ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗ ΡΟΤΑ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Τα εγκαίνια έκαναν από κοινού ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς με τον πρόεδρο του Ομίλου της Cosco Γουέι Τζιαφού. Παρόντες ήταν πολλοί υπουργοί, υπηρεσιακοί παράγοντες και φυσικά ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος. Για τα διαδικαστικά και για τις βλέψεις των Κινέζων στην Ελλάδα έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά, οπότε δεν είναι σκόπιμο να αναφερθούμε. Είναι όμως επιβεβλημένο να δώσουμε τη διάσταση της ελληνοκινεζικής συνεργασίας στον Πειραιά σε άλλα επίπεδα, που έχουν μεν ως βάση τη Ναυτιλία, αλλά εμπεριέχουν παραμέτρους που αξίζει να γνωρίζουμε.

• Κατ’ αρχήν ο προβλήτας ΙΙΙ που εγκαινιάστηκε δίνει μία νέα ώθηση στις μεταφορές, αφού δίνει τη δυνατότητα να ξεφορτώνονται 4.000 εμπορευματοκιβώτια την ημέρα! Κάτι που σημαίνει ότι ένα πλοίο-τέρας με 12.000 «κουτιά» θα ξεφορτώνει σε 3 μέρες. Αυτό και μόνο δίνει προστιθέμενη αξία στο λιμάνι του Πειραιά και το καθιστά ανταγωνιστικό απέναντι σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια. Διότι για τη Ναυτιλία και γενικά για τις μεταφορές «ο χρόνος είναι χρήμα»…

• Δεύτερον, ο πρωθυπουργός αποκάλυψε ότι είναι σε εξέλιξη άλλη μία συμφωνία με την Cosco που αφορά την επέκταση των δραστηριοτήτων της κινεζικής εταιρείας στη δυτική πλευρά του λιμανιού. Πρόκειται για επένδυση ύψους 225 εκατ. ευρώ που θα δημιουργήσει 500 νέες θέσεις εργασίας και άλλες 200 για τα 3 χρόνια, όσο δηλαδή θα διαρκέσει η κατασκευή των νέων χώρων και των νέων υποδομών. Όταν τελειώσει κι αυτό το έργο ο Πειραιάς θα μπορεί να διαχειριστεί 7 εκατομμύρια κιβώτια τον χρόνο, κάτι που θα τον καταστήσει ηγέτιδα δύναμη στον χώρο των ναυτιλιακών μεταφορών. Αν γίνει και το ντιλ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε το λιμάνι θα γίνει αναμφισβήτητα το πρώτο λιμάνι της Ευρώπης. Οι θέσεις εργασίας στην περίπτωση αυτή θα ξεπεράσουν τις 3.500, κάτι που σημαίνει ότι θα καταπολεμηθεί η ανεργία στην περιοχή μας.

• Επειδή πολλά ακούγονται και γράφονται για δήθεν «εργασιακό μεσαίωνα» που επικρατεί στους χώρους εργασίας της Cosco στο λιμάνι, εκείνο που έχουμε να σημειώσουμε είναι πως υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις από τους εργαζόμενους. Δηλαδή η εταιρεία θέλει παραγωγική εργασία. Όλοι οι εργαζόμενοι πληρώνονται κανονικά και στην ώρα τους, αλλά δουλεύουν. «Κοπάνα», «λούφα», αργοπορίες, άδειες από τη… σημαία, κ.λπ. είναι άγνωστες λέξεις για την επιχείρηση. Μια δουλειά που μπορούν να την κάνουν 2 άτομα θα την κάνουν 2 άτομα. Ούτε 3 ούτε 4, όπως γινόταν παλιά, που δούλευαν σε μία βάρδια 4 και 5 εργαζόμενοι και εμφανίζονταν οι 2 εκ περιτροπής… Δηλαδή δούλευαν μισό μήνα κι έπαιρναν και… υπερωρίες! Και μισθούς ηγεμονικούς… Επίσης έχουν κοπεί τα «κολόκουρα» και το… πλιάτσικο απ’ όπου κάποιοι έβγαζαν 4 και 5 μηνιάτικα! Τώρα αυτά δεν διανοείται κανένας να τα κάνει. Αν αυτό είναι «εργασιακός μεσαίωνας» τότε στην Cosco επικρατούν συνθήκες «εργασιακού μεσαίωνα»…

Γεγονός, είναι πάντως ότι τον… χορό της ανάπτυξης αυτή τη στιγμή τον… σέρνει ο Πειραιάς. Το λιμάνι του αποτελεί σήμερα τη ναυαρχίδα των οικονομικών εξελίξεων και μας γεμίζει ελπίδες. Είναι η… χαραμάδα απ’ όπου φαίνεται το φως στην άκρη του τούνελ. Και είναι πραγματικό φως κι όχι εκείνο του τρένου…


Σχολιάστε εδώ