Η ABTTF έφτασε στα Τίρανα…

Στην «αποστολή» συμμετείχαν «όλα τα καλά παιδιά», όπως ο ψευδομουφτής Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερήφ, ο ψευδομουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μέτε και το μέλος του προξενικού Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας (BTAYTD) και γενική διευθύντρια της επίσης προξενικής Πολιτιστικής-Εκπαιδευτικής Εταιρίας Μειονότητας Δυτικής Θράκης (ΠΕΚΕΜ) Περβίν Χαϊρουλάχ.

Το «σενάριο» γνωστό, για τα παιδιά του τουρκικού προξενείου: Ασύστολα ψεύδη, σε μια (ακόμα) προσπάθεια κατασυκοφάντησης της χώρας μας σε ένα διεθνές φόρουμ. Η διευθύντρια Διεθνών Σχέσεων της ABTTF, Μελέκ Κιρματζί, μιλώντας στην πρώτη συνεδρία, που είχε θέμα τον ρατσισμό, την ξενοφοβία και τον αγώνα κατά της μισαλλοδοξίας και των διακρίσεων, είπε πως «στην Ελλάδα οι πρόσφυγες, η τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης και άλλες ευάλωτες ομάδες κατέστησαν στόχοι της Ακροδεξιάς».

Σε άλλη συνεδρία της συνόδου μίλησε η Περβίν Χαϊρουλάχ, η οποία για μια φορά ακόμη κατηγόρησε την Ελλάδα ότι «δεν αναγνωρίζει τους εκλεγμένους μουφτήδες της “τουρκικής” μειονότητας της Δυτικής Θράκης και μάλιστα με μια μονόπλευρη απόφαση διόρισε δικούς της μουφτήδες, ενώ το 2013, με μια πρόσθετη ρύθμιση, λήφθηκε απόφαση διορισμού και ιμάμηδων για τη διδασκαλία του Κορανίου σε μειονοτικά σχολεία και τζαμιά».

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Μπιρλίκ», στην ίδια συνεδρία μίλησε και «η Μελέκ Κιρματζί, η οποία είπε πως η αυξανόμενη ισλαμοφοβία και η τάση αύξησης των εγκλημάτων μίσους σε βάρος μεταναστών και προσφύγων (συνήθως μουσουλμάνων), αποτελεί ένα ανησυχητικό πρόβλημα για την Ελλάδα. Η Κιρματζί ανέφερε πως οι επιθέσεις σε βάρος της «τουρκικής» μειονότητας Δυτικής Θράκης δημιούργησαν φόβο μέσα στη μειονότητα, πως συνέβησαν πολλά αντιμουσουλμανικά περιστατικά και ότι τον Μάρτιο του 2012 γράφτηκε σε μπεκτασίδικο τάφο το σύνθημα “Ο πιο καλός Τούρκος είναι ο νεκρός Τούρκος”».

Παρών πάντως, από ελληνικής πλευράς, ήταν ο γ.γ. του υπουργείου Εσωτερικών Άγγελος Συρίγος, που αντέκρουσε τις συκοφαντίες.

Στο τέλος αυτής της συνεδρίας, η Ελλάδα, κάνοντας χρήση του δικαιώματος απάντησης, αναφορικά με την εκλογή των μουφτήδων, είπε πως δεν υπάρχει ένας πάγιος κανόνας σε όλες τις μουσουλμανικές χώρες και ότι στην Τουρκία οι μουφτήδες δεν διορίζονται από την κοινότητα των πιστών, αλλά διορίζονται από το κράτος. Επισήμανε πως με την τροπολογία που ψηφίστηκε το 2013 δεν υπήρξε καμία αλλαγή στο στάτους των ιμάμηδων και ότι αυτό δεν αποτελεί επέμβαση του κράτους στις θρησκευτικές υποθέσεις. Η Ελλάδα ανέφερε πως και ο Πατριάρχης στο Φανάρι εκλέγεται από την Τουρκία και ότι δεν αντιλαμβάνεται τον λόγο για τον οποίο η μειονότητα δεν είναι ικανοποιημένη από τη νέα ρύθμιση.

Προφανώς όμως η ελληνική απάντηση δεν άρεσε καθόλου στη Χαϊρουλάχ και έτσι στην τελευταία συνεδρία (που είχε ως θέμα τον ρόλο των πολιτικών ηγεσιών και της νομοθεσίας όσον αφορά τα λεγόμενα «εγκλήματα μίσους»), ξαναπήρε τον λόγο, χαρακτήρισε την επιλογή του Πατριάρχη στην Τουρκία άσχετη με το ζήτημα των μουφτήδων και ζήτησε πάλι από την Ελλάδα την απόδοση «του κατοχυρωμένου με διεθνείς συνθήκες», όπως τόνισε, «δικαιώματος της τουρκικής μειονότητας για εκλογή των θρησκευτικών της ηγετών».


Σχολιάστε εδώ