Χάλια μαύρα στα ΜΜΕ και ζημίες στο κόκκινο

Τα ΜΜΕ που υποστηρίζουν με φανατισμό το Μνημόνιο έχουν υποστεί δραματικές συνέπειες από την εφαρμογή του, αλλά, αν και έχουν περάσει στο κόκκινο, ένα «αόρατο χέρι» τα διατηρεί στη ζωή. Για τρεις εταιρείες, τον ΔΟΛ, τον Πήγασο και τον Τηλέτυπο, οι ορκωτοί ελεγκτές επισημαίνουν τον κίνδυνο για τη διατήρηση της λειτουργίας τους, αλλά συμπληρώνουν ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα. Το «Π» παρουσιάζει σήμερα τα αναλυτικά στοιχεία για τις μεγαλύτερες εταιρείες ΜΜΕ.

Ψάχνει 10 εκατ. ευρώ ο ΔΟΛ

Χρειάζεται 10 εκατ. ευρώ ο ΔΟΛ για να συνεχίσει να… υπάρχει. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, με βάση τον βαθμιαίο περιορισμό των λειτουργικών ζημιών που συνεχίζει να παρατηρείται και την τάση σταθεροποίησης του επιπέδου των πωλήσεων, το ύψος του κεφαλαίου κίνησης που απαιτείται να αντληθεί θα είναι μικρότερο της αρχικής εκτίμησης του έτους και υπολογίζεται να κυμανθεί στα 10 εκατ. ευρώ. Το ποσόν αυτό «αναμένεται να προέλθει από την καλύτερη διαχείριση των υποχρεώσεων του ομίλου προς τους πιστωτές σε συνδυασμό με νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της μητρικής εταιρείας με καταβολή μετρητών εντός του τρέχοντος έτους».

Όμιλοι… ζημιών!

Σε επίπεδο ομίλων, ο ΔΟΛ έχει τον υψηλότερο κύκλο εργασιών, με 65 εκατ. ευρώ, και ακολουθούν ο Πήγασος με 57 εκατ. ευρώ και ο Τηλέτυπος με 56 εκατ. ευρώ. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Καθημερινής ανέρχεται σε 46 εκατ. ευρώ και των Αττικών Εκδόσεων σε 40 εκατ. ευρώ. Στα 21 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι ζημίες προ φόρων του ΔΟΛ, όπως και του Πήγασου, στα 17 εκατ. ευρώ του Mega, στα 13 εκατ. ευρώ της Καθημερινής, ενώ τις μικρότερες ζημίες, μόλις 444.000 ευρώ, έχει ο Όμιλος των Αττικών Εκδόσεων (πίνακας 1).

Ζημίες έως 17 εκατ. ευρώ

Ζημιογόνες είναι και οι μητρικές εταιρείες. Ο ΔΟΛ έχει ζημίες προ φόρων ύψους 7 εκατ. ευρώ και το Mega ζημίες προ φόρων 17 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση της Καθημερινής και του Πήγασου είχε προηγηθεί η απόσχιση του κλάδου των εκδόσεων, δηλαδή η μεταφορά εφημερίδων και περιοδικών από τη μητρική εταιρεία σε θυγατρικές. Παρά την κίνηση όμως αυτή, ο Πήγασος έχει ζημίες 12 εκατ. ευρώ και η Καθημερινή ζημίες 3,5 εκατ. ευρώ. Με ζημίες προ φόρων ύψους 2 εκατ. ευρώ η Ναυτεμπορική και μικρότερες ζημίες για τις Αττικές Εκδόσεις, 411.000 ευρώ. Ο Τηλέτυπος έχει τον υψηλότερο κύκλο εργασιών με 56 εκατ. ευρώ και ακολουθούν ο ΔΟΛ με 43 εκατ. ευρώ, οι Αττικές Εκδόσεις με 22 εκατ. ευρώ και η Καθημερινή με 14 εκατ. ευρώ. H αύξηση που εμφανίζει ο όμιλος κατά 6,45 εκατ. ευρώ (16%) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο οφείλεται σε δραστηριότητες εκτός ΜΜΕ, στη ναύλωση των δύο νέων πλοίων του ομίλου, του «Νήσος Πάρος» και του «Νήσος Δήλος». Η Ναυτεμπορική εμφάνισε μείωση του κύκλου εργασιών της κατά 3 εκατ. ευρώ, στα 5 εκατ. ευρώ, ενώ στην τελευταία θέση είναι ο Πήγασος, με περίπου 700.000 ευρώ (πίνακας 2).

Υποχρεώσεις 818 εκατ. ευρώ και δάνεια 579 εκατ.

Σε εφιαλτικά επίπεδα παραμένουν οι υποχρεώσεις των ομίλων. Το συνολικό τους ύψος ανέρχεται σε 818.476.548 ευρώ και ο συνολικός δανεισμός σε 579.481.751 ευρώ! Τον υψηλότερο δανεισμό έχει ο Όμιλος του Πήγασου, που οφείλει 182 εκατ. ευρώ, και ακολουθεί ο Όμιλος του Τηλέτυπου με 139 εκατ. ευρώ και ο Όμιλος ΔΟΛ με 135 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις του Ομίλου Πήγασου ανέρχονται σε 223 εκατ. ευρώ και τα ίδια κεφάλαια σε 172 εκατ. ευρώ. Ο Όμιλος ΔΟΛ διαθέτει πλέον αρνητικά ίδια κεφάλαια κατά 71 εκατ. ευρώ (πίνακας 3)!

Έφεραν 13 εκατ. ευρώ τα πλοία στην Καθημερινή

Ο κύκλος εργασιών της Καθημερινής στον κλάδο των εκδόσεων – εκτυπώσεων παρουσιάζει μείωση κατά περίπου 10% και διαμορφώνεται στα 32,97 εκατ. ευρώ την τρέχουσα περίοδο έναντι 36,66 την αντίστοιχη περσινή. Η εκδοτική εταιρεία στο εννιάμηνο του 2013 εμφανίζει μείωση των εσόδων από πωλήσεις εφημερίδων, περιοδικών περιπτέρου και προσφορών κατά 3,06 εκατ. ευρώ (-13,78%) και μείωση των εσόδων διαφήμισης εφημερίδων, περιοδικών περιπτέρου και διαδικτύου κατά 1,04 εκατ. ευρώ (-10,51%) έναντι του αντίστοιχου εννιαμήνου του 2012.

Αυξημένες ήταν οι πωλήσεις προς τρίτους της εκτυπωτικής μονάδας, που ανήλθαν σε 4,79 εκατ. ευρώ (7,01%). Τα έσοδα από τη ναύλωση των δύο πλοίων ανήλθαν σε 13,31 εκατ. ευρώ έναντι 3,13 εκατ. ευρώ το εννιάμηνο του 2012.


Σχολιάστε εδώ