«Άνοιξε μέτωπο» η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» στον Πειραιά

Φάνηκε δηλαδή ότι η εταιρεία μέχρι σήμερα δεν έλεγε την αλήθεια στους Πειραιώτες, όταν υποστήριζε ότι θα χρηματοδοτήσει τη μελέτη για τις μονοδρομήσεις που είναι απαραίτητες να γίνουν για να αποσυμφορηθεί η πόλη και θα προχωρήσει σε μία σειρά άλλων έργων που θα διευκολύνουν τη ζωή των Πειραιωτών. Μόλις όμως πήρε την απόφαση το δημοτικό συμβούλιο για την έλευση του τραμ, αφού πείστηκε από τις υποσχέσεις της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ», ήρθε η ώρα να παρουσιάσει και η εταιρεία πώς θα υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της. Και η ώρα αυτή ήταν η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της περασμένης Τρίτης. Αντί για καινούργια μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων εμφάνισε τη μελέτη που είχε γίνει το 2004 επί Αγραπίδη και η οποία είχε… ξεσηκώσει και τις πέτρες επειδή ουσιαστικά… απορρύθμιζε την πόλη. Όμως ο εκπρόσωπος της εταιρείας είχε κι άλλους… άσους στο μανίκι. Έτσι, όταν ρωτήθηκε από τον εντεταλμένο σύμβουλο Γιάννη Αγγελόπουλο πότε θα γίνει η υπογειοποίηση των γραμμών των ΗΣΑΠ στην πόλη, απάντησε ότι: Έχουν γίνει οι μελέτες και τα σχέδια αλλά το έργο θα μείνει στα… χαρτιά γιατί δεν υπάρχουν χρήματα! Περιττό να πούμε πως αν δεν υπογειοποιηθούν οι γραμμές των ΗΣΑΠ θα είναι… αδύνατη η πρόσβαση από την Πειραιώς στο κέντρο της πόλης. Ούτε φυσικά από τα Καμίνια. Γιατί η Γρηγόρη Λαμπράκη μονοδρομείται και γίνεται μόνο κάθοδος (από τη Βενιζέλου και μετά). Δηλαδή όποιος ανεβαίνει από την Πειραιώς θα στρίβει υποχρεωτικά στη Βενιζέλου. Τώρα, που η Γρηγόρη Λαμπράκη είναι ανοιχτή, η ουρά των αυτοκινήτων φτάνει στη Στατιστική. Αν κλείσει στη Βενιζέλου, η ουρά θα φτάνει στο… Καραϊσκάκη! Οπότε θα μένει μόνο η Πειραιώς για να μπουν τα οχήματα στην πόλη, είτε αυτά έρχονται από το Φάληρο, είτε από την Αθήνα. Η Πειραιώς σʼ ένα σημείο, στου Κεράνη, έχει μόνο μία λωρίδα προς Πειραιά. Αν πάει και το τραμ, που υποχρεωτικά θα πάει δίπλα από τις γραμμές του ΗΣΑΠ αφού δεν θα υπογειοποιηθούν, η λωρίδα θα περιοριστεί κι άλλο. Κατά συνέπεια, όλα τα οχήματα που κατευθύνονται προς τον Πειραιά θα πρέπει να περάσουν από την… τρύπα της βελόνας. Άντε μετά να… τολμήσει οδηγός να έρθει στην πόλη. Γίνονται όμως κι άλλες περίεργες κινήσεις από την εταιρεία. Όπως αποκάλυψε ο δήμαρχος στο δημοτικό συμβούλιο, αλλά και στην εκπομπή του Καναλιού 1 «Τα παράπονά σας στον δήμαρχο», για να γίνουν τα έργα του Μετρό, η εταιρεία έκλεισε την οδό Αιτωλικού! Μία οδό που είναι ο πιο εμπορικός δρόμος του Εʼ Διαμερίσματος. Όλοι οι καταστηματάρχες τα έχουν… βάψει μαύρα, καθώς αν μείνει κλειστός ο δρόμος μέχρι το 2017 που θα τελειώσουν τα έργα, θα αναγκασθούν να κλείσουν τα μαγαζιά τους, αφού δεν θα μπορεί να περάσει ο κόσμος! Όπως είπε ο δήμαρχος, η μία λύση είναι να απαλλοτριώσει η εταιρεία εκτάσεις δίπλα στην Αιτωλικού για να κάνει το εργοτάξιό της, ή να μικρύνει το πεζοδρόμιο της Αιτωλικού, ώστε να μείνει μία λωρίδα κυκλοφορίας για τα οχήματα και να μη… νεκρώσει ο δρόμος. «Πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της η εταιρεία την καθημερινότητα της πόλης. Δεν πρέπει να διαταράσσεται για κανέναν λόγο. Καλό το Μετρό αλλά όχι να “στραγγαλιστεί” και η οικονομική ζωή μιας ολόκληρης περιοχής προκειμένου να έρθει», τόνισε χαρακτηριστικά.

****

Τελευταία ώρα

Έκτακτη σύσκεψη για να βρεθούν λύσεις

Έκτακτη σύσκεψη, για να βρεθούν λύσεις στα ζητήματα που προέκυψαν από τις τοποθετήσεις του εκπροσώπου της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» στο δημοτικό συμβούλιο αλλά και την εν γένει χωροθέτηση των εργοταξίων της στην πόλη, συγκάλεσε την περασμένη Παρασκευή το μεσημέρι ο δήμαρχος Πειραιά. Στη σύσκεψη μετείχαν αρμόδιοι παράγοντες του δήμου (ο γενικός γραμματέας Στ. Διαμαντίδης, ο διευθυντής της Πολεοδομίας κ. Δημητράκης κ.ά.) και υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Τσίτουρα. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο δήμαρχος ανέφερε πως υπάρχουν λύσεις ώστε τα εργοτάξια να μην «πνίξουν» τις τοπικές αγορές και τόνισε ότι με την απαλλοτρίωση δύο ακινήτων θα μπορεί να ενωθεί η Αιτωλικού με τη Βλαχάκου και να «αναπνεύσει» όλο το Ε΄ Διαμέρισμα. Επίσης ο δήμαρχος έθεσε και το θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ και ο κ. Τσίτουρας απάντησε πως όλα είναι έτοιμα (μελέτες, σχέδια, άδειες κ.λπ.) για να γίνει το έργο και πως αναζητείται μόνο η χρηματοδότηση που θα ανέλθει γύρω στα 100 εκατ. ευρώ. Δεσμεύθηκε δε να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα ώστε να εξευρεθούν οι πόροι από κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα για νʼ αρχίσει το έργο. Από την πλευρά του και ο δήμαρχος δήλωσε ότι θʼ αναλάβει πρωτοβουλία για να βοηθήσει προς την κατεύθυνση αυτή, δεδομένου πως πρόκειται για ένα υπερτοπικό έργο που το έχει ανάγκη ο Πειραιάς. Όσον αφορά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι εκπρόσωποι της εταιρείας τόνισαν ότι οι μελέτες είναι πρόσφατες, ταυτίζονται μεν σε κάποια σημεία με τις προηγούμενες αλλά δεν είναι οι ίδιες και πως έχουν προβλεφθεί τα πάντα, με τη ρύθμιση των φαναριών, τις σηματοδοτήσεις των δρόμων κ.λπ., ώστε να διευκολυνθεί η κυκλοφορία στον Πειραιά και το τραμ τελικά να αποδειχθεί ωφέλιμο και χρήσιμο στην πόλη.


Σχολιάστε εδώ