αμυντικά θέματα

Πυρόσβεση

• Τελειώνει το καλοκαίρι και, ευτυχώς, εφέτος δεν είχαμε μεγάλες πυρκαγιές.

• Τα «ΝΕΑ» δημοσίευσαν εκτεταμένο ρεπορτάζ για την Αμερικανική Μονάδα Πυρόσβεσης της Π.Α. (Ελευσίνα) και παρουσίασαν αδρή εικόνα των σπουδαίων πιλότων και μηχανικών που πραγματοποιούν κάθε καλοκαίρι το σκληρό έργο της πυρόσβεσης, αλλά και των προβλημάτων συντήρησης.

• Είναι αυτοί που ο φοβερός ΒΕΝΙ, ως υπουργός Οικονομικών, αποπειράθηκε να τους περικόψει το επίδομα επικινδυνότητας και ο άλλος, ισοβαρής και φοβερότερος, Πάγκαλος, τους χαρακτήρισε αντιπαραγωγικούς.

• Παίρνουμε το δεδομένο ότι τα στελέχη (πιλότοι – μηχανικοί) είναι σπουδαίοι πατριώτες και αξιωματικοί και, παρόλο που τους έκοψαν τον μισθό στη μέση, κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Το υλικό, όμως, τα αεροπλάνα, δεν έχουν την ίδια γενναιότητα και απαντοχή του έμψυχου υλικού. Απαιτούν συντήρηση, ανταλλακτικά και ανανέωση… Λεφτά δεν υπάρχουν. Οι πιστώσεις ασθενείς.

Καλά νέα

•Από την Ιταλία όπου η κυβέρνηση Λέτα διαθέτει, όπως φαίνεται, επίγνωση του κινδύνου, αγωνία και φιλότιμο. Αποφάσισαν, λοιπόν, να εκποιήσουν τρία κρατικά αεροπλάνα για την κάλυψη μέρους αναγκών πυρόσβεσης.

• Εμείς εδώ βγάλαμε στο σφυρί ένα παρόμοιο, που το είχε προμηθευτεί με «κόλπο» ο Άκης. Τι έγινε με αυτή την υπόθεση; Βρέθηκε αγοραστής ή μήπως δεν αναζητήθηκε; Αν πουλήθηκε, ποιο ήταν το εισπραχθέν ποσό και πού διατέθηκε; Ερωτήματα που χρήζουν απαντήσεων από το ΓΕΑ.

Τα ΑΩ των CANADAIR

• Μια πύλη προσπορισμού ανταλλακτικών είναι τα ΑΩ των προ δεκαετίας αγορασθέντων CANADAIR C-415. Το πώς αγοράστηκαν, είναι άλλη ιστορία.

• Τι έγιναν τα ΑΩ αυτά; Μήπως στάχτη και μπούρμπερη, όπως τόσα άλλα;

• Κόστος 10 αεροσκαφών 250 εκατ. δολάρια.

• Ύψος πιστωτικό ΑΩ 280 εκατ. δολάρια.

• Πραγματική αξία 28 εκατ. δολάρια.

• Εγγυητική επιστολή BOMBARDIER 28 εκατ. δολάρια.

• Ανάδοχος: Οίκος ΒΑΛΙΑΚΑΣ (Δεν υλοποίησε τα ΑΩ).

• Κατάπτωση μέρους εγγυητικής επιστολής BOMBARDIER 13 εκατ. δολάρια (υπόλοιπο 15 εκατ. δολάρια).

Σημείωση: Ίσως τα νούμερα να διαφέρουν λίγο, γιατί η πληροφόρηση είναι δύσκολη. Δε μιλούν οι αρμόδιοι.)

• Ερωτήματα:
– Τα 13 εκατ. δολάρια της έκπτωσης, τι έγιναν; Γιατί δεν αγοράστηκαν πάραυτα ανταλλακτικά από την εταιρεία; Μήπως προτιμούνται οι πιάτσες των ανταλλακτικών – μαϊμούδων (bogus parts); Μήπως διετέθησαν για άλλον σκοπό;
– Γιατί τα υπόλοιπα δε χρησιμοποιούνται για ανταλλακτικά; Κλήθηκε η εταιρεία να διαπραγματευθεί;
– Το ΓΕΑ είναι ενημερωμένο στην υπόθεση;

Αλλαγή και στο Π.Ν.

• Στο γραφείο Τύπου: Ο αντιπλοίαρχος Δ. Γούναρης αντικατέστησε τον αποχωρήσαντα πλωτάρχη Χ. Αρφάνη.

• Πυρήνας του γραφείου παραμένει ο, αγαπητός στους δημοσιογράφους, πλωτάρχης Παν. Καλαθάκης.

Νέα «ψαριά» Αβραμόπουλου…

• Από ΗΠΑ, μετά το καρποφόρο, σύντομο, ταξίδι.

• Ο υπουργός υπέγραψε, προ ημερών, το μεταφορικό κόστος των 460 τεθωρακισμένων ΜΙΙ3 (ΔΩΡΕΑΝ διάθεση) που θα έχουν φθάσει στην Ελλάδα μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2014.

• Η υπόθεση, επίσης, ΔΩΡΕΑΝ διάθεσης 30 θωρακισμένων αρματοφορέων OSCHSH (κόστος, περίπου 45 εκατ. δολάρια) εξελίσσεται ταχέως. Τα οχήματα ευρίσκονται στο στρατόπεδο SIERRA ARMY DEPOT (Καλιφόρνια) η παραχώρηση τους εγκρίθηκε από το υπουργείο Εμπορίου (ΗΠΑ) και ο φάκελος οδεύει στο Κογκρέσο.

• Αναζητούνται, και θα βρεθούν πηγές χρημάτων για την πληρωμή του κόστους μεταφοράς που εκτιμάται ότι δεν θα υπερβεί τα 200.000 δολάρια.

• Εν τούτοις, όπως πληροφορούμαι, η ΓΔΑΕΕ προβάλλει γραφειοκρατικές ενστάσεις στα όσα αφορούν το αίτημα διάθεσης. Βυζαντινολογίες και τυπολατρίες αποκαρδιωτικές, αν αληθεύουν. Το ίδιο κάνει και για τα ελικόπτερα CH-47 που θα λύσουν ένα από τα βασικότερα προβλήματα του ΓΕΕΘΑ, στις μεταφορές.

• Υπενθυμίζω από κάτι τέτοιες παραδοξολογίες και ανευθυνότητες χάσαμε πέρυσι 250 ΧΑΜΕΡ τα οποία οι Αμερικανοί, αφού βαρέθηκαν να μας περιμένουν, τα έδωσαν στο Ισραήλ. Ας μην αναφερθώ στο 2005 που πάλι, λόγω ασυνεννοησίας, 2.500 ΧΑΜΕΡ που θα τα έφερναν οι Αμερικανοί στην ΕΛΒΟ για ανακατασκευή (πολύ χρήμα) όδευσαν στην Τουρκία, αν δεν απατώμαι.


Σχολιάστε εδώ