Στα νότια προάστια οι επιβάτες στοιβάζονται στο Μετρό!

Ο υπουργός Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδης, όχι δίκαια ίσως, αφού δεν φέρει ο ίδιος τις βασικές ευθύνες για αυτήν την παγκοσμίως πρωτοφανή αστοχία, θα ακούει τους επιβάτες της πρωινής αιχμής να του λένε, αντί «καλημέρα», «καληνύχτα» (ο ίδιος έχει κάθε λόγο να το λαμβάνει σοβαρά υπόψη, αφού εκλέγεται στη Β’ Αθηνών…). Οι επιβάτες του Μετρό από τα νότια προάστια δεν απολαμβάνουν μετακινήσεις με ένα άριστο μέσο σταθερής τροχιάς, αλλά στριμώχνονται σαν να βρίσκονται σε… ινδικό επαρχιακό λεωφορείο.

• Ο αριθμός των συρμών που κυκλοφορούν, όπως λένε στη στήλη οι πηγές μας από το Μετρό, δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι επεκτάσεις του δικτύου. Στις 16 Σεπτεμβρίου 2009, παρά τη συγκυρία της προεκλογικής περιόδου, η Αττικό Μετρό ΑΕ ανέθεσε στην κορεατική κοινοπραξία των εταιρειών Hyundai Rotem και Hanhwa την κατασκευή 17 νέων συρμών, με έναρξη παράδοσης το 2011, αλλά τελικά η παράδοση των συρμών έγινε στις αρχές του 2013. Έστω κι έτσι, η καθυστέρηση ανοίγματος των σταθμών θα ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία να λυθεί το πρόβλημα με τα τρένα, αλλά ακόμη και τώρα (προχωρημένος Οκτώβριος 2013) οι παραδόσεις τους, προκειμένου να βγουν στην κυκλοφορία, συνεχίζονται.

• Οι καθυστερήσεις λέγεται ότι οφείλονται σε έναν συνδυασμό τεχνικών ζητημάτων, που εμφανίστηκαν μετά την παραλαβή και τη συναρμολόγηση των συρμών, και δυσκολιών στην εκπαίδευση των οδηγών. Μέσα σε όλα αυτά, ουδόλως διευκολύνει την κατάσταση η συνεχιζόμενη επιστράτευση των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς, γιατί οι στρατιωτικοί νόμοι δεν βοηθούν στην αύξηση της παραγωγικότητας.

• Κάπως έτσι, η Αθήνα, που έζησε τις δόξες των Ολυμπιακών Αγώνων, με το Μετρό και τα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να λειτουργούν σαν ελβετικά ρολόγια, «καταφέραμε» να γυρίσει δεκαετίες πίσω, όταν οι επιβάτες «κρέμονταν» από τα τρόλεϊ λόγω του συνωστισμού ή πάσχιζαν να στριμωχθούν σαν σαρδέλες στα τρένα του ΗΣΑΠ, ώστε να κλείσουν μετά βίας οι πόρτες. Ο Μ. Χρυσοχοΐδης έχει, σε άλλες εποχές, δείξει αποτελεσματικότητα στη διαχείριση τέτοιων προβλημάτων καθημερινότητας, τώρα όμως κινδυνεύει να δει την πλάτη των ψηφοφόρων των νοτίων προαστίων, έστω κι αν η ευθύνη για τα χάλια του Μετρό δεν είναι δική του. Θα αντιδράσει, άραγε, βάζοντας τάξη και σε ορισμένα «συστηματάκια» του Οργανισμού, που μόνο τους επιβάτες δεν σκέφτονται;

Η μεγάλη σιγή των… καταναλωτών

• Μάλλιασε η γλώσσα, θα έλεγε κανείς, του Δημήτρη Κυριτσάκη, προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, να εξηγεί με λεπτομέρειες (σε γνωμοδότηση που έχει εκδώσει από τον Απρίλιο!) πώς ακριβώς το κύκλωμα των καυσίμων «κλέβει» μια δυο εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, πουλώντας στους καταναλωτές καύσιμα σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, τα οποία «φουσκώνουν» και προκαλούν το φαινόμενο που, στη Φυσική, ονομάζεται… υπερβολική χρέωση!

• Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι μόνο, δυστυχώς, ο Στέφανος Κομνηνός στο υπουργείο Ανάπτυξης αλλά και ο πολιτικός του προϊστάμενος, ο… mister «Χαρίζω λεφτά στους μικρομεσαίους, αλλά ποτέ δεν τα βλέπουν», Κ. Χατζηδάκης, οι οποίοι σφυρίζουν αδιάφορα, αποφεύγοντας όπως ο διάβολος το λιβάνι να επιβάλουν σε όλα τα πρατήρια την εγκατάσταση των ειδικών συστημάτων, με τα οποία θα σταματήσει «διά ροπάλου» η υπερβολική χρέωση του ταλαίπωρου καταναλωτή.

• Δυστυχώς, φαίνεται ότι και οι καταναλωτικές οργανώσεις, που μπορεί να σηκώσουν τον κόσμο ανάποδα αν βρουν ένα στραβό καπάκι σε αναψυκτικό, έχουν ενταχθεί στην ίδια «ομερτά». Τόσοι μήνες έχουν περάσει από τότε που δημοσιεύθηκε η γνωμοδότηση Κυριτσάκη και δεν έχουμε δει ούτε ένα δελτίο Τύπου από καταναλωτική οργάνωση που να λέει το απλούστατο: «Καιρός να σταματήσετε, κύριε Κομνηνέ, το “κλέψιμο” του καταναλωτή»!

• Ευτυχώς για τη χώρα, η στήλη πληροφορείται ότι μία καταναλωτική οργάνωση, ίσως η πιο σοβαρή και οργανωμένη στη χώρα, άρχισε να μελετάει το θέμα και ίσως να δούμε μια πολύ σοβαρή ανακοίνωση από την πλευρά της τις επόμενες μέρες. Μακάρι…


Σχολιάστε εδώ