔΕΑ ή άλλοι φορείς της αγοράς, πολύ δε περισσότερο ο Συνήγορος του Καταναλωτή, δεν παρεμβαίνει. Πόσω μάλλον όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει θέσει υπό το κάτοπτρό της τη γνωστή για τις παρασπονδίες και το «πειρατικό» της μάρκετινγκ εταιρεία.