Η τροπολογία «450» έφερε χαμόγελα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Έτσι λοιπόν, με μια ασυνήθιστη διαδικασία, υπερψηφίσθηκε την περασμένη Τετάρτη στη Βουλή, τόσο από τα κόμματα της τρικομματικής κυβέρνησης όσο και από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, η τροπολογία «450», σύμφωνα με την οποία καταβάλλονται στα Ναυπηγεία Ελευσίνας 25 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 11,5 εκατ. θα πάνε για πληρωμές δεδουλευμένων των περίπου 1.000 εργαζομένων. Μάλιστα προβλέπεται ότι οι οικονομικές απαιτήσεις των Ναυπηγείων από το Ελληνικό Δημόσιο, που φτάνουν τα 34 εκατομμύρια ευρώ, θα διευθετηθούν μέσω εκθέσεων του Σώματος Ορκωτών Λογιστών. Μέχρι τώρα, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, με γνωμοδότησή του, έκρινε ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν υποχρεούται να καταβάλει τα χρήματα, καθότι οι πληρωμές που έχουν γίνει για το πρόγραμμα είναι δυσανάλογες της μέχρι τώρα εκτέλεσης του έργου. Αν όμως οι ορκωτοί λογιστές εκτιμήσουν ότι το έργο προχωρά κανονικά -όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, που πιστοποιούν αντιστοιχία καταβληθέντος τιμήματος με εκτελεσθέν έργο-, τότε η αποδέσμευση των κονδυλίων μπορεί να γίνει. Η τροπολογία θα ισχύει και για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, γιατί και αυτά έχουν υπογράψει συμβάσεις με το Πολεμικό Ναυτικό.
Μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Πάνος Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι μαζί με την τροπολογία «450» πρέπει να ληφθεί υπόψη και η νέα «συμφωνία πλαίσιο», η οποία έχει επιτευχθεί μεταξύ των Ναυπηγείων και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και η οποία προβλέπει αφενός πληρωμή των εργαζομένων και αφετέρου παράδοση των υπολοίπων πυραυλακάτων με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα πληρωμών και εργασιών.
Ο υπουργός τόνισε επίσης ότι η συμφωνία αυτή ανοίγει τον δρόμο για την τροποποίηση της σύμβασης των πυραυλακάτων χωρίς αύξηση του τιμήματος, ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να παραλάβει χωρίς άλλα προβλήματα τις πυραυλακάτους που έχει παραγγείλει στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Η νέα τροποποιημένη σύμβαση θα περάσει, όπως προβλέπεται, από τη Βουλή.
Αναφερόμενος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ο ΥΕΘΑ δήλωσε ότι θα ενημερώσει αμέσως τη Βουλή για τις διαπραγματεύσεις που γίνονται, ώστε να λυθούν και τα θέματα του Σκαραμαγκά και διευκρίνισε ότι η Εθνική Άμυνα της χώρας χρειάζεται και τα υποβρύχια και τις πυραυλακάτους γιατί, ιδιαίτερα τώρα, «το στρατηγικό ενδιαφέρον της Ελλάδος δεν είναι μόνο ο Έβρος και το Αιγαίο, αλλά λόγω του θέματος των υδρογονανθράκων και η νοτιοανατολική Μεσόγειος». Όπως ήταν φυσικό, η εξέλιξη αυτή ικανοποίησε τους εργαζομένους των Ναυπηγείων Ελευσίνας, οι οποίοι εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους προς τον πρωθυπουργό, τονίζοντας ότι τα Ναυπηγεία «μπορεί να γίνουν η ατμομηχανή της χώρας». Σε κάθε περίπτωση, η λύση που δόθηκε δίνει μια ανάσα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, αλλά αν δεν συνοδευτεί και με άλλες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και «ανοίγματα» προς τον εφοπλιστικό κόσμο, από την ίδια τη διοίκηση και ιδιοκτησία της εταιρείας, τότε σύντομα η κατάσταση θα είναι η ίδια. Το Πολεμικό Ναυτικό δεν έχει προγράμματα για να «συντηρεί» από μόνο του ναυπηγεία και αυτό είναι γνωστό τοις πάσι… Αλήθεια, με το Νεώριο τι γίνεται; Ξεπεράστηκε το ζήτημα της ανάθεσης των δύο πλωτών δεξαμενών του Πολεμικού Ναυτικού που είχε «μπλοκάρει» το Ελεγκτικό Συνέδριο;