400.000 λιγότεροι επιβάτες τον Ιούλιο!

Αντίθετα τον Αύγουστο η κίνηση ήταν μεγαλύτερη από πέρυσι κατά 3-5% όμως οι εισπράξεις ήταν λίγο χαμηλότερες γιατί πολλές εταιρείες είχαν κάνει προσφορές στα εισιτήρια. Πάντως δεν ήταν λίγες οι εταιρείες που για να εξοικονομήσουν την διαφορά από τις… προσφορές στα εισιτήρια, έκαναν διάφορα… τερτίπια με πιο συνηθισμένο την μείωση της ταχύτητας. Έτσι ενώ ένα πλοίο πηγαίνει κανονικά με 30 μίλια την ώρα, το πήγαιναν με 25. Η καθυστέρηση δεν ήταν μεγάλη (γύρω στη μισή ώρα) και ο κόσμος νόμιζε ότι οφειλόταν στον κυματισμό της θάλασσας μια και τα μελτέμια τον Αύγουστο το… τάραξαν το Αιγαίο, ωστόσο οι λόγοι ήταν άλλοι… Πάντως το γεγονός ότι η υψηλή σεζόν που μέχρι και πέρυσι ήταν 40-50 μέρες και φέτος έπεσε στις 25-30 μέρες δείχνει ότι η κρίση βαθαίνει με γεωμετρική πρόοδο. Και να σκεφθεί κανείς ότι η Ακτοπλοΐα απʼ αυτές τις μέρες περιμένει να κάνει… σεφτέ και να «βγάλει» τον χειμώνα. Πάντως τα εισιτήρια είναι ακριβά για την εποχή, άσχετα αν στην πλειοψηφία τους τα πλοία είναι καινούργια και παρέχουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Όμως εδώ έχουν κάποιο δίκιο οι εταιρείες που «φωνάζουν» ότι δεν είναι δυνατόν να… φορτώνονται ένα σωρό βάρη στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Γιατί εκτός του ΦΠΑ που είναι 23% και του επίναυλου για την πριμοδότηση των αγόνων γραμμών που είναι 3%, επιβαρύνονται με λιμενικά τέλη, ΦΜΥ, πρακτορειακά δικαιώματα που κυμαίνονται από 7 έως 12%, ασφαλιστικά ταμεία κ.λπ. Δηλαδή από τον ναύλο οι εταιρείες είναι ζήτημα αν παίρνουν το 50%. Αν αναλογισθούμε ότι για τα ταχύπλοα, μόνο το κόστος των καυσίμων αποτελεί το 70% των εξόδων τους, αντιλαμβανόμαστε ότι αυτά που μένουν για όλες τις άλλες υποχρεώσεις (μισθοδοσία, ΝΑΤ, συντήρηση, ενοίκιο, υποστήριξη γραφείων κ.λπ.) είναι ελάχιστα. Γιʼ αυτό οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι χρεωμένες μέχρι τον λαιμό. Το μόνο θετικό σʼ όλη την… ιστορία που -δίνει ανάσες στις ακτοπλοϊκές- είναι το γεγονός ότι τα χρήματά τους από τις επιδοτούμενες (άγονες) γραμμές τα παίρνουν κανονικά και σε τακτά διαστήματα. Αν κι εδώ η γραφειοκρατία είναι μεγάλη, τα λεφτά τους οι εταιρείες βρίσκουν τρόπο και τα παίρνουν. Ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος. Θεωρείται βέβαιο ότι θα μειωθούν κατά πολύ τα δρομολόγια και θα αποσυρθούν με διάφορες δικαιολογίες αρκετά πλοία. Ας το έχει υπόψη του ο κ. Βαρβιτσιώτης κι ας ετοιμαστεί έγκαιρα, πριν βρεθεί προ εκπλήξεων…


Σχολιάστε εδώ