Στο ίδιο έργο θεατές…

Το τουρκο-κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας, το γνωστό DEB, επανέρχεται μετά την αναμενόμενη (και για τα μέλη του) στάση του υπουργείου και απευθύνεται στη διεθνή κοινότητα, καλώντας την να επέμβει…

Έτσι, σύμφωνα με ανακοίνωση του κόμματος, φάκελος, ο οποίος εμπεριείχε το αίτημα του DEB προς το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τα μειονοτικά νηπιαγωγεία, την αρνητική απάντηση του υπουργείου, όπως και τις σχετικές απόψεις του για το θέμα, στάλθηκε σε διεθνείς φορείς, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε μερίδα εκπαιδευτικών, στην ΟΥΝΕΣΚΟ, σε μειονοτικές οργανώσεις, καθώς και σε διεθνή ΜΜΕ.

Η στάση του τουρκο-κόμματος, παραμένει στο γνωστό πλαίσιο. «Διαπιστώσαμε δυστυχώς πως η απάντηση του υπουργείου σχετικά με το αίτημα μας είναι αρνητική. Η επανάληψη της απάντησης που έδωσε το υπουργείο Παιδείας πέρυσι στην επιστολή του κόμματός μας με το ίδιο αίτημα και το ότι δεν λήφθηκε υπόψη η δημοκρατική και δίκαιη προσδοκία της μειονότητας δυστυχώς έχει αυξήσει την απογοήτευσή μας», σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.

Οι αθλιότητες συνεχίζονται στο μοτίβο «μειονοτική εκπαίδευση-εκπαιδευτικό σύστημα», το οποίο σύμφωνα με τους συντάκτες διασφαλίζεται μόνο με τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, όπως συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς βεβαίως να λαμβάνεται υπόψη η μεγάλη διαρροή μαθητών από τα μειονοτικά σχολεία και ο προσανατολισμός τους, πλέον, στα δημόσια.

Το DEB φυσικά δεν διστάζει να προσδιορίσει τη μειονότητα, κάνοντας λόγο για «μουσουλμανική τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και στέλνει το μήνυμα ότι «θα συνεχίσει τον δίκαιο αγώνα για την ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων» στην περιοχή.

Έτσι σε πρώτη φάση, το κόμμα στη Ξάνθη, επισκέφθηκε το χωριό Γλαύκη για να ανακινήσει το θέμα ενημερώνοντας τους κατοίκους για το «δίκαιο αίτημα», αν και μάλλον δεν αναγνωρίστηκε ως τέτοιο, με δεδομένο τα περσινά παρατράγουδα του Εχίνου και την ταλαιπωρία -μετά το «θέατρο του παραλόγου»- που υπέστησαν γονείς και παιδιά του χωριού.

Να σημειωθεί πως το υπουργείο Παιδείας στην απάντησή του, σχετικά με τα δίγλωσσα, αναφέρεται στο έγγραφο που είχε αποστείλει το 2012 για το ίδιο θέμα, συνοψίζοντας αυτή τη φορά τις θέσεις του στα εξής:

«Η προσχολική αγωγή καλείται, αφενός, να εκπληρώσει έναν ευρύτερης σημασίας αντισταθμιστικό ρόλο, προετοιμάζοντας τους μαθητές για τη σχολική τους σταδιοδρομία, αφετέρου, να συμβάλλει καθοριστικά στην πολύπλευρη και ομαλή κοινωνικοποίησή τους. Εκπαιδευτικοί οργανισμοί διεθνούς κύρους υπογραμμίζουν τη σημασία της ενεργητικής, βιωματικής και συνεργατικής μάθησης και όχι της μάθησης αποσπασματικών και απομονωμένων γνώσεων.

Σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών: «το νηπιαγωγείο προσδιορίζει τις κατευθύνσεις των προγραμμάτων σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων γλώσσας, μαθηματικών, μελέτης περιβάλλοντος, δημιουργίας και έκφρασης (εικαστικά, δραματική τέχνη, μουσική, φυσική αγωγή) και πληροφορικής για το παιδί του νηπιαγωγείου.

Τα προγράμματα αυτά δεν νοούνται ως διακριτά διδακτικά αντικείμενα και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία, αλλά για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση δραστηριοτήτων που έχουν νόημα και σκοπό για τα ίδια τα παιδιά».

Το υπουργείο Παιδείας υπογραμμίζει ακόμη ότι:

«Από εκπαιδευτικής πλευράς, η λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων με δύο αναλυτικά προγράμματα, αποτελούν λογική κατακερματισμένου σχολείου και παρωχημένη παιδαγωγική αντίληψη και διδακτική πρόταση, η οποία στην πράξη εναντιώνεται στο δικαίωμα του παιδιού για εκπαίδευση ίσων ευκαιριών. Η ελληνική Πολιτεία στα πλαίσια της υποχρεωτικότητας της προσχολικής αγωγής αλλά και της ισονομίας και ισοπολιτείας, ίδρυσε στους περισσότερους μειονοτικούς οικισμούς δημόσια νηπιαγωγεία με σκοπό να εκπληρώσει έναν ευρύτερης σημασίας αντισταθμιστικό ρόλο προετοιμάζοντας τους μαθητές για τη σχολική τους σταδιοδρομία».


Σχολιάστε εδώ