Πανεπιστημιακοί θα εκπαιδεύσουν τους ιεροδιδασκάλους στη Θράκη

Ο ειδικός γραμματέας Ευρωπαϊκών Πόρων, κατόπιν εντολής του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε πρόσκλησή του, καλεί τα συγκεκριμένα τμήματα να υποβάλουν προτάσεις μεμονωμένα ή και με τη δυνατότητα σύμπραξης στο πλαίσιο της κατηγορίας πράξης «Προγράμματα Διά Βίου Εκπαίδευσης», προκειμένου να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας 7: «Ενίσχυση της διά βίου εκπαίδευσης ενηλίκων στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Διά Βίου Μάθησης.

Ειδικός στόχος της πρόσκλησης είναι η ενίσχυση του συστήματος και των υπηρεσιών διά βίου εκπαίδευσης και της ίσης πρόσβασης σε αυτή – αύξηση της συμμετοχής μέσω παροχής ειδικών κινήτρων.

Η συγκεκριμένη παρέμβαση αφορά την υλοποίηση εντατικής ταχύρρυθμης διαδικασίας επιμόρφωσης Θεολόγων ΠΕ01 και ιεροδιδασκάλων του Ισλάμ, τόσο σε μαθήματα εξειδίκευσης που αφορούν την ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία για τους θεολόγους και τη θρησκεία του Ισλάμ για τους ιεροδιδασκάλους όσο και σε διδακτικές ενότητες που αφορούν τους ενδεδειγμένους παιδαγωγικούς τρόπους διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών, όπως αυτό αναπτύσσεται στα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών.

Σκοπός της επιμόρφωσης θα είναι η πρόταξη της θρησκείας ως καταλύτη ομαλής και εποικοδομητικής συνύπαρξης και όχι ως πηγή εντάσεων. Θα γίνει επίσης για πρώτη φορά μία προσπάθεια συνάντησης διδασκόντων στο μάθημα των θρησκευτικών, με στόχο τη γνωριμία και την αλληλοϋποστήριξη στο κοινό σχολικό περιβάλλον μέσω της επιμόρφωσής τους σε θέματα θρησκευτικών, θρησκευτικής ετερότητας και διαπολιτισμικής θρησκευτικής αγωγής.

Η συγκεκριμένη παρέμβαση αφορά σε προγράμματα διά βίου μάθησης που απευθύνονται σε:

– Θεολόγους (ΠΕ01) διορισμένους με οργανικές θέσεις στα γυμνάσια και λύκεια των νομών Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου.

– Ιεροδιδασκάλους του Ισλάμ που απασχολούνται σε σχολικές μονάδες των ως άνω νομών.

Πρόκειται για εξειδικευμένα προγράμματα αναβάθμισης γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων με στόχο τη συστηματική παροχή γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων σε κρίσιμα θέματα που άπτονται του κοινωνικού τους ρόλου έτσι ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται και με ποιότητα στο έργο τους.

Ταυτόχρονα, μέσα από την κατάρτιση -με δομημένο τρόπο- στις εν λόγω ανάγκες θα αναβαθμιστεί και η ποιότητα των προσφερομένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της περιοχής παρέμβασης.

Ενδεικτικά, οι θεματικές ενότητες των επιμορφωτικών προγραμμάτων είναι: Τα θρησκευτικά στο δημόσιο σχολικό πρόγραμμα. Η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στο δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο. Διαπολιτισμική διάσταση της θρησκευτικής αγωγής. Παραδείγματα διδασκαλίας και διαπολιτισμικότητας. Ορθόδοξη χριστιανική πίστη: Αγία Γραφή, Πατέρες, εκκλησιαστική ιστορία. Η διδασκαλία των άλλων θρησκειών στο σύγχρονο σχολείο και ειδικά στο Ισλάμ. Διαπολιτισμική διάσταση της θρησκευτικής αγωγής. Η διδασκαλία του Ισλάμ στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Κοράνιο, Σούννα, Φικχ. Ισλαμική ιστορία. Ισλαμικές επιστήμες, φιλοσοφία (φάλσαφα) και μυστικισμός (τασαούουφ και ταρικάτ.) Η διδασκαλία των άλλων θρησκειών στο σύγχρονο σχολείο και ειδικά της Ορθοδοξίας. Μαθήματα ελληνικής γλώσσας και ενίσχυσης ωφελουμένων σε εξειδικευμένη ορολογία. Ο ιστορικός διάλογος του χριστιανισμού και ιδιαίτερα της ορθοδοξίας με το ισλάμ. Ήθη και έθιμα της Θράκης: αναφορές σε πολιτισμικά συναπαντήματα. Ο τόπος μου και οι θρησκείες «μας». Διδακτικές προκλήσεις στην περιοχή της Θράκης τον 21ο αιώνα – διαπολιτισμική θρησκευτική αγωγή και θρησκευτική ετερότητα.


Σχολιάστε εδώ