ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΕΝ ΨΥΧΡΩ ΕΛΒΟ – ΕΑΣ

Ελέγχοντας και καθοδηγώντας απολύτως τους Παπακωνσταντίνου – Βενιζέλο -Στουρνάρα, αποσύνθεσαν το έμψυχο υλικό με τις σφαγές στις αποδοχές του και το άψυχο με τη στέρηση συντήρησης και παροχής υλικών. Ήρθε η σειρά των Αμυντικών Βιομηχανιών. Απαιτούν άμεση διάλυση, λουκέτο, σφράγισμα, συμπεριφερόμενοι ως εκπρόσωποι και ντίλερ ξένων εμπόρων όπλων.

Θέλουν να μας στέλνουν να αγοράζουμε πυρομαχικά, τροχαίο υλικό κ.λπ. από το εξωτερικό. Δεν αισχύνονται, ούτε φρενάρουν από τα όργια εκμαυλισμών και μιζοδοσίας των εντολοδόχων τους σε έλληνες συνεργάτες τους, που τώρα παριστάνουν τους σωτήρες.

ΕΛΒΟ

Θα σταθώ στην ΕΛΒΟ, για την οποία έχω περισσότερα στοιχεία (ενώ θα εξάρω την προσπάθεια του κ. Χριστογιάννη να διασώσει τα ΕΑΣ) και θα αποδείξω ότι η εταιρεία είναι βιώσιμη. Πρέπει να ζήσει, χωρίς να αποκρύψω, βέβαια, ότι επί χρόνια υπήρξε παραμάγαζο ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, που για μια εποχή την είχαν παραδώσει προς εκμετάλλευση σε Εθνικό Προμηθευτή.

Η ΕΛΒΟ παρουσιάζει την πλέον υγιή εικόνα – «ακτινογραφία» όλων (επιχειρησιακό σχέδιο Αυγ. 13). Ιδού γιατί:

• Έχει σαφή μείωση του λειτουργικού κόστους και τραπεζικού δανεισμού.

• Μπορεί να αρχίσει κερδοφορία από το 2014.

• Ήδη έχει αρχίσει εξωστρέφεια και επιθετική εμπορική πολιτική.

• Προωθεί προγράμματα στον στρατιωτικό τομέα.

• Διαθέτει τεχνολογία και σύγχρονες εγκαταστάσεις.

Προσθέτω ότι η μείωση του προσωπικού είναι δραματική (από 800 σε 300) και το έλλειμμα σήμερα είναι 15 εκ. ?, έναντι 21,29 το 2011.

Έχει τις παρακάτω συμβάσεις σε εξέλιξη:

• ΚΟΥ 039 ΕΛΒΟ – ΥΠΑΜ Κύπρου
(309 οχήματα)
Συνολική αξία 38,4 εκ. ?.
Το έργο εξελίσσεται.
Υπόλοιπο προς είσπραξη 13,9 εκ. ?.
• 039Δ/11 ΥΕΘΑ-ΕΛΒΟ
Συνολική αξία 9,273 εκ. ?.
Έργο (σε εξέλιξη): Αξιοποίηση 77 αρματοφορέων.
Υπόλοιπο προς είσπραξη 7,03 εκ. ?.
• 036Γ/2011 ΕΛΒΟ – ΥΕΘΑ
Συνολική αξία 6,353 εκ. ?.
Εξελίσσεται.
Υπόλοιπο προς είσπραξη 4,83 εκ. ?.
Σύνολο προοπτικών είσπραξης 25,811 εκ. ?.

Εφόσον αφεθεί η εταιρεία να τις ολοκληρώσει, μπορεί, αιμοδοτούμενη σήμερα από το κράτος, να καλύψει το έλλειμμά της των 15 εκ. και, τελικά, να αποβεί κερδοφόρος. Πέραν αυτών, υπάρχουν άμεσες προοπτικές προγραμμάτων ανακατασκευών των Ε.Δ. για τα επόμενα έτη.

Η μεγάλη ευκαιρία, όμως, για την ΕΛΒΟ, φαίνεται να γίνεται πραγματικότητα. Είναι η δρομολογημένη συνεργασία της με το Ιράκ (γράφουμε πιο κάτω), η οποία μπορεί να αποβεί αφετηρία αναγέννησης της εταιρείας και ανάδειξής της στον βαλκανικό χώρο. Με τις προϋποθέσεις:

• Ισχυρής και έμπειρης διοίκησης και όχι τοποθέτησης εκεί κομματικών σκυβάλων. Η ΕΛΒΟ χρειάζεται management.

• Ενδιαφέροντος της Πολιτείας, δηλαδή του υπουργείου Άμυνας (στο οποίο πρέπει και να υπαχθεί), του ΓΕΕΘΑ και των Επιτελείων.

Πώς, λοιπόν, τολμούν να «κάψουν» την εταιρεία; Ποια συμφέροντα το υπαγορεύουν;

Η πρωτοβουλία του κ. Αβραμόπουλου στη Μ. Ανατολή

• Συνδεδεμένη με τα προαναφερθέντα.

• Είναι αρμοδιότητα άλλης στήλης να περιγράψει το κλίμα αβεβαιότητας και κρίσης στον χώρο Μ. Ανατολής και Τουρκίας λόγω Συρίας.

• Υπάρχει σε εξέλιξη το θέμα αμυντικής συνεργασίας Ιράκ – Ελλάδας, που πρέπει, οπωσδήποτε, να επιτύχει.

• Η υπόθεση είχε ανοίξει με την επίσκεψη στην Ελλάδα ιρακινής αντιπροσωπείας, για να εξετάσει τις δυνατότητες συνεργασίας σε αυτόν τον τομέα.

• Ο κ. Αβραμόπουλος σε άρθρο του στην κυριακάτικη «Καθημερινή» (18.08) χαράσσει σαφή γραμμή γιʼ αυτό το είδος συνεργασίας. «Στη γενικευμένη πολιτική αστάθεια στην Ανατολική Μεσόγειο, η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να συμβάλει εποικοδομητικά. Η χώρα μας διαθέτει υποδομές…»

• Το δεύτερο σκέλος των ιρακινών επιδιώξεων (το α’ είναι το επιχειρησιακό) έχει σχέση με τις καταρρέουσες, λόγω άφρονος πολιτικής των κυβερνήσεων από το 1980 και μετά, με ημέτερες αμυντικές βιομηχανίες, ιδιαίτερα με την ΕΛΒΟ. Μια επιτυχής συνεργασία με την εταιρεία θα την αναζωογονήσει, όπως περιγράψαμε στο προηγούμενο σχόλιο.

• Οι Ιρακινοί ενδιαφέρονται για συντήρηση και αναβάθμιση του τροχαίου υλικού τους και συμπαραγωγές τροχαίων μέσων. Κι αυτό είναι εφικτό.

• Οι Ιρακινοί, όπως πληροφορήθηκα, ανατολίτες και άσοι στο παζάρεμα, ζητούν ως «δώρο», bonus, τη δωρεάν διάθεση από την Ελλάδα 200 αρμάτων Μ60 (είναι διαθέσιμα) και 30 – 50 τεθ. οχημάτων ΒΜΡ-1, ρωσικών, τα οποία προσφέρουν στα νησιά σταθερές μονάδες πυρός, κυρίως. Τα παραπάνω πριν παραδοθούν θα «εξωραϊσθούν» από την ΕΛΒΟ, οπότε θα προκύψει κάποιο έσοδο για την εταιρεία.

• Δεν είμαι εξαιρετικά αρμόδιος, αλλά νομίζω μια τέτοια κίνηση είναι θετική γιατί, εμμέσως, θα ικανοποιήσει και επιθυμία των Αμερικανών (που ήδη μας διαθέτουν 400 τεθωρακισμένα Μ113 και 30 μεταφορείς αρμάτων). Ο δωρίσας του δωρίσαντος, με το αζημίωτο. Εφόσον, βέβαια, εξασφαλισθούν οι εγγυήσεις για την υλοποίηση της συμφωνίας με την ΕΛΒΟ. Ας μη φανούμε, άνευ λόγου, τσίπηδες και μίζεροι, προκειμένου να διασώσουμε μια βασική αμυντική βιομηχανία. Από το περίσσευμά μας…

• Τελικά, για το θέμα ΕΑΣ – ΕΛΒΟ δε θα γίνει διαπραγμάτευση με την «τρόικα», αλλά με τον Αντιπρόεδρο της Κομισιόν, κ. Χοακίν Αλμούνια. Για να δούμε.

• Έχω και μια πρόταση. Στη θέση μέρους των αποσυρόμενων ΒΜΡ-1 (εφόσον αυτό αποφασιστεί), να τοποθετηθούν τα 14 τεθωρακισμένα Μ113 που κατακρατά η SONAK ΑΕΒΕ από το 2003 για τον Ηλεκτρονικό Πόλεμο. Δεν με ενδιαφέρει τι λέει μια απόφαση ενός Πρωτοδίκη περί «καταπιστεύματος» κ.λπ. Να φτιάξουν οι αρμόδιοι έναν Νόμο, ένα Προεδρικό Διάταγμα, ακόμη και ένα… Βασιλικό Διάταγμα (οποιοδήποτε νομικό έγγραφο, τέλος πάντων), με το οποίο να εξουσιοδοτηθεί το ΓΕΣ να παραλάβει πάραυτα τα άρματά του και να υποχρεωθεί η εταιρεία να πληρώσει για βλάβες και φθορές. Το να κατακρατά «αιχμάλωτα» 14 πολεμικά μέσα επί μια 10ετία αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία και εξευτελισμό της Πολιτείας. Φτάνει…


Σχολιάστε εδώ