αμυντικά θέματα

Συμβουλές προς κ. Α/ΓΕΣ

• Εργάζεστε αποδοτικά και αθόρυβα και ενοχλείτε τινές. Έχετε ένα μειονέκτημα, που σιγά-σιγά θα το αποβάλετε, αρκεί να ενσκύψετε στα πράγματα.

• Όντας αξιωματικός των φρουρών, δε σας δόθηκε η ευκαιρία να μυρίσετε τη μπόχα των κολπατζήδων, που επιχειρούν να παίξουν παίγνια με τη βοήθεια φίλων τους εντός – εκτός και επί τα αυτά μέρη. Εννοείτε τι εννοώ.

• Μέσα από το μεγαλύτερο σκάνδαλο των εξοπλισμών της 8ετίας Σημίτη, δηλ. την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ-90 (τώρα γνωρίζετε, πλήρως, λεπτομέρειες για την απάτη αυτή, που είχε αφήσει τον Στρατό χωρίς μεταφορικά μέσα), της προστιθέμενης αξίας του κατάπτυστου ποσοστού 1,15%, της υπερκοστολόγησης κ.λπ., ενώ έχουν προκύψει μερικά ΑΩ που τα χειρίζεται η δεξιοτέχνης στον χώρο SONAK. Και γι’ αυτά θα γνωρίζετε αρκετά…

• Ένα από αυτά αφορά στην ιταλική εταιρεία AGUSTA, μικρή εταίρο της EUROCOPTER, το οποίο, όπως έμαθα, δεν προωθήθηκε ικανοποιητικά.

• Σας προτείνω, κι αν θέλετε με ακούτε, να το αφήσετε στην άκρη, να παραμερίσετε νταβατζιλίκια (κι εδώ αντιλαμβάνεστε τι εννοώ) και να συζητήσετε ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ με την εταιρεία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της πρακτικά και εκεί που ο Στρατός έχει σήμερα ανάγκη: Σε θέματα που αφορούν το Β 206 και τα ταλαίπωρα UH-IH (ΑΒ 205). Συγνώμη για την πρωτοβουλία να σας συμβουλεύσω.

Το κραυγαλέο σκάνδαλο των PATRIOT

• Φαίνεται ότι βαίνει προς οριστικό ενταφιασμό.

• Υπενθυμίζω, στα γρήγορα, την υπόθεση.
– Επί ενδόξου Άκη, αγοράστηκαν από ΗΠΑ (RAYTHEON – AXON) συστοιχίες πυραυλικών συστημάτων PATRIOT, έναντι 1,3 δισ. δολάρια.
– Επειδή οι αμερικανικοί νόμοι είναι πολύ αυστηροί και δεν δίνουν περιθώρια μεγάλων μιζών ή περιορίζουν τον αντιπρόσωπο στα νόμιμα ποσοστά, οι ΑκοΣμπώκοι είχαν, με την ανοχή του Σημίτη, εφεύρει τη μέθοδο του σαλαμιού. Έσπαζαν τις προμήθειες (όπως έκαναν για τα F-16 κ.λπ.).
– Στα PATRIOT απαίτησαν να εξαιρεθούν από την αγορά τα βαρέα οχήματα OSCOSH (επί των οποίων εδράζονται οι πύραυλοι) και να αντικατασταθούν από γερμανικά MAN (SIEMENS, με, δήθεν, ελληνική συμμετοχή της ΕΛΒΟ στην παραγωγή.
– Το κόστος των οχημάτων ανήλθε, χοντρά-χοντρά, σε 150 εκατ. ευρώ, για να προκύψουν commissions 15 εκατ. ευρώ (πρέπει πού και πού να χρησιμοποιώ τη διεθνή ονομασία της μίζας).
– Όλα καλά, μέχρι που μια στιγμή ο αξιωματούχος της SIEMENS, κ. Ράινχαρτ Σίχασεκ, ομολόγησε ότι για τα ΜΑΝ η εταιρεία κατέβαλε σε έλληνες επισήμους μίζα 10%, ήτοι 15 εκατ. ευρώ.
– Σάλος ανακρίσεων, αλλά φαίνεται ότι βουλώθηκαν πολλά στόματα και βουβάθηκαν πολλές συνειδήσεις.

• Σήμερα η υπόθεση έχει βαλτώσει και δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος αποφασισμένος να την ξελασπώσει. 15 εκατ. ευρώ (!!) (ίσως να μην εντοπίστηκε η «ροή» των χρημάτων).

• Θα μπορούσε, άραγε, υπουργέ κ. Αβραμόπουλε, να μας διαβεβαιώσει η υπηρεσία σας ότι οι πύραυλοι αποδίδουν το ίδιο επάνω στα ΜΑΝ, όσο στα αποδεκτά από την κατασκευάστρια εταιρεία OSCOSH; Θα μπορούσε; Θα μπορούσε, επίσης, η ΓΔΑΕΕ να σας ενημερώσει, αναλυτικά, αν τα ΑΩ ανταποκρίνονται στο κόστος των 100 εκατ. ευρώ;

Έξω πάμε καλά…

• Σε διεθνές συνέδριο με θέμα προβλήματα υλικών, αμυντικές βιομηχανίες και εκμετάλλευση αντισταθμιστικών (Αριζόνα, ΗΠΑ) συμμετείχε, την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ, ο κ. Τάσος Ροζολής.

• Τα έξοδα καταβλήθησαν από το ΥΕΘΑ (δεν νομίζω να το πιστεύσατε)…

Ωραία ενημέρωση έχουν…

• Την ώρα που εμείς, στο προηγούμενο φύλλο, αναφέραμε στα της πρόσκλησης κ. Αβραμόπουλου προς τον Νέστορα του ΠΑΣΟΚ και τέως ΥΕΘΑ, κ. Γιάννη Χαραλαμπόπουλο, να επισκεφθεί το υπουργείο, η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ τον… έθαπτε.

• Σε φωτογραφία της κοσμικής στήλης, τον παρουσιάζει αγέρωχο και ευθυτενή, αλλά σημειώνει από κάτω ότι είναι… αείμνηστος.

• Ο μπάρμπα Γιάννης, φυσικά, χαμογέλασε…

Με τέτοιο λαμπρό Στρατό…

• Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε να μη μεταφερθεί, όσο είναι δυνατόν, στο Στράτευμα η μιζέρια, η απογοήτευση και η υστέρηση φρονήματος που κυριαρχεί στον λαό.

• Οι ΕΔ δεν μπορούν να παρουσιάζονται «ψόφιες», σε όλες τις εκδηλώσεις, με αρχή το «παν μέτρον άριστον».

• Στην παρέλαση της Θεσσαλονίκης μεθαύριο, με ορθή απόφαση του υπουργού Άμυνας, για να τιμηθεί και η επέτειος και η πόλη, θα παρελάσουν και μικρός αριθμός τεθωρακισμένων, από γειτονικές μονάδες και θα ιπταθούν ελάχιστα μαχητικά, στο πλαίσιο της ημερησίας άσκησης ρουτίνας.

• Επικροτούμε. Τα καύσιμα είναι προσφορά ρέκτη επιχειρηματία. Να δούμε κι άλλες, πιο «χοντρές» προσφορές.

• Με τα πυρομαχικά των αρμάτων τι γίνεται, κ. υπουργέ;

Με ιδιαίτερη χαρά και ευφροσύνη

• Πληροφορήθηκα, λίγο αργά, ότι το ΓΕΕΘΑ προχώρησε (Αύγουστος 2013) σε υιοθέτηση δόγματος που αφορά στη χρήση και βελτίωση της συμβολής των ΜΜΕ στην ενημέρωση του κοινού σε περιόδους εντάσεως και κρίσεων. Το σχέδιο αυτό εκπονήθηκε από το ΓΕΕΘΑ και εγκρίθηκε από το ΣΑΓΕ (Συμβούλιο Αρχηγών Γεν. Επιτελείων).

• Στην εισαγωγή του κειμένου τονίζονται τα δικαιώματα των πολιτών για ελεύθερη και ανεμπόδιστη ενημέρωση καθώς και ο «καθοριστικός ρόλος των ΜΜΕ στη διαμόρφωση συλλογικής συνείδησης κ.λπ.

• Πάρα πολύ ωραία. Μονάχα που δεν κατάλαβα γιατί τα δικαιώματα των πολιτών για ελεύθερη και ανεμπόδιστη ενημέρωση, πρέπει να περιορίζονται σε περιόδους κρίσεων.

• Η περίοδος που διερχόμαστε είναι μια συνεχής κατάσταση κρίσεως, πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα στις ΕΔ, με θέματα τα οποία χειρίζεται, βασικά, ο λεγόμενος Ειδικός Τύπος (όπως αναγνωρίζεται από το ΓΕΕΘΑ), στον οποίο φιλοδοξούμε να πιστεύουμε ότι ανήκουμε.

• Το «Π», έχοντας πάντα βαριά τη συνείδηση της ευθύνης και μετρώντας προσεκτικά τα βήματά του, εδώ κι έναν χρόνο έχει καταγγείλει στο ΥΕΘΑ (ΓΔΑΕΕ) και το ΓΕΕΘΑ συγκεκριμένα θέματα για συγκεκριμένες περιπτώσεις, που αναφέρονται στη διαχείριση αντισταθμιστικών. Το ερώτημα που πλανάται (έχουμε λάβει δεκάδες επιστολές, επ’ αυτού, πολιτών που έχουν δικαίωμα ενημέρωσης) είναι: Υπάρχει λαθροχειρία, ναι ή όχι; Απάντηση δεν παίρνουμε. Αν δεν υπάρχει, τότε πρέπει να ζητήσουμε συγνώμη από τις εταιρείες για τις οποίες βάλαμε ερωτηματικά. Η σιωπή, όμως, τι μαρτυρά; Δε θέλω να μιλήσω περί συνενοχής, αν, όντως, υπάρχει εξαπάτηση. Αναμένω ακόμη…

Η κωμωδία συνεχίζεται…

• Παραλήφθηκε το έβδομο ελικόπτερο ΝΗ-90 με πέντε (!!) χρόνια καθυστέρηση. Υπολείπονται ακόμη 13.

• Πέρας των παραδόσεων είχε ορισθεί το 2007! Στην εταιρεία (EUROCOPTER) είχε δοθεί προκαταβολή 400 εκατ. ευρώ!

• Το μεγαλύτερο σκάνδαλο της 8ετίας Σημίτη, το οποίο κανείς δεν το αγγίζει, δεν τολμά να το αγγίξει, γιατί «μάσησαν» πολλοί.

• Την ώρα που έπρεπε να επιβληθούν ρήτρες και να ζητηθεί να επιστραφεί η προκαταβολή (2010), ο ΒΕΝΙ έκανε, δήθεν, ευνοϊκό συμβιβασμό. Γιατί; Δεν εξήγησε ποτέ…

• Τα ελικόπτερα αυτά δεν έχουν χαρακτηριστεί ακόμη ΠΛΗΡΩΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ. Βρίσκονται στην κατάσταση INITIAL OPERATIONAL CAPABILITY, δηλ. «καλά κρασιά»…

• Από τα έξι (πριν την άφιξη του έβδομου) ίπταντο μόνο τα δύο. Κάποιο σχόλιο, παρακαλώ, από το ΥΕΘΑ;

• Κάποτε, προ ετών, είχε αρχίσει ανάκριση γι’ αυτό το σκάνδαλο. Το χειριζόταν ο άξιος και έντιμος δικαστικός, κ. Παν. Αθανασίου. Όταν ήταν έτοιμος να προχωρήσει σε πόρισμα, του αφαίρεσαν τον φάκελο και του φόρτωσαν την υπόθεση SIEMENS. Τι έγινε αυτός ο φάκελος; Άνοιξε η γη και τον κατάπιε;


Σχολιάστε εδώ