«Home port» για την κρουαζιέρα ο Πειραιάς!

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα πολλά έργα που κατάφερε η Δημοτική Αρχή να εντάξει στο ΕΣΠΑ και επιφυλάχθηκε να βοηθήσει ώστε να ενταχθούν στα προγράμματα αυτά και οι υπόλοιπες επενδυτικές προτάσεις που έχει υποβάλλει ο Δήμος Πειραιά και είναι ύψους 45-50 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον τομέα της κρουαζιέρας ο πρωθυπουργός συμφώνησε να γίνει το λιμάνι «home port» για τα κρουαζιερόπλοια. Δηλαδή να γίνει λιμάνι αφετηρίας και κατάληξης των κρουαζιερών που προγραμματίζουν και εκτελούν οι μεγάλες εταιρείες του χώρου και όχι λιμάνι διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων που μένουν 12 ώρες την εβδομάδα και φεύγουν.

Γιατί έτσι, όσος κόσμος και να έρθει δεν θα μείνει –όπως και δεν μένει– στον Πειραιά. Αντίθετα αν ο Πειραιάς γίνει «home port» τα κρουαζιερόπλοια θα γεμίζουν και θα αδειάζουν στον Πειραιά.

Δηλαδή οι εταιρείες θα φέρνουν τους πελάτες τους απ’ όλο τον κόσμο στην πόλη μας για να κάνουν κρουαζιέρα και από τον Πειραιά θα τους επιστρέφουν στις χώρες τους. Κάτι που σημαίνει πως όλος αυτός ο κόσμος, αν διανυκτερεύσει για ένα μόνο βράδυ στην πόλη θα ανεβάσει στα ύψη το οικονομικό στάτους του Πειραιά.

Να σημειώσουμε ότι σήμερα μόνο η ισπανική ZENITH και η κυπριακή LOUIS (που ούτως ή άλλως δραστηριοποιείται με επιτυχία στον Πειραιά) χρησιμοποιούν ως «home port» το λιμάνι. Για να κάνουν όμως το ίδιο και οι υπόλοιπες εταιρείες που κατέχουν τα… σκήπτρα στην παγκόσμια κρουαζιέρα (Carnival, Celebrities κ.λπ.) θα πρέπει να υπάρχουν υποδομές στο λιμάνι και κυρίως άνετη πρόσβαση με το αεροδρόμιο.

Γι’ αυτό η Carnival είχε ζητήσει να κάνει «home port» λιμάνι στο Φάληρο και μάλιστα με πέντε θέσεις κρουαζιερόπλοιων. Στο πλαίσιο λοιπόν των υποδομών αποφασίστηκε να επιταχυνθεί η κατασκευή της υπόγειας λεωφόρου που θα συνδέει το Φάληρο με το λιμάνι, αφού το άλλο μεγάλο έργο (σ.σ.: που δεν αφορά βέβαια τον Πειραιά αλλά θα διευκόλυνε), η σήραγγα του Υμηττού έχει… κολλήσει λόγω κρίσης.

Οι παράγοντες της κρουαζιέρας εκτιμούν πως αν βρεθεί τρόπος απευθείας σύνδεσης του λιμανιού με το Φάληρο και την εθνική οδό θα είναι εφικτό να γίνει «home port» ο Πειραιάς, αφού διά της Αττικής Οδού θα υπάρχει άμεση πρόσβαση στο αεροδρόμιο. Από εκεί και πέρα όμως ο πρωθυπουργός θα πρέπει να πάρει μέτρα ώστε το «Ελευθέριος Βενιζέλος» να γίνει «ελκυστικό» για τις εταιρείες κρουαζιερών γιατί με τα υπέρογκα τέλη που έχει σήμερα δεν θα… πλησιάζει άνθρωπος. Από εκεί και πέρα, στον πρωθυπουργό τέθηκαν και άλλα θέματα, όπως:

• Η καθιέρωση ανταποδοτικών τελών από τον ΟΛΠ στον δήμο. Ο δήμαρχος είπε στον πρωθυπουργό ότι δεν είναι δυνατόν ο Πειραιάς να υφίσταται μία τεράστια επιβάρυνση λόγω της λειτουργίας του λιμανιού και να εισπράττει όσα… η Πτολεμαΐδα. Γιατί έτσι όπως είναι σήμερα το καθεστώς, από τα κέρδη του ΟΛΠ το 2% κατατίθεται σ’ έναν λογαριασμό και μοιράζονται σ’ όλους τους δήμους. Ο Β. Μιχαλολιάκος ζήτησε να έχει ο Πειραιάς το 1% από το ποσοστό αυτό ή αν δεν είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο να μπει ειδικό τέλος υπέρ του δήμου στα εισιτήρια όσων επιβατών και οχημάτων διακινούνται από το λιμάνι. Δεν μπορεί, είπε, να εισπράττει π.χ. ο Δήμος Πάρου τέλη από τα εισιτήρια μέσω του Λιμενικού Ταμείου και να μην εισπράττει ο Πειραιάς.

• Η ολοκλήρωση στις προγραμματισμένες ημερομηνίες των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων, δηλαδή μετρό και τραμ. Τα έργα για το μετρό συνεχίζονται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αλλά στο τραμ παρατηρείται καθυστέρηση, κυρίως στον τομέα των υποδομών (υπογειοποίηση γραμμών ΗΣΑΠ από το Φάληρο στον Πειραιά, κ.λπ.).

• Η ολοκλήρωση της παραχώρησης στον δήμο των χώρων του λιμανιού στο Παλατάκι αλλά και της Παγόδας. Τέλος, ο δήμαρχος ενημέρωσε τον πρωθυπουργό πως έχει τη θετική γνώμη του δημάρχου Αθηναίων για το έργο της ανακαίνισης, ανάπλασης και ανάδειξης της ιστορικής λεωφόρου Πειραιώς – Αθηνών και ζήτησε τη στήριξη των έργων αυτών.

Η συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Β. Μιχαλολιάκο ήταν η πέμπτη σε διάστημα λίγων μηνών, κάτι που δείχνει ότι τα θέματα του Πειραιά συζητούνται στο ανώτατο δυνατό επίπεδο και κατά συνέπεια υπάρχουν βάσιμες ελπίδες ότι θα προωθηθούν.


Σχολιάστε εδώ