Πυροσβεστικά αεροσκάφη της ΠΑ: Απλώσαμε τραχανά…

>> Σμήναρχος ε.ε. της ΔΑΥ μας διηγήθηκε μια τρελή – τρελή ιστορία, που αφορά στη συντήρηση μιας άλλης κατηγορίας πυροσβεστικών, των μικρών πολωνικών PZL. Την παραθέτω σε συντομία:

>> Την 26.11.2010, δηλ. προ διετίας, προκηρύχθηκε διαγωνισμός από την ΥΠΠΑ (Υπηρεσία Προμηθειών Πολεμικής Αεροπορίας), για τη γενική επισκευή 17 κινητήρων ASZ-62IR των α/φ PZL.

>> Στον ίδιο διαγωνισμό προσήλθε και κατέθεσε προσφορά η PZL-KALISZ, κατασκευάστρια εταιρεία και η μόνη που έχει το απαιτούμενο πιστοποιητικό εξουσιοδότησης AESA part 145. Σημειώνω ότι το αεροσκάφος είναι εμπορικού τύπου.

>> Την 28.06.11, μετά 7μηνο, έγινε κατακύρωση στην PZL, η οποία κλήθηκε για υπογραφή σύμβασης. Υπήρξαν, όμως, μερικές διαφωνίες μεταξύ ΥΠΠΑ και PZL, όσον αφορά τους όρους πληρωμής.

>> Επήλθε συμφωνία την 05.12.11 και άρχισε να διαφαίνεται η προοπτική να υπογραφεί σύμβαση.

>> Στη συνέχεια, η PZL ζήτησε αύξηση της τιμής προσφοράς κατά 11%, γιατί ο «χρόνος αναμονής» της προσφοράς ξεπέρασε το ένα έτος και αντιμετώπιζε αύξηση υλικών κ.λπ. κ.λπ. Η ΔΑΥ αρνήθηκε να προχωρήσει και ο διαγωνισμός ακυρώθηκε την 27.01.12.

>> Στις 26.07.12 η ΔΑΥ στέλνει έγγραφο στην PZL για απευθείας διαπραγματεύσεις (όχι στο πλαίσιο διαγωνισμού).

>> Στις 23.10.12 κατατίθενται οι προτάσεις της εταιρείας. Γίνονται συζητήσεις, ζυμώσεις και ζυμώματα, αλλά η ΥΠΠΑ, την 25.02.13, ακυρώνει ξανά τον διαγωνισμό για διάφορους λόγους ορατούς ή εντελώς γραφειοκρατικούς.

>> Συμπέρασμα;

– Τα πυροσβεστικά α/φ PZL έχουν πρόβλημα, το οποίο πρέπει να επιλυθεί εντός του χειμώνα, πριν μας πιάσει καλοκαίρι.

– Αν φταίνε οι διαδικασίες, αν δεν είναι ίσιες, να τις ισιώσουν. Καμία γραφειοκρατία δεν μπορεί να απαξιώσει μέρος της πυρόσβεσης.

>> Αν φταίει ο ολέθριος νόμος Βενιζέλου, να κάνουν αμέσως επείγουσα εισήγηση τροποποίησης.

– Αν φταίνε μυαλά, ας το εξετάσει ο κ. Α/ΓΕΑ που, όπως μαθαίνω, είναι άνθρωπος των ορθών και άμεσων αποφάσεων. Αεροπόρος μαχητικών γαρ…


Σχολιάστε εδώ