Στα πρόθυρα να κλείσει κι άλλο κανάλι

Η συζήτηση για τη συγχώνευση μεταξύ του Mega και του Star μπορεί να έχει παγώσει μετά την αρνητική στάση του Γ. Μπόμπολα στη σχετική πρόταση του Β. Βαρδινογιάννη, αλλά η δραματική μείωση της διαφήμισης στην τηλεόραση, που μπορεί να έχει συνέπεια την καθίζηση των εσόδων στα 180 εκατ. ευρώ για το 2013, θα επαναφέρει με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο το ζήτημα.

Το πρόβλημα είναι πως αυτή η πτωτική τάση δεν φαίνεται να έχει τέλος, παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις, με αποτέλεσμα η τηλεόραση να έχει μπει σε ένα σπιράλ θανάτου. Είναι κοινό μυστικό πως, μετά την κατάρρευση του Alter, οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών περιμένουν το κλείσιμο ενός ακόμη σταθμού!

Προς το παρόν, οι παίκτες στην ελεύθερη τηλεόραση ακολουθούν μοναχικό δρόμο. Το Mega επέλεξε τη νέα αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου κατά 15,1 εκατ. ευρώ και ο Όμιλος Βαρδινογιάννη την ενίσχυση του Star έως το τέλος του χρόνου, βάζοντας τουλάχιστον 1 εκατ. ευρώ τον μήνα στα ταμεία του καναλιού. Ο Δημήτρης Κοντομηνάς «κληρονόμησε» από τους Γερμανούς του RTL έναν καθαρό από δανεισμό Alpha και έχει να καλύψει μόνο τις τρέχουσες ανάγκες λειτουργίας, ενώ αποστασιοποιημένος από την Ελλάδα δείχνει να είναι ο Θοδωρής Κυριακού, ο άνθρωπος που πριν από περίπου τρία χρόνια είχε θέσει το ζήτημα των συγχωνεύσεων.

Η ΕΙΤΗΣΕΕ έχει στείλει στον Σ. Κεδίκογλου τις απόψεις της για τις αλλαγές που θεωρεί πως πρέπει να γίνουν στην τηλεοπτική αγορά, ξεκινώντας με το αίτημα να αποσυνδεθεί η κατοχή συχνότητας από τη λειτουργία μιας εταιρείας. Όταν μια εταιρεία, όπως στην περίπτωση του Tempo, παύει να λειτουργεί, αυτόματα ανακαλείται από το ΕΣΡ η άδειά του. Οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών επιθυμούν να μπορεί μια εταιρεία να κατέχει περισσότερες από μία συχνότητες, χρησιμοποιώντας και το επιχείρημα πως στην ψηφιακή εποχή κάτι τέτοιο θα είναι επιβεβλημένο από την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Πρόβλημα και με
τα ελληνικά προϊόντα

Το πρόβλημα με τη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης απειλεί ευθέως και τα ελληνικά προϊόντα. Οι πολυεθνικές εταιρείες δεν έχουν σταματήσει καθόλου να διαφημίζονται στην Ελλάδα. Το αντίθετο, απαιτούν διαρκώς περισσότερο χρόνο και, καθώς είναι σχεδόν οι μοναδικοί διαφημιζόμενοι, πετυχαίνουν να ρίχνουν τις τιμές έως και 70%, εξασφαλίζοντας την προβολή και την πώληση των προϊόντων τους. Αντιθέτως, οι ελληνικές εταιρείες, λόγω της κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει από την εφαρμογή του Μνημονίου, αποσύρονται από τη διαφήμιση, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο για μείωση της απήχησης της τεχνολογίας.


Σχολιάστε εδώ