Άδειες χωρίς κριτήριο «παλαιότητας»
Το βασικό στοιχείο είναι ότι το τέλος χρήσης συχνοτήτων θα είναι συστατικό στοιχείο της λειτουργίας, καθώς η μη καταβολή του θα συνιστά αιτία ανάκλησης της άδειας.
Το ΕΣΡ προτείνει να αναλάβει το ίδιο τις προκηρύξεις των συχνοτήτων, προνόμιο που έχει σήμερα ο εκάστοτε υπουργός. Το ΕΣΡ, όπως και σήμερα, θα αξιολογεί τις αιτήσεις των υποψήφιων ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εταιρειών, ενώ οι συχνότητες και οι δίαυλοι που θα παραχωρούνται θα αποφασίζονται από τον αρμόδιο υπουργό. Στην προκήρυξη θα πρέπει να αναφέρονται ρητά η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων στο ΕΣΡ, το παράβολο και το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλλει η αδειούχος εταιρεία προς το Ελληνικό Δημόσιο τον Ιανουάριο κάθε έτους.
Οι άδειες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες για τους τηλεοπτικούς και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, εθνικής, περιφερειακής και τοπικής εμβέλειας, και έχουν διάρκεια τεσσάρων ετών, με δυνατότητα παράτασης. Το ΕΣΡ προτείνει μόλις τρία κριτήρια για την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών και των τηλεοπτικών εταιρειών: τον αριθμό του προσωπικού της εταιρείας με σύμβαση εργασίας, τον αριθμό των εργαζομένων με σύμβαση έργου και το ύψος του κεφαλαίου για τη λειτουργία του σταθμού. Δεν προτείνει το κριτήριο της παλαιότητας, που έχει δημιουργήσει το σχήμα της κλειστής αγοράς, ενώ δεν υπάρχει καμία μνεία στον έλεγχο των κεφαλαίων. Το σχέδιο νόμου προβλέπει και αρνητική μοριοδότηση, με 1 αρνητικό μόριο για κάθε 10 κυρωτικές αποφάσεις συστάσεως και 1 αρνητικό μόριο για κάθε 5 κυρωτικές αποφάσεις προστίμου. Τέλος, στην περίπτωση που ένας σταθμός δεν θα μπορεί να λειτουργήσει, ύστερα από διάστημα έξι μηνών το ΕΣΡ θα μπορεί να ανακαλεί την άδεια και να τη διαθέτει στον πρώτο επιλαχόντα για το υπόλοιπο του προβλεπόμενου χρόνου.