Επιμένουν για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία

Το τουρκο-κόμμα DEB, που μερικές φορές θυμάται το όνομά του στην… ελληνική -όταν πρόκειται να απευθυνθεί στο επίσημο ελληνικό κράτος- με επιστολή του προέδρου του προς το υπουργείο Παιδείας, επανέρχεται στο περσινό του αίτημα και ζητά εκ νέου, την ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων.

Στην επιστολή, επαναλαμβάνει ό,τι και πέρυσι, κατά τι διαφοροποιημένο, ωστόσο, στο γνωστό προκλητικό μήκος κύματος…

Με το γνωστό ύφος «Η μειονότητα στη Θράκη απαιτεί και περιμένει την προστασία του δικαιώματος της μειονοτικής εκπαίδευσης», σημειώνει πως «το δικαίωμα της μειονοτικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα της μειονότητας» και προεξοφλώντας «ότι ένας μαθητής θα ξεκινήσει τη μόρφωσή του στο μειονοτικό δημοτικό σχολείο», θα πρέπει «να περάσει από ένα νηπιαγωγείο που λειτουργεί με παρόμοιο σύστημα». Βεβαίως δεν λείπουν οι αναφορές στα «ευρωπαϊκά παραδείγματα»…

Τελειώνοντας δεν παραλείπει να κάνει τις γνωστές αναφορές-διδαχές για το πώς πρέπει να λειτουργούν τα δημοκρατικά κράτη. «Πιστεύουμε ότι ένα από τα πιο σημαντικά καθήκοντα των δημοκρατικών κυβερνήσεων και κρατών είναι η ανταπόκριση στις δίκαιες και δημοκρατικές απαιτήσεις των πολιτών τους», κάτι που επαναλαμβάνεται αρκετές φορές μέσα στο κείμενο (προφανώς και οι συντάκτες του θα πρέπει να πειστούν δια της επαναλήψεως, για τα περί της δίκαιης και δημοκρατικής απαίτησης…). Ο εκπρόσωπος του DEB δείχνει να αδιαφορεί για την απάντηση του υπουργείου Παιδείας τον Σεπτέμβριο του 12 και «αγνοεί» τα επιχειρήματα που τη συνθέτουν.

Και πώς θα μπορούσε άλλωστε να κάνει διαφορετικά. Σε μια περίοδο, που τα ίδια τα μέλη της μειονότητας, όλο και σε μεγαλύτερο ποσοστό, γυρίζουν την πλάτη στα μειονοτικά σχολεία, ως εντεταλμένος του προξενείου δεν μπορεί παρά να κρατά αμετακίνητη στάση σε ό,τι αφορά τα «πάγια αιτήματα», στέλνοντας το μήνυμα στην ίδια τη μειονότητα…

Ποιο είναι το μήνυμα; Αδιαφόρησε για τους νόμους της χώρας που ζεις, εξέφρασε τις απαιτήσεις σου όσο ανούσιες ή προκλητικές είναι και να είσαι σίγουρος ότι καμία επίπτωση δεν πρόκειται να υποστείς -τουναντίον, υπάρχουν οι «άνθρωποί σου» οι οποίοι θα σε στηρίζουν πάντα. Αρκεί να κάνεις το καθήκον σου και στην προκειμένη αυτό το καθήκον αφορά στην «προάσπιση του δικαιώματος της μειονοτικής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα».

Γι’ αυτό και ο πρόξενος Σενέρ επαναλαμβάνει πάντα στα «κηρύγματά του» την ανάγκη για ενότητα ανάμεσα στους κόλπους της μειονότητας, επισημαίνοντας πως όποιος «αλληθωρίζει» προς τα δημόσια σχολεία διαπράττει ηθικό αδίκημα απέναντι στα υπόλοιπα μέλη της μειονότητας…

Αυτός ο ηθικός εκβιασμός -επί της ουσίας, ο φόβος που αισθάνεται ένα μεγάλο ποσοστό της μειονότητας- έχει μέχρι σήμερα δώσει πολύ καλά αποτελέσματα για το καθεστώς. Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας πέρυσι τον Σεπτέμβριο ήταν στο σωστό δρόμο. «Από εκπαιδευτικής πλευράς, η λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων με δύο αναλυτικά προγράμματα που αποτελούν λογική κατακερματισμού σχολείου, αποτελεί παιδαγωγική αντίληψη και διδακτική πρόταση παρωχημένη», σημείωνε. Το καθεστώς, βεβαίως, έχει αποδείξει πως δεν ενδιαφέρεται για το αν το δίγλωσσο νηπιαγωγείο μπορεί να αποτελέσει ορθή διδακτική πρόταση, αφού είναι παντελώς αδιάφορο (έως πλήρως ικανοποιημένο) για τους εκατοντάδες αναλφάβητους που κάθε χρόνο λαμβάνουν απολυτήριο από τα μειονοτικά λύκεια της Θράκης.

Πρώτιστος στόχος να περάσει τις «γραμμές» της χώρας που εκπροσωπεί κι αυτή σίγουρα δεν είναι η Ελλάδα.

«Ως Έλληνες οφείλουμε πρωτίστως να ενστερνιστούμε τον πολιτισμό, τη γλώσσα, τους κανόνες και τους νόμους τη χώρας που ζούμε και είμαστε πολίτες παράλληλα με σεβασμό των πολιτιστικών ιδιαιτεροτήτων και ετεροτήτων» έστελνε το υπουργείο το μήνυμα με αφορμή το θέμα των δίγλωσσων τον περασμένο Σεπτέμβριο. Αν αποφασίσει να επανέλθει στο ζήτημα, θα πρέπει να γίνει, τουλάχιστον, πιο συγκεκριμένο…


Σχολιάστε εδώ