Αλαλούμ με την κρουαζιέρα!
Αλλιώς δεν εξηγείται το γεγονός πως ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης, θα εγκαινιάσει αύριο το μεσημέρι τον Β’ Διεθνή Επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, που θα ονομάζεται Σταθμός Θεμιστοκλέους, και ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης, ανακοίνωνε την περασμένη Τετάρτη από την κρατική τηλεόραση πως όλα είναι έτοιμα και εντός του έτους θα προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για την κατασκευή νέου λιμανιού κρουαζιέρας στο Φάληρο!
Το θέμα ήρθε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Πειραιά την περασμένη Τετάρτη. Ο δήμαρχος Β. Μιχαλολιάκος τόνισε ότι λιμάνι της κρουαζιέρας είναι αποκλειστικά το λιμάνι του Πειραιά. Αν το λιμάνι του Πειραιά κορεστεί και απαιτηθεί να γίνει άλλο, τότε μόνο θα γίνει στο Φάληρο. Αυτό, είναι ξεκάθαρο και αποτελεί πάγια και απαρέγκλιτη θέση του δήμου. Για να δούμε, πόσα… επεισόδια ακόμα μας επιφυλάσσει ακόμα αυτό το κυβερνητικό αλλαλούμ…
«Γρίφος» και η Παγόδα
Στο μεταξύ, σε γρίφο εξελίσσεται και το θέμα της Παγόδας. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης σε ανακοίνωσή του ανέφερε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί και τρίτος Διεθνής Επιβατικός Σταθμός, αποκλειστικά για τα κρουαζιερόπλοια, που θα βρίσκεται δίπλα στην Παγόδα. Ο σταθμός αυτός, όπως υπογράμμισε, θα έχει στεγασμένο χώρο 3.500 τ.μ.! Πού θα γίνει όμως αυτό το κτίριο; Το παλιό τελωνείο ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών, οπότε ο ΟΛΠ δεν το… αγγίζει, ακριβώς δίπλα του είναι η Παγόδα και παραδίπλα είναι ο χώρος του πάρκινγκ. Οπότε διαθέσιμος χώρος για να γίνει κτίριο 3,5 στρεμμάτων δεν υπάρχει. Μήπως τελικά ο κ. Ανωμερίτης υπονοεί ότι ο τρίτος σταθμός θα λειτουργήσει στο ισόγειο της Παγόδας; Το θέμα συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο Πειραιά. Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας αναρωτήθηκε τι να την κάνει ο δήμος την Παγόδα, τη στιγμή που για να μπορέσει να αξιοποιηθεί ως χώρος απαιτούνται 7-10 εκατ. ευρώ, για να αποκατασταθούν οι φθορές που έχει. Ο δήμαρχος Β. Μιχαλολιάκος δήλωσε ότι η Παγόδα ανήκει στον Πειραιά και σ’ αυτόν θα καταλήξει. Ο στόχος είναι να αποδοθούν στον δήμο όλα τα αναξιοποίητα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται εντός των ορίων του. Το τι θα κάνει ο δήμος την Παγόδα είναι δικό του θέμα, συνέχισε. Θα την αποκτήσει και θα δει τι θα κάνει. Μπορεί να γίνει συνεδριακό κέντρο, που δεν έχει η πόλη, ή εκθεσιακό κέντρο. Ήδη έχει συσταθεί επιτροπή που επεξεργάζεται σχέδιο νόμου με το οποίο θα περιέλθει η Παγόδα και ο περιβάλλων χώρος στον ΟΛΠ. Αμήν και πότε…
Στο μεταξύ η διοίκηση του ΟΛΠ εξακολουθεί να εισπράττει τέλη από τις εταιρείες που σταθμεύουν τα πούλμαν τους σε χώρους που έχει καθορίσει η ίδια στον περίβολο της Παγόδας! Ήδη, όπως μάθαμε, άλλες δύο εταιρείες με πούλμαν (που έχουν έδρα στην Κρήτη) πήραν άδεια να δραστηριοποιηθούν στη διαδρομή Πειραιά – Αθήνας, ενώ δόθηκε άδεια και στην εταιρεία που έχει το τρενάκι να δρομολογήσει πούλμαν στη γραμμή Αθήνας – Πειραιά, το οποίο θα λειτουργεί ουσιαστικά σαν αστική συγκοινωνία! Η μία από τις νέες εταιρείες που πήραν άδεια να δραστηριοποιούνται στο λιμάνι, είναι αυτή που είχε καταγγείλει ο Οργανισμός Τουρισμού του Ηρακλείου Κρήτης για αντιεπαγγελματική συμπεριφορά και ανάρμοστη τακτική σε βάρος ξένου τουρίστα! Ελπίζουμε να μην κάνει τα ίδια και στον Πειραιά…