ΚΑΤΩ στον ΠEΙΡΑΙΑ

Επέβαιναν 248 επιβάτες και στο γκαράζ βρίσκονταν 47 ΙΧ. Για τα αίτια της φωτιάς δεν έχει γίνει τίποτε γνωστό, γεγονός πάντως είναι ότι το πλοίο ακινητοποιήθηκε ανοιχτά της Σάμου και οι επιβάτες και τα οχήματα ξεφορτώνονταν μέχρι αργά το βράδυ της περασμένης Παρασκευής από άλλο μικρότερο πλοίο και διεκπεραιώνονταν σιγά σιγά στην ξηρά. Το πλοίο είναι κατασκευής του 2005, δηλ. είναι σχεδόν νεότευκτο, σύγχρονο και πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας που προβλέπουν η ελληνική και κοινοτική νομοθεσία. Το ότι η φωτιά εκδηλώθηκε στο πρώτο ταξίδι που έκανε το πλοίο για τη νέα σεζόν είναι κάτι που θα συζητηθεί πολύ. Λίγο πριν το γεγονός αυτό είχε παραιτηθεί ο πρόεδρος της «Hellenic Seaways» Γιάννης Βαρδινογιάννης για το συμφέρον της εταιρείας όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του. Εκείνο πάντως που πρέπει να τονιστεί είναι πως από τη στιγμή που την εταιρεία την ανέλαβε η Τράπεζα Πειραιώς, καθώς μεγαλομέτοχος στην «Hellenic Seaways» ήταν η «MIG» του Ανδρέα Βγενόπουλου, η θέση του Γιάννη Βαρδινογιάννη είχε ατονήσει και ήδη είχε αναλάβει ενεργό ρόλο ο Αντώνης Αγαπητός.

// Ο ένας μετά τον άλλον οι δήμοι της παραλίας ξεσηκώνονται εναντίον της δημιουργίας λιμανιού κρουαζιέρας στον όρμο του Φαλήρου. Την περασμένη Δευτέρα το δημοτικό συμβούλιο Καλιθέας, που είναι ο δεύτερος σε μέγεθος δήμος της Αττικής, εξέδωσε ψήφισμα το οποίο υπογράφουν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι και ο δήμαρχος Κώστας Ασκούνης, με το οποίο διαμηνύουν την πλήρη αντίθεσή τους στην προοπτική κατασκευής λιμανιού στο Φάληρο. Στο ψήφισμα μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής: «Ο Δήμος Καλλιθέας, όπως και άλλοι Δήμοι (Πειραιώς, Μοσχάτου, Περιφέρεια Αττικής) αλλά και όλα τα ναυταθλητικά σωματεία, έχουν επισήμως τοποθετηθεί κατά της χωροθέτησης και δημιουργίας ενός τεραστίου λιμανιού στον Φαληρικό Όρμο. Ένα λιμάνι κρουαζιέρας φαραωνικού τύπου και τεραστίων διαστάσεων σε μια περιοχή που λειτουργούν ήδη ναυταθλητικοί όμιλοι, μαρίνες σκαφών θαλασσίου τουρισμού και άλλες εγκαταστάσεις αθλητισμού έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις υπάρχουσες πολεοδομικές ρυθμίσεις οι οποίες έχουν εξαντλήσει οποιαδήποτε περιθώρια επί πλέον χρήσεων. Είναι αυτονόητο ότι η περιβαλλοντική υποβάθμιση με την καταστροφή όσων χώρων έχουν ακόμη απομείνει ελεύθεροι, έρχεται να αποτελειώσει το έγκλημα που διαπράχθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Εύλογα λοιπόν ανακύπτει το ερώτημα πως εννοείται η ορθολογική διαχείριση των πόρων σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης; Γιατί πρέπει να καταστρέψουμε ότι ακόμη έχει απομείνει σχετικά ελεύθερο όταν υπάρχει και επεκτείνεται το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά; Ως εκ τούτου εκφράζουμε τη πλήρη αντίθεση μας στη δημιουργία Λιμένα Κρουαζιέρας στο Φαληρικό Όρμο. Καλούμε την Κυβέρνηση να αφουγκραστεί τις ομόφωνες αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων Πειραιά, Μοσχάτου και Καλλιθέας και να αποτρέψει μια τέτοια εξέλιξη.»

// Ολοκληρώθηκαν την περασμένη Δευτέρα το βράδυ οι εκδηλώσεις της 3ης Πειραϊκής Αμφικτυονίας, που έγιναν από τις 7 μέχρι τις 10 του μήνα στην πλατεία Κανάρη στο Πασαλιμάνι. Η φετινή διοργάνωση ήταν η καλύτερη απ’ όλες και η πλέον εντυπωσιακή μια και ο αριθμός των συμμετεχόντων «άγγιξε» τους 20, ενώ όλοι όσοι πήραν μέρος στις εκδηλώσεις είχαν μεγαλύτερη -πλέον- εμπειρία και γνώση για το αντικείμενο και παρουσίασαν όντως σπουδαία πράγματα, τόσο σε επίπεδο θεατρικών δρώμενων και χορών όσο και σε γευσιγνωσία. Η Πειραϊκή Αμφικτυονία είναι πλέον θεσμός που απλώνεται όλο και περισσότερο στην κοινωνία της πόλης και φέρνει πιο κοντά τις διάφορες περιοχές από τις οποίες κατάγονται οι σημερινοί Πειραιώτες. Γιατί ο Πειραιάς είναι πόλη μετοίκων. Δηλαδή δημιουργήθηκε από ανθρώπους που βρέθηκαν σ’ αυτόν τον χώρο και «ρίζωσαν» γιατί βρήκαν δουλειές λόγω του λιμανιού, προερχόμενοι από την Κρήτη, τη Μάνη, τα Δωδεκάνησα, τις Σπέτσες, την Ύδρα κ.λπ. Πολλές περιοχές μάλιστα της πόλης διατηρούν μέχρι σήμερα την ονομασία του τόπου απ’ όπου προέρχονται εκείνοι που την πρωτοκατοίκησαν (Μανιάτικα, Υδρέικα κ.λπ.). Αυτές ακριβώς τις περιοχές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους τιμά και προβάλλει η Πειραϊκή Αμφικτυονία. Ο δήμαρχος Β. Μιχαλολιάκος κλείνοντας τις εκδηλώσεις τίμησε όλες τις αντιπροσωπείες που συμμετείχαν και δήλωσε ότι πρέπει ν’ αγαπάμε και να τιμάμε τις ιδιαίτερες πατρίδες μας αλλά πάνω απ’ όλα πρέπει ν’ αγαπάμε τον Πειραιά που μας ενώνει.

// Στις 27 του μήνα θα γίνει στο ανακαινισμένο Πάρκο Δηλαβέρη η τελετή της επαναλειτουργίας του. Ένας τεράστιος χώρος γεμάτος δέντρα, φυτά, σιντριβάνια, παιδότοπους και την περίφημη «βιομηχανική κατακόμβη» του παλαιού εργοστασίου, περιμένει τους επισκέπτες για να τους αποκαλύψει ό,τι καλύτερο έχει να παρουσιάσει, σε επίπεδο χώρου αναψυχής ο Πειραιάς. Τα εγκαίνια θα γίνουν με μία μεγάλη λαϊκή συναυλία, που θα τη διαδεχθεί ολονύχτιο γλέντι. Επειδή σίγουρα πρόκειται για κάτι ξεχωριστό που όσοι το ζήσουν δεν θα το ξεχάσουν, πιστεύουμε ότι δεν θα πρέπει να λείψει κανένας!

// Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Ομίλου για την Unesco Νομού Πειραιώς και Νήσων λειτουργεί νέο αυτοχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα εκμάθησης της Αγγλικής Γλώσσας για παιδιά στο Πολιτιστικό Κέντρο «INTERNATIONALACTIONART» (Π. Ράλλη 210 και Θησέως 4 – Νίκαια 210-4110678 και 210- 4967757). Οι μαθητές θα ενταχθούν σε τμήμα ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται και θα διδαχθούν την αντίστοιχη με την τάξη τους ύλη. Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων θα εκδοθεί ειδική βεβαίωση παρακολούθησης μαθημάτων Αγγλικής Γλώσσας από τον Όμιλο.

// Αν δεν υπάρξει σοβαρή πρόταση για την αξιοποίηση του «κουφαριού» της Ραλλείου που επί 42 χρόνια «σκιάζει» το κέντρο του Πειραιά, τότε το κτίριο-φάντασμα θα κατεδαφιστεί. Αυτό ανακοίνωσε ο δήμαρχος Β. Μιχαλολιάκος στο Κανάλι 1 και επεσήμανε ότι πρέπει ν’ ανοίξει ο χώρος για να αναδειχθεί το Δημοτικό Θέατρο, αλλά ν’ αποκτήσει και πάρκινγκ. Όπως είπε, στο επίπεδο της Ηρώων Πολυτεχνείου θα δημιουργηθεί πλατεία με χώρους πρασίνου και στην πίσω πλευρά ημι-ισόγειο κατάστημα και υπόγειο πάρκινγκ.

// Για να λέμε και… του στραβού το δίκιο, που λέει και η παροιμία, ο Πειραιάς είναι ο μόνος δήμος ο οποίος παίρνει ακίνητα τη στιγμή που όλα τα ακίνητα του Δημοσίου και των δημοσίων οργανισμών περιέρχονται από ΤΑΙΠΕΔ. Από το 2011 μέχρι σήμερα ο δήμος έχει πάρει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύσιο τον χώρο των γραμμών από το λιμάνι μέχρι τη Λεύκα, μήκους 6 χιλιομέτρων, τον βρεφονηπιακό σταθμό του ΗΣΑΠ στο Ν. Φάληρο και οσονούπω παίρνει και την Παγόδα από τον ΟΛΠ. Δεν είναι και λίγα…

// Μία πολύπλοκη αναμόρφωση του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας έφερε στο δημοτικό συμβούλιο της περασμένης Δευτέρας ο δήμαρχος Λουκάς Τζαννής. Παρά τους βαρύγδουπους τίτλους των μελετών και των έργων, στην ουσία δεν υπήρχε τίποτα. Αυτό κατήγγειλε ο σύμβουλος του συνδυασμού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Γ. Τσιρίδης και το θέμα καταψηφίστηκε. Από την πλευρά του ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Ζαχαρίας Ζούπης κατήγγειλε ότι το ΔΣ της ΔΗΚΕΠΑ, η οποία βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση, με απλήρωτο προσωπικό και πολλά προβλήματα, δεν έχει συγκληθεί εδώ και μήνες παρότι ο δήμαρχος είχε δεσμευθεί πως μετά το Πάσχα θα συζητηθεί εκτενώς το θέμα της Δημοτικής Επιχείρησης στο δημοτικό συμβούλιο.

// Ένα παραδοσιακό χωριό με πανέμορφα ξύλινα σπιτάκια θα φιλοξενηθεί για 10 ημέρες στην Μαρίνα Αλίμου στα πλαίσια του Παραδοσιακού Φεστιβάλ «Κερνάμε Ελληνικά» που υπό την αιγίδα του Ομίλου για την UNESCO Νομού Πειραιώς και Νήσων θα δώσει παραδοσιακό άρωμα και χρώμα στην καρδιά του καλοκαιριού από τις 20 έως και τις 30 Ιουνίου από τις 7 μ.μ. μέχρι τα μεσάνυχτα. Στο Παραδοσιακό Χωριό θα φιλοξενηθούν περίπτερα με παραδοσιακά προϊόντα θα εκτίθενται παραδοσιακές ελληνικές ενδυμασίες, χειροποίητα κοσμήματα και θα υπάρχουν πολλές άλλες εκπλήξεις εμπνευσμένες από τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας. Με ελεύθερη είσοδο οι επισκέπτες θα μπορούν να παρακολουθούν καθημερινά ένα ποικίλο μουσικοχορευτικό πρόγραμμα από δεκάδες Ελληνικά και ξένα παραδοσιακά συγκροτήματα, επίσης θεατρικά δρώμενα, Θέατρο Σκιών από τον Σωτήρη Χαρίδημο και πολλές ακόμη εκπλήξεις. Επίσης, θα λειτουργεί εικαστικό εργαστήρι για παιδιά ενώ το παρόν θα δώσουν ανερχόμενοι Καλλιτέχνες από την σύγχρονη rock και pop μουσική σκηνή.


Σχολιάστε εδώ